Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Monika
ninen skrev: Sakta i backarna! :this:
Den rekommendationen, om amning var fjärde timma (och många andra liknande dumheter har INGET med vetenskap och göra!) Den bygger på ideer från början på förra seklet om kontroll och uppfostran, och det finns inte och har aldrig funnits någon som helst vetenskaplig grund bakom den rekommendationen.
Som flera redan har nämnt här i tråden så stöder vetenskapen snarare den typ av föräldraskap som de flesta här på SB kör med.
Jag förstår vad du menar. Jag är inte fientligt inställd till vetenskap och forskning i allmänhet (det har givit oss mycket bra saker) men jag tycker att det finns en tendens att föräldrar skall behöva rättfärdiga sitt sätt att vara med barnet utifrån vetenskapliga argument i en väldig massa situationer.

Det finns också gott om folk som uppträder väldigt säkert och hävdar att det dom säger är vetenskap. (Nu är det ju en dam som hävdar att barn blir feta om dom ammas fritt och detta presenteras i media som vetenskap även om det är nonsens).

Jag menar att det i många situationer i föräldraskapet räcker bra med att gå på sin känsla och att det borde vara helt OK att argumentera utifrån sin känsla. Typ: "Jag och min bebis gillar bärsjalen. Därför använder vi den mycket". Eller "Fri amning funkar superbra för oss, för det är så skönt att kunna trösta sitt barn direkt när hon är ledsen. Det KÄNNS verkligen underbart att ha bröstet att trösta med."
Användarens profilbild
Av Innana
Håller inte med trådstartarens vän ville jag bara säga (jag är själv psykolog och bär i sjal...) :roll:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?