Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
April skrev:Om ni vill bära framåtvänt, är ju som sagt buddha en bra position. Personligen tycker jag dock att man bör vänta med att sätta barnet framåtvänd i både vagn, sele och sjal, bland folk, tills det att barnet är omkring året.
Är man på en skogpromenad, eller hemma i i hemmets lugna vrå, spelar det ju ingen roll om barnet är framåtvänd eller ej.

Vill man bära framåt kommer här en bra knytinstruktion;
http://www.sjalbarn.se/?page_id=391

Kram
:vågen:
Användarens profilbild
Av UWO
MariaKB skrev:Kolla på den här då, ännu konstigare!

(Bringing up baby: http://hostlycka.blogspot.com/2010/06/i ... oshet.html)
Usch, det där blogginlägget klarar inte jag av att läsa. :( Tror du har länkat till det förut?

Även om jag inte skulle välja knytningen på bilden så har jag numer erfarenhet av ett barn som vägrat sjal, annat än framåtvänd. Och buddah var inte heller att tänka på, benen behövde tydligen sparkrum!

http://ekwaritu.blogspot.com/2010/07/oc ... ocksa.html

(och blogginlägget det hänvisas till är från din blogg MariaKB :) )
Av MariaKB
Det är ett läskigt inlägg va? :oops:

Jo, jag läste ditt inlägg för ett tag sedan och misstänkte att det var mitt apunge-inlägg du hänvisade till. :)

Jag har också haft en unge som har vägrat sjal i ett par månader. Vi tog sjalpaus och bar framåt hemma ett par gånger. Lyckades få till en knytning som kändes bekväm för oss båda, benen i grodställning. Men man ser ju inte klok ut tycker jag :lol:
Användarens profilbild
Av UWO
MariaKB skrev:Det är ett läskigt inlägg va? :oops:
:
*nickar* Att man ens kan... :( Jag kan verkligen få mardrömmar över hur bebisar behandlas ibland.
Dock är det bra att skriva om det och just i samband med andra alternativ tycker jag.
Användarens profilbild
Av annelithor
OT!! Men hur h*lvete kan man göra något sådant??? Max 10 minuters närhet, lämna dem om de skriker osv!! Min själ gråter stora maktlösa tårar för dessa små barn. Klart som f*n de slutar skrika och sover "snällt" natten igenom, de lär sig att det inte är någon idé. Men visst, vill man ha små olyckliga bebisar så kan man ju göra så mot dem.

Men ännu värre är väl att det faktiskt finns människor som tror på denna idioti och att de skaffar barn.. Usch och hua..
Användarens profilbild
Av loppatoppa
annelithor skrev:OT!! Men hur h*lvete kan man göra något sådant??? Max 10 minuters närhet, lämna dem om de skriker osv!! Min själ gråter stora maktlösa tårar för dessa små barn. Klart som f*n de slutar skrika och sover "snällt" natten igenom, de lär sig att det inte är någon idé. Men visst, vill man ha små olyckliga bebisar så kan man ju göra så mot dem.

Men ännu värre är väl att det faktiskt finns människor som tror på denna idioti och att de skaffar barn.. Usch och hua..

Känner precis som du!!!!
Användarens profilbild
Av Marina
Efter två dagar inåtvänd på legoland var måttet rågat för A :? :roll: kan jag iofs förstå... då kompromissade jag och vände honom en kort stund mem jag gjorde en variant där jag satte ner rumpan i smokongbältet och benen hängde utanför (sprattelutrymme) och så använde jag axeltåtarna på sidorna för att stötta upp och knöt under rumpan, blev inte "hands free" hundra procent men tillräckligt bra.
Användarens profilbild
Av KaIi
annelithor skrev:OT!! Men hur h*lvete kan man göra något sådant??? Max 10 minuters närhet, lämna dem om de skriker osv!! Min själ gråter stora maktlösa tårar för dessa små barn. Klart som f*n de slutar skrika och sover "snällt" natten igenom, de lär sig att det inte är någon idé. Men visst, vill man ha små olyckliga bebisar så kan man ju göra så mot dem.

Har inte läst det utan blev avskräckt efter att ha läst AW galenskap om egenlek och egentid, kosta vad det kosta vill: Har han fått lilla foten genom spjälorna så får han ut den också.
Jag mådde alltså dåligt efter att ha läst på det forumet.
Stackars barn... :(

Angående framåtvänd Buddha så ska jag nog testa det när Livia blir äldre och har ett större behov att av se sig omkring, om hon accepterar att inte kunna sprattla med benen, vi får se. :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Det funkar rätt bra det där, med en trikåsjal, för den kommer ut under barnets rumpa ändå om man drar lite i den. Det är inte superbekvämt, men slår BB alla gånger! Jag tycker INTE det ser hemskt ut, däremot obekvämt för bäraren. :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?