Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tycker didysarna varierar rätt mycket i tjocklek mellan färgerna :roll: Hade en Björn som var rätt tjock, men Lisa är inte alls det. Och ellipsen är nog i samma tjocklek som en easy, fast liksom lite glesare vävd :hmm:

Bäst är nog att klämma på ett par först...
Användarens profilbild
Av Matildamamma
svas - jag bor i Barkarby sedan ett år, bodde i Jakobsberg förut.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag skulle säga köp EN sjal, men köp då en BRA sjal. 4,2 räcker och borde bli lagom eftersom du så småningom säkert kommer att börja bära på ryggen. Då gäller det liksom att tänka så mångsidigt som möjligt. Köper du dem begagnat (bara fördelar, billigare pris, redan gosig) så behöver de inte kosta mer än 7-800 kronor, något du helt säkert får tillbaka när du säljer sjalen, såvida den inte har hunnit få några hål eller fläckar.

Nu får jag säkert på pälsen från någon, men skillnaden mellan en EasyCare Öken eller en Didymos Jakob (obs, de randiga och indigo-sjalarna för Didy är inte likadana i tyget!) i känslan på sjalen är faktiskt inte så stor. De är ungefär lika tunna och gosiga. Däremot så blir Hoppe och Storkarna någon tjockare. Jag har en EllaRoo som är VÄLDIGT tunn, men om jag bara skulle ha EN sjal så skulle jag inte välja den, den är mer att byta av med när det är sommar. Största skillnaden mellan en Easy och en Didy är att Didyn har sneda ändar och Easyn har raka. Och där är det en smaksak. Själv trivs jag inte alls med sneda, men jag vet många som gör det.

Jag brukar kolla i min garderob när jag väljer sjal. Jag har MASSOR med röda kläder och därför så har inte en röd sjal varit mitt förstahandsval. Går du mest i dova färger så kanske en röd färg är ett toppenval... Tänk på sjalen som ett VÄLDIGT snyggt klädesplagg som skall matcha din garderob!!
//Kaja
Användarens profilbild
Av svas
Sunne2005: det låter trevligt med sjalträff på tisdag. Dock är det lite för mycket annat denna vecka. Så jag återkommer gärna efter helgerna med förslag till träff.

Jag är nu mycket nära att beställa en Didy Jakob. Utan att ha klämt eller kännt. Är jag knäpp? Det är ju mycket pengar... Hur som helst har alla era argument och tips och entusiasm varit till jättestor hjälp. TACK :D :D :D :D :D :D
Användarens profilbild
Av AnKa
svas skrev:Sunne2005: det låter trevligt med sjalträff på tisdag. Dock är det lite för mycket annat denna vecka. Så jag återkommer gärna efter helgerna med förslag till träff.

Jag är nu mycket nära att beställa en Didy Jakob. Utan att ha klämt eller kännt. Är jag knäpp? Det är ju mycket pengar... Hur som helst har alla era argument och tips och entusiasm varit till jättestor hjälp. TACK :D :D :D :D :D :D
Du är inte knäpp :D :!: Du håller bara på att smittas av sjal :twisted: så antingen springer du NU eller så får du leva med sjukdomen. Den är kronisk men rätt trevlig att leva med. Förutom fina sjalar så får man ju så träffa många andra trevliga drabbade här på sjalbarn :lol:

Jag tycker att Jacob låter som ett bra val och skulle det visa sig att det var fel sjal så går det ju jättebra och sälja den vidare sedan.
Jag vill också passa på att säga att jag tror (vet!) att 4,1 är den perfekta längden för dig. Vi har ungufär samma mått, du och jag, och 4,1 passar mig perfekt.
Användarens profilbild
Av svas
AnKa: det låter som om du känner mig?!?!? Eller är du helt enkelt säkert för att jag uppgav lite kroppsmått?

Ja, det enda som just nu ligger mellan mig och "Köp" är längden på sjalen. Storlek 5 eller 6. Jag kommer ju iallafall att främst bära på magen inledningsvis. Och det verkar ju gå åt mer tyg till detta än när man bär på ryggen...

Här kommer en kroppsbeskrivning av mig igen (inte trodde jag att jag skulle hamna i det läget att jag beskrev min kropp på Internet - utan att vara ute efter ragg..... :lol: )
*160 cm lång
*Mellan 53 och 57 kg (på väg ner efter graviditet), just nu storlek 38 istället för 36
*Smal över axlarna och liten byst (trots att jag ammar, suck), stor över höft/rumpa/lår
Så: en sista gång undrar jag Jakob storlek 5 eller 6???
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
svas skrev: Så: en sista gång undrar jag Jakob storlek 5 eller 6???
Utan att ha något att relatera till för egen del, för jag är en större modell än du - men jag skulle nog välja den längre. Det är lättare att stå ut med ett par dm för mycket sjal än ett par dm för lite.... (Nu har jag iofs inte koll på hur mycket det skiljer mellan storlekarna och jag orkar inte surfa efter det.)
Användarens profilbild
Av svas
:D :D :D :D :D :D :D
Nu har jag beställt en Didy Jakob! Jippie! Så nu får jag hålla tummarna att färgerna passar mig och att sjalen är tillräckligt lång (slog till på den kortare, storlek 5, efter rekommendation från försäljaren på edenbaby). Nu blir mitt nyårslöfte att lära mig göra superschyssta knytningar med Lilla S.

Är överexalterad! Hur blev jag sådan här helt plötsligt? Går igång totalt på ett stycke DYRT tyg som jag inte ens sett...

Tack alla ni som hjälp mig att hitta MIN sjal!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
svas skrev::D :D :D :D :D :D :D
Nu har jag beställt en Didy Jakob! Jippie!
Grattis! Jakob är en mäkta stilig herre!
svas skrev: Är överexalterad! Hur blev jag sådan här helt plötsligt? Går igång totalt på ett stycke DYRT tyg som jag inte ens sett...
Inget konstigt, det är bara sjal- :twisted: du känner av. Välkommen i gänget! :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det blir säkert jättebra!! :tumsup:
Användarens profilbild
Av svas
En liten avi

En kort promenad till utlämningsstället

Ett halvstort paket

En UNDERBAR Jakob!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: Färgerna var verkligen fina och de passar nog bra till mitt rödbruna hår. Nu ska här knytas!
Användarens profilbild
Av annalys
svas skrev:En liten avi

En kort promenad till utlämningsstället

Ett halvstort paket

En UNDERBAR Jakob!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: Färgerna var verkligen fina och de passar nog bra till mitt rödbruna hår. Nu ska här knytas!
Grattis! Nu är det bara en sak som fattas: BILD!
Användarens profilbild
Av svas
annalys skrev: [Grattis! Nu är det bara en sak som fattas: BILD!
Först måste jag lära mig knyta! Sedan måste jag lära mig lägga in en bild i inlägget. Hur får man in bild i själva inlägget? Jag har bara lärt mig hur jag lägger in en länk till exempelvis bildgalleriet på Familjeliv-sidan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?