Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av chrissiya
KATARINA skrev:80 cm ungefär för att sitta riktigt bra tycker jag. Även Pike är det ficka på.
Labyrint skrev:
chrissiya skrev:Slänger in en fråga om det är ok ts!:)

Har en snart 1 årig tjej här hemma. Tror ni tula kan fungera för henne redan nu?
Eller ska man skaffa en annan modell (tankarna drar åt boba 2g) och sen skaffa tulan?
Är sådan som helst köper något som håller länge!:) hon är nu ungefär 75 cm lång och väger 9,5 kg.
Jag skaffade min Tula när Clara var cirka 11 månader, hon är ganska lång, då runt 79 cm tror jag. Höjden behöver du absolut inte oroa dig för, se ut är inga problem, och det är så skönt att den verkligen stöttar hela ryggen. Däremot var sittytan i bredaste laget första två månaderna jag hade den, var petnoga att sätta henne på millimetern i mitten, minsta snett såg hon ut att sitta obekvämt. Använde den korta stunder men ville inte ha den alltför mycket då. Sedan växte hon i den helt när hon var runt 13 månader, och nu sitter hon kanon. Dessutom är det en grymt skön sele tycker jag som bär.
Ja det är ju några cm kvar till 80 cm :) Hur hade ni gjort, har bara råd att skaffa mig EN sele nämligen. Där jag bor finns inte någonstans att testa, närmsta ställe är väl 30 mil härifrån. Eller något sånt. Inget som man kan ta sig till bara sådär... :S
Jag är 167 cm och väger väl runt 55 kg.

Oj, vad jag har kapat tråden TS :oops: kan starta en egen kanske?
Användarens profilbild
Av Bara_jag
chrissiya skrev:

Inga problem alls :tumup: prata på ni.
Tråden handlar ju om selen för stora barn och Tulan är ju ett av de selena vi pratat om.
Det är inte "min" tråd... det är en tråd om selen för större barn :mrgreen:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Bara_jag skrev:
chrissiya skrev:

Inga problem alls :tumup: prata på ni.
Tråden handlar ju om selen för stora barn och Tulan är ju ett av de selena vi pratat om.
Det är inte "min" tråd... det är en tråd om selen för större barn :mrgreen:
Tack snällast! Man vet ju aldrig!
Har du hittat perfekta selen? Jag blir mer och mer sugen på tula toddlers Pike. :)
Av Mary-Li
Jag slänger in en fråga till här. Funderar på en tula men det verkar ju som att många tycker den blir för stor för bäraren. Jag är 175 cm och har st 38, visst bode det väl funka?
Användarens profilbild
Av chrissiya
Mary-Li skrev:Jag slänger in en fråga till här. Funderar på en tula men det verkar ju som att många tycker den blir för stor för bäraren. Jag är 175 cm och har st 38, visst bode det väl funka?
Större chans att den funkar på dig :)! Jag e 1.67 och har 36 i kläder och den va för stor för
Mig. Eller alltså, höftbältet satt superbra men upptill var den alldeles för lös...
Mary-Li skrev:Jag slänger in en fråga till här. Funderar på en tula men det verkar ju som att många tycker den blir för stor för bäraren. Jag är 175 cm och har st 38, visst bode det väl funka?
Jag provade Labyrints Tula Toddler här om dagen, jag är i samma storlek som du. Och Tulan satt helt fantastiskt på mig. Jag är supersugen på att köpa en själv. Frågan är bara vart jag ska hitta pengarna någonstans. Får väl gå ut i skogen och leta under alla stenar och hoppas på att någon råkat glömma att de gömt en dryg tusenlapp där :Hahaa: .
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Jag är 1,66 och drar 42 i kläder och på mig sitter den oxå kanonbra. :tumup:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Supermamman skrev:
Jag provade Labyrints Tula Toddler här om dagen, jag är i samma storlek som du. Och Tulan satt helt fantastiskt på mig. Jag är supersugen på att köpa en själv. Frågan är bara vart jag ska hitta pengarna någonstans. Får väl gå ut i skogen och leta under alla stenar och hoppas på att någon råkat glömma att de gömt en dryg tusenlapp där :Hahaa: .
Om du hittar den där skogen som gömmer pengar får du gärna ge mig en vägbeskrivning dit! :D
Användarens profilbild
Av chrissiya
Isadora skrev:Har de slutat med fickan på höftbältet när de bytte namn till Tula, iställer för Tuli? Jag har bara ficka på ryggen på min sele.
Jag såg då inte någon ficka på Piken på höftbältet....
Användarens profilbild
Av Bara_jag
chrissiya skrev:
Isadora skrev:Har de slutat med fickan på höftbältet när de bytte namn till Tula, iställer för Tuli? Jag har bara ficka på ryggen på min sele.
Jag har en ficka för huvudstödet på mitt höftbälte på min Tula.
Användarens profilbild
Av KATARINA
På de enfärgade är det ficka på sittdelen men inte på bältet. På de mönstrade är det inte ficka på sittdelen, men jag är inte riktigt säker på om de mönstrade har ficka på höftbältet i den senaste sändningen. Måste kolla det imorgon.
Senast redigerad av KATARINA den ons jun 13, 2012 12:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Bara_jag skrev:
chrissiya skrev:
Jag har en ficka för huvudstödet på mitt höftbälte på min Tula.
Hann inte läsa. Men då har de mönstrade alltså ficka på höftbältet ja.
Nu har sambon fått premiärbära vår nästan 3½ åring, han var nöjd :tumup:
(Han är 182 och väger väl runt 82 kg tror jag)
Hon med för den delen, var perfekt lagom bred så hon fick bra stöd för det gipsade benet. :)

Måste testa lite jag med, blev nyfiken på selen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?