Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av wokka
printzezzan skrev:En dam som hade suttit och tittat på när jag knöt upp lillan på ryggen tyckte att det verkade vara en jättebra "ställning" att ha henne i. Undrar om sjalen såg stel ut eftersom hon trodde det var en ställning?
Var det inte så att hon menade att det var en bra position, liksom? Antingen att det var en bra position för lillan, eller att det var en skön "arbetsställning" för dig? Så skulle jag ha tolkat det.
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag brukar kontra med att han bara flyttat ut en våning! :rock:
Användarens profilbild
Av Ingetora
Ofta får jag höra "Var har du lärt dig det där?" Och vad svarar man på sånt? Man blir ju bara glad när folk frågar så man får en chans att förklara, men var har jag lärt mig... ? Det vet jag knappt själv. Hemma... på sjalträffar, här och där. *s*

Min svärmor är världens snällaste, men hon har varit skeptisk mot nästan allt som har med naturlig föräldrarskap att göra känns det som. Det här hör väl inte riktigt till tråden, men när Axel, vår förstfödde :D , var spädis så kom det en del konstiga kommentarer. Bla. så ville han aldrig ligga ner och därför trivdes han inte hos farmor som nyfödd för hon envisades med att lägga honom på rygg i sina armar för att "skona hans rygg". :roll:

Sen var det ju konstigt att jag ammade så ofta han ville, men tillslut gav hon sig och sa att "Har 'de' sagt att man får så... " Vilka de? Vaddå får?

Ibland berättade hon om hur min sambo var som liten, och jag tyckte att våra intensiva barn kanske brås på honom då? :wink: Men nej, inget av våra barn har skrikit som han, för han ville aldrig ligga i vare sig vagga, säng eller vagn. Näää, det är exakt därför mina barn inte har gjort det heller!

Sen höll hon ju på att dö när jag sålde vår oanvända barnvagn och undrade strängt "Men kommer verkligen orka bära hela vintern?". Valet var ju inte så svårt - kliva över snödrivorna istället för att fastna i dem.
Av wokka
Ingetora skrev:Ofta får jag höra "Var har du lärt dig det där?" Och vad svarar man på sånt?
Enkelt: "På internet". (Det är vad jag säger.)
Användarens profilbild
Av Ingetora
wokka skrev:
Ingetora skrev:Ofta får jag höra "Var har du lärt dig det där?" Och vad svarar man på sånt?
Enkelt: "På internet". (Det är vad jag säger.)
Jo, det är ju enkelt om det stämmer :tumup: , men det gör det inte för mig. Sjalbarn fanns ju inte -02 tyvärr.
Användarens profilbild
Av printzezzan
printzezzan skrev:
En dam som hade suttit och tittat på när jag knöt upp lillan på ryggen tyckte att det verkade vara en jättebra "ställning" att ha henne i. Undrar om sjalen såg stel ut eftersom hon trodde det var en ställning?

Var det inte så att hon menade att det var en bra position, liksom? Antingen att det var en bra position för lillan, eller att det var en skön "arbetsställning" för dig? Så skulle jag ha tolkat det.
Nej, man skulle ju ha hoppats det, men så var det inte. Hon frågade om hon kunde sitta framåt i den också.
Av belinda
printzezzan skrev:
printzezzan skrev:
En dam som hade suttit och tittat på när jag knöt upp lillan på ryggen tyckte att det verkade vara en jättebra "ställning" att ha henne i. Undrar om sjalen såg stel ut eftersom hon trodde det var en ställning?

Nej, man skulle ju ha hoppats det, men så var det inte. Hon frågade om hon kunde sitta framåt i den också.
jag fick också frågan om det var bra med "sån där ställning" häromdagen, när Lowe satt i patapumen. Hon menade sele tror jag men kom väl inte på ordet bara. tyckte det lät lite charmigt måste jag säga :lol:
Användarens profilbild
Av jullan
naimiez skrev:"Är det där något afrikanskt eller har du kommit på det där själv?" Öhhh :shock:
Om jag fått en peng för varje gång jag hört den där, då skulle Jullan vara en rik kvinna nu... :wink:
Användarens profilbild
Av Clarissa
På dagis har man fått snälla komentarer av fröknarna som att vad mysigt det ser ut och där har hon det bra och så där och sen har de frågat hur jag gör och vad det kommer ifrån.

