Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur positiv är din sambo till sjalar/selar?

Bär lika mycket som jag
34
33%
Bär i sele men inte i sjal
36
35%
Bär sällan i sele/sjal
21
20%
Jag mörkar nya sjalinköp...
12
12%
Användarens profilbild
Av naggie
Han tycker att det är fanatstiskt att jag bär med sjal men han har fortfarande inte förstått varför jag måste ha flera olika :shock: så jag fick faktiskt helt mörka min gås som anlände igår. Tur att jag är mammaledig och kan bära i smyg på dagarna 8)
Användarens profilbild
Av Alven
naggie skrev:... så jag fick faktiskt helt mörka min gås som anlände igår. Tur att jag är mammaledig och kan bära i smyg på dagarna 8)
Eftersom min man aldrig lägger märke till sjalarna spelar det ingen roll om jag bär helt öppet i dem, talar jag inte om att en sjal är ny tror han att jag haft den länge. Mycket praktiskt! :D
Användarens profilbild
Av Anna
Nu är det jag som bär, men när Hugo var lite halvstor sådär så bar pappa ofta i ergon om vi var med båra två. Skall båda barnen bäras så är det pappa som bär Hugo. Knyta sjal kan han inte och tänker nog inte lära sig, han hanterar knappt ringsjal men han är positiv till bärandet och ogillar nog faktiskt vagnen ännu mer än jag. Vi vill inte ta upp hela bilen med vagn och inte heller bli begränsade i vår rörelsefrihet på stan.
Användarens profilbild
Av Zandra
Svarade att vi bär lika mycket men jag bär nog aningen mer i sjal.

Dock trivs vi båda lika bra med både Sutemi som vår Hoppediz jordgubbe/hallon och även ringisarna (eller nä, dom bär jag mer i).
Användarens profilbild
Av diddeldi
Katja77 skrev:
diddeldi skrev:min man bär lika ofta som jag. eller jag bär egentligen oftare men det är för att det fortfarande är jag som är hemma. om vi är hemma/ute med atlas båda två så bär han minst lika ofta. han gillar både ergo och sjal :D

fast nu när vi har ett tjugotal sjalar så börjar han ifrågasätta om vi verkligen behöver så många fler :wink:
Ja, det undrar jag med??? :?: :shock:
man kan väl aldrig få för många sjalar? :mitvit:

förresten tror jag inte det är omöjligt att jag får en till sjal i mors dags-present :wink: 8)
Användarens profilbild
Av Miamamman
Min man är en Maya-Wrap-sling-kille.
Fast nu är Hugo sås tor att han inte bärs nästan alls och Sonja är ju mer eller mindre klistrad på mig hela tiden. Men när Hugo var så han kunde sitt apå höften tills kring kring 2-året så åktes det mycket MayaWrap på pappa. Stl L då :shock:
Av mie
Jag saknar ett alternativ:
"bär i både sjal och sele men inte lika ofta som jag"

Fast det beror på att det är jag som är mest med barnen (föräldraledig).

Men min gubbe bär i sjalen och i ERGOn och tycker det är toppen med båda! Han behöver hjälp om han ska knyta sjal på ryggen men ergon fixar han själv.

/mie
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Sambon tycker det är bra med sele/sjal, bär minsta på magen när han är ute med alla barnen tex.
Därimot bär han inte lika mycket som mig eftersom han trots allt måste infinna sig på jobbet på dagarna :wink:
Ska vi bära båda två tar jag Agnes på magen och Thomas tar Melker i ergon på ryggen.
Användarens profilbild
Av Veronica_E
Jag kan ju inte svara för mitt alternativ finns ju inte :?
Min sambo vägrar bära i sjal eller sele!
Men jag hemlighåller inte nya köp heller...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Vi bär nog lika mycket, men jag föredrar bärsjal och mannen Ergo, plus att han burit Jesper som pyttebebis i MayaWrapPouch.
Användarens profilbild
Av nickie
Just nu bär nog Klas mer än jag i sjal. Han är ju pappaledig o jag jobbar. Han föredrar dock ringsjalen eftersom den är så snabb. Långsjal är för omständigt.
Dock används vagnen mycket mer nu, när Klas e hemma. Lilltösen somnar bra i vagnen o då kan Klas få nåt vettigt gjort hemma oxo.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mie skrev:Jag saknar ett alternativ:
"bär i både sjal och sele men inte lika ofta som jag"

Fast det beror på att det är jag som är mest med barnen (föräldraledig).
Samma här! :iagree:

Har dock svarat att vi bär lika mycket iom att det ändå passade bäst, för sele har min pojkvän aldrig burit i (vi har ingen) men den klatchigt orangerandiga långsjalen som vi haft har han burit med helt spontant både borta och hemma, och även en del i ringsjal (så sent som för några veckor sedan faktikst!) - och nu när vi kommer att ha sjal från start för den nya bäbisen så är jag övertygad om att även hans sjalkarriär ta ny fart! (sååå mycket bärande blir det ju ändå inte när man har en 2½åring - även om det inte var särskilt länge sedan jag möttes av barn-i-sjal-på-pappas-mage när jag kom hem från jobbet!)

... så detta med att mörka sjalköp känns mycket främmande för mig! Bruka få ett "tja, anser du dig ha råd så..." till svar när jag har börjat prata om vilken sjal jag bara "måste" ha, vilket är exakt samma sak jag brukar svara honom när han börjar vurma om nya grafikkort och mobiltelefoner! :wink:
Användarens profilbild
Av _hanna_
Jag svarade: Jag mörkar nya sjalinköp 8) :wink:
Användarens profilbild
Av Key
Jag svarade att han bär sällan. Han vägrar nästan, men alldeles nyss frågade han efter ERGOn :siishah: eftersom han ska iväg med T i morgon (!) Så än finns det hopp :)
Användarens profilbild
Av annalys
CrazyMagpie skrev:... så detta med att mörka sjalköp känns mycket främmande för mig! Bruka få ett "tja, anser du dig ha råd så..." till svar när jag har börjat prata om vilken sjal jag bara "måste" ha, vilket är exakt samma sak jag brukar svara honom när han börjar vurma om nya grafikkort och mobiltelefoner! :wink:
Ja, men visst är det skönt när man känner varandra så väl att man vet att man kan lita på varandra såpass. Min man och jag har det ungefär likadant. Han avgör hur mycket vindsurfingprylar han ska köpa - jag vet att han inte köper mer än vi som familj har råd med, och jag avgör hur mycket sjalar jag ska köpa - och han vet att jag inte köper mer än vi har råd med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?