[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
Hur uttalar ni purpursky? - Sida 3 - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur uttalar ni purpursky?

Användarens profilbild
Av zandrama
Frida med Mea skrev:
Christer Romson skrev:Ni som uttalar det på engelska, säger ni purpl skaj (med "purple" som "purpur" ju heter på egelska) eller purpr skaj (med ett engelskifierat uttal av den svenska stavningen "purpur")?
Om jag uttalar det på engelska så blir det purpr skaj, haha det är ju faktiskt mer svenska och sedan engelska.
Det är precis det jag menar med svengelska. Jag säger "Purpur Skaj", och följdaktligen röstade jag på "något helt annat". :lol: 8)
Användarens profilbild
Av Kusmi
Engelska uttalas det på här.
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag uttalar det purpur-sky på alldeles vanlig svenska.

Och Mirko, ordet är en sammansättning på svenska och kan stavas med eller utan bindestreck, däremot inte särskrivet. Men jag håller med om att det känns lite tillkrånglat. 8)
Användarens profilbild
Av Siena
jag har alltid uttalat det purpur sky på svenska, men efter att ha läst i denna tråden har jag börjat säga det på "ryska" - jag hade inte ens reflekterat över det uttalet tidigare!! Dumma dumma dumma, nu sitter jag här som värsta babuschkan och säger purpurski... :roll:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?