Min mamma är lite skeptiskt mot det och kommer med kommentarer som man bara blir så sur över.
-Mår hon verkligen bra där i? Ja, om hon inte skriker så tyder det väl på att hon har det bra där eller?
-Vill hon inte ligga i vagnen istället? det måste ju vara mer bekvämt för henne att ligga i vagnen än att sitta så tight i den där sjalen.
I lördags var vi hos henne och vi ville gå och handla och då stoppade vi in Stella i Patapumen och gick och då stoppar hon oss halvvägs ner för trappan:
-ska ni inte ha vagnen med er?
-nej!
-men om hon somnar då?
-då får hon väl sova...för vi väcker inte henne när hon somnar i den *hånler*
-det är ju obekvämt för henne att sova så sittandes och med benen åt varsitt håll
-eehhh nej!!
-jo det tror jag....det skulle jag tycka
-ha ha ha ha skrattade jag bara och gick

Tråkigt att ens egen mamma inte kan tro på det man själv tror på är bra för ens barn. :cry:
Användarens profilbild
Av CosyTess
jullan skrev:
naimiez skrev:"Är det där något afrikanskt eller har du kommit på det där själv?" Öhhh :shock:
Om jag fått en peng för varje gång jag hört den där, då skulle Jullan vara en rik kvinna nu... :wink:

:iagree: Man skulle definitivt vara rikare än idag!

I helgen fick jag höra av en dam i 65 års åldern att hon länge tittat på mig under kvällen och beundrat mitt sjalbärande. (Vi va på "sillabord på Råå")
Hon verkligen öste beröm över mig och ville känna på tyget och undrade såklart om jag kommit på det själv och om jag sytt sjalen själv.
Jag sa: -Nä, det finns som som lever på att sälja sjalar till oss som blivit beroende!
Användarens profilbild
Av Clifford
I helgen var vi på en stooooor utomhusfest med massor av folk. Det var ingen som ens ifrågasatte om Alva hade det bra. Hon stortrivdes i sjalen och skrattade åt precis allt. Många ville veta var man köpte sjal, hur man lärde sig knyta, hur länge man kunde bära och så kom kommentarerna om att i Afrika och Sydamerika har barnen inte kolik just för att man bär dem (de har inte anorexi heller...). Många äldre skulle tipsa sina söner och döttrar om sjal och många yngre ville själva bära sina framtida barn i sjalar... Och en de bästa kommentarerna:

" Åh, så skönt! Tänk om man fick sitta så där ibland!"
Användarens profilbild
Av EmmaY
Blixa skrev:Förutom de vanliga kommentarerna, Får han luft? Är det inte tungt? Snart kan du väl inte bära längre (när Hektor var ca 8 månader :wink: ) så fick jag den bästa kommentaren av två killar i 5-års åldern när jag gick förbi ett dagis.
Den ene killen tittar på mig och säger till sin kompis: Titta vilken fet!
Komipsen svarar besviket efter att ha tittat själv: Nej, det är bara en bebis.

:rofl:
Användarens profilbild
Av EmmaY
Oj jag har fått så många, men den bästa på länge var häromveckan på ICA. En utländsk kvinna stod bakom mig i kön. Först såg hon inte, men hon väl upptäckte ELias på ryggen sa hon "Ingen vagn??"
"Nä sa jag,"
"BRA" sa hon med ett stort brett leende:)

Samma dag en neggo kommentar då:
"Men han får ju ingen luft *panik i rösten* Han sitter ju för tight *börjar dra i sjalen så liten vaknar...

Jaja sa jag o gick...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Vi klev ur bilen utanför Coop, och jag svänger upp Karin på ryggen för att knyta upp henne i ryggsäck, och då frågar mannen i bilen bredvid (de hade fönstret öppet) om det var något jag hade lärt mig från Bolivia, för där bars det visst mycket i sjal. Han såg ut att kunna vara därifrån, så han hade väl förstahandsinfo. Han tyckte det var kul att se någon som bär här i Sverige också, verkade det.
Av Hille
Vår BVC-sköterska sa när jag kom dit med Vilhelm i sjalen; "ja det har ju blivit så trendigt, det där..." och inget mer. :roll:

Svärmor sa: "Men jag köpte väl en BabyBjörn till första barnbarnet... varför använder du inte den?
Den är ju utprovad för att fungera. det där ser så otympligt ut"

8-årig tjej: "Vilken urhäftig sån där... grej!" :tumsup:

Mest får jag gulliga kommentarer!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?