Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är du helt ärlig med hur mycket pengar du lägger ner på ditt sjalande?

JA, absolut!
81
63%
Nja, lite fixning av siffrorna har nog inträffat vid något tillfälle...
36
28%
Nej - Herremin! Han/Hon skulle gå bananaz!
11
9%
Användarens profilbild
Av Edith
Sambon får veta exakt. Kan inte dölja även om jag kanske skulle vilja ibland. :roll:
Användarens profilbild
Av Bina
Svarade ,"fixat till" då det kanske ligger närmast till när man inte pratar om det. Skulle han fråga så svarar jag ärligt... kanske klickade jag fel då *hmm*
Användarens profilbild
Av asa
Han skulle klippa visakortet om han fick veta :shock:
Användarens profilbild
Av sarahlc
det har väl kanske hänt att man har förfinat och sänkt sjalens värde med någon hundralapp eller så någon enstaka gång kanske. :floet2:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
vi är ärliga!
min sjalkompis har bättre koll än jag, på hur många sjalar vi har 8) ,
och märker så fort sjalarna bytt plats i högen, och vi är sällan överrens
om vilken/vilka vi ska sälja, det är väl därför högen växer :lol:

men det har nog hänt att jag dragit från frakten :wink: ... fast det har kanske han också gjort :o
Användarens profilbild
Av Suskiv
Ja han vet vad sjalarna kostar och vi tar beslut om sjal köp tillsammans (ibland)
Av tumbler
Mitt sjalande är inte så kostsamt - har precis köpt sjal nr 2, så jag är nästen pinsamt billig i drift jämnfört med vissa andra :)
Användarens profilbild
Av svas
Vissa delar av ekonomin är gemensam och andra delar är inte gemensam. Trikåsjalen och Ergon har gått på det gemensamma kontot. Resten har jag betalat själv. Men om han börjar bära regelbundet i en sjal kommer han få pynta halva. Han tyckte nya groddyn var väldigt fin så jag tror den kommer användas under hösten när han är föräldraledig. Och gåsen också. Så he, he, he, snart blir det ekonomiska transaktioner här hemma hoppas jag...
Användarens profilbild
Av sonja
jag svarade "ja, absolut", för det stämde bäst. det där "absolutet" hade man ju kunnat skippa :-) jag måste ju säga vad dom kostade, vi har ju delad ekonomi. Men jag har hittills lagt till med ett "det var ett jättebra pris!" i slutet och gjort VÄLDIGT övertygade blickar.

Men så tycker jag också att jag köpt mina sjalar till.. åtminstone bra pris :-)

Skulle väldigt gärna vilja köpa en sjal nu (en didy) och ljuga om priset! Men nä, sjalen får vänta.. :cry:
Av tumbler
svas skrev:Vissa delar av ekonomin är gemensam och andra delar är inte gemensam. Trikåsjalen och Ergon har gått på det gemensamma kontot. Resten har jag betalat själv. Men om han börjar bära regelbundet i en sjal kommer han få pynta halva. Han tyckte nya groddyn var väldigt fin så jag tror den kommer användas under hösten när han är föräldraledig. Och gåsen också. Så he, he, he, snart blir det ekonomiska transaktioner här hemma hoppas jag...

Hmmm... som jag sa till mannen idag är sjalarna väl ett redskab till att bära barnen. Jag menar, det har att göra med BARNEN. Tänk om jag skulle betala alla blöjor för att jag är den som byter dom flesta blöjorna :shock: :wink:
Det är klart att om den ena föräldern vill ha supermånga sjalar, vilket ju eg. är onödigt om man ser praktisk på det, då tycker jag att man kan se det som den personens lyxinköp. Men det att ha sjal i sig är ju en praktisk grej (och mysig och och... :) ) precis som blöjor, vagn osv.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag är helt öppen, men å andra sidan så köper jag inte så mycket.
Användarens profilbild
Av svas
Sagas mamma skrev:
svas skrev:Vissa delar av ekonomin är gemensam och andra delar är inte gemensam. Trikåsjalen och Ergon har gått på det gemensamma kontot. Resten har jag betalat själv. Men om han börjar bära regelbundet i en sjal kommer han få pynta halva. Han tyckte nya groddyn var väldigt fin så jag tror den kommer användas under hösten när han är föräldraledig. Och gåsen också. Så he, he, he, snart blir det ekonomiska transaktioner här hemma hoppas jag...

Hmmm... som jag sa till mannen idag är sjalarna väl ett redskab till att bära barnen. Jag menar, det har att göra med BARNEN. Tänk om jag skulle betala alla blöjor för att jag är den som byter dom flesta blöjorna :shock: :wink:
Det är klart att om den ena föräldern vill ha supermånga sjalar, vilket ju eg. är onödigt om man ser praktisk på det, då tycker jag att man kan se det som den personens lyxinköp. Men det att ha sjal i sig är ju en praktisk grej (och mysig och och... :) ) precis som blöjor, vagn osv.
Håller med. Men nu väljer jag att köpa helt nya 1000-kronorssjalar och det är overkill enligt sambon. Och det har han rätt i. Han har varit med och pyntat "basen" av bärredskap. Givetvis. Men under detta föräldraleidiga år har jag hellre lagt pengar på sjalar än kläder.
Användarens profilbild
Av Lycke
Jag har alltid varit helt ärlig med vad det kostat,men...
Vi kom överrens om att jag bara skulle köpa begagnat, när maken inte förstod varför jag behövde en ny sjal efter Mobyn.
Sen råkade det falla sig så :roll: att bara den sjal som följde direkt efter Mobyn var begagnad... Sen kom en ny Gås, en ny Ergo (fast det var ju en present till honom! :P ) och en ny Didy. Det fanns tydligen inte begagnade att få tag på just när jag skulle köpa... :lol:
Fast Didyn var jag vääääärd (var mitt argument) för jag hade fått loss pengar från nåt annat tror jag... Eller så var livet väldigt jobbigt just då, så jag behövde pigga upp mig själv...
Dessutom har maken informerats om att begagnatvärdet är mer än hälften :roll: , varför det kan vara en god affär att köpa en ny, och få lite pengar tillbaka sen...
Argumenten är bra, men många! :lol:
Användarens profilbild
Av Lycke
Sagas mamma skrev:

Det där tycker jag är sanning med modifikation! Det är ju bara första sjalen som är till barnen, resten är ju egentligen ren fåfänga! Det är ju inte så att barnen behööööver en Didy, en Easy och en Gås för att kunna bli burna...
Om det vore jag som stod vid sidan av ett sådant här intresse, så hade jag efter första sjalen likställt inköpen med kläder ellerövrig personlig hobby!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?