- mån jun 04, 2012 20:54
Hur hade ni gjort, har bara råd att skaffa mig EN sele nämligen. Där jag bor finns inte någonstans att testa, närmsta ställe är väl 30 mil härifrån. Eller något sånt. Inget som man kan ta sig till bara sådär... :S
Jag är 167 cm och väger väl runt 55 kg.
Oj, vad jag har kapat tråden TS
kan starta en egen kanske?
KATARINA skrev:80 cm ungefär för att sitta riktigt bra tycker jag. Även Pike är det ficka på.
Labyrint skrev:Ja det är ju några cm kvar till 80 cmchrissiya skrev:Slänger in en fråga om det är ok ts!:)Jag skaffade min Tula när Clara var cirka 11 månader, hon är ganska lång, då runt 79 cm tror jag. Höjden behöver du absolut inte oroa dig för, se ut är inga problem, och det är så skönt att den verkligen stöttar hela ryggen. Däremot var sittytan i bredaste laget första två månaderna jag hade den, var petnoga att sätta henne på millimetern i mitten, minsta snett såg hon ut att sitta obekvämt. Använde den korta stunder men ville inte ha den alltför mycket då. Sedan växte hon i den helt när hon var runt 13 månader, och nu sitter hon kanon. Dessutom är det en grymt skön sele tycker jag som bär.
Har en snart 1 årig tjej här hemma. Tror ni tula kan fungera för henne redan nu?
Eller ska man skaffa en annan modell (tankarna drar åt boba 2g) och sen skaffa tulan?
Är sådan som helst köper något som håller länge!:) hon är nu ungefär 75 cm lång och väger 9,5 kg.

Jag är 167 cm och väger väl runt 55 kg.
Oj, vad jag har kapat tråden TS

Världens bästa tjej föddes 110622! 
Mamma, gift, medicinsk sekreterare. Längtar efter ett litet sjalbarn, hoppas snart på detta!

Mamma, gift, medicinsk sekreterare. Längtar efter ett litet sjalbarn, hoppas snart på detta!