Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fine
Jag (född -77) bars en del i en babybjörn, som om möjligt, ser ut att vara mer obekväm än nutidens baby björnselar. Vi hittade den på mina föräldrars vind alldeles nyligen. Den selen såg bara ut att kunna passa på små bäbisar, så så väldigt mycket bars jag nog inte.

Om sjalandet går i arv vet jag inte, men båda grabbarna bär dockan Bertil i sjal :love: . Är Bertil med så åker han sjal, aldrig vagn. Förhoppningsvis sitter det i till ev egna barn.
Användarens profilbild
Av emindy
Jag blev buren i sele och sedan bärstol, men fick visst åka vagn också.

Trots detta ser framför allt min mamma snett på oss som bär så mycket och samsover "för vi gör det ju så jobbigt för oss"
I nästa andetag kan hon häpna över hur mycket vi får sova och hur trygg Zelda är :tumup:
Användarens profilbild
Av Edith
joannaoj skrev:Ja, något slags babybjörneri var visst ganska allmänt för oss som är födda under tidigt åttital (kanske tidigare, jag vet inte, jag var inte född då). Min svärmor har sparat den som hon hade till min man när han var en fjärdedel så lång som idag, men nåt djääääävulskt så obekväm den var!
:iagree:

Mamma bar mig en del i en Babybjörn i mörkblå manchester. Fast den lånades ut till en fd släkting och hittade inte hem igen. Ingen större förlust förmodligen. :lol:

Mest åkte jag nog ändå vagn.
Användarens profilbild
Av miom
Jag är född -72 och blev buren i en sele som bebis på magen och även bärmes senare. Min lillasyster blev buren i afrikansk knytning vad det nu heter igen. Vi umgicks mycket med sydafrikaner i flykt som visade mamma.
Jag köpte långsjal 2002 och mig veterligen fanns det i Sverige bara didymos att få tag på då och endast en webbutik. Jag köpte minst en sexa eller var det tom en sjua. :roll:
Användarens profilbild
Av mimme
Alla vi syskon, min bror 79:a, jag 82:a och min syster 88:a har blivit burna i kortsjal, i famnen, på höften, i bärstol och på axlarna. Mina föräldrar har bott mkt utomlands, min mamma växte upp med svenska föräldrar i etiopien+liberia, och mina föräldrar bodde mkt i asien innan och även efter vi barn kom till. Så mest var det väl mamma som bar i kortsjal som över höften som kvinnorna i Vietnam och Laos, och senare var det pappa som var ute o sprang med oss i bärstolen. Vagn kommer jag inte ihåg alls till mig själv, men jag minns att jag var grymt avundsjuk på min systers röda sittvagn som jag lyckades klämma ner mig i några ggr vid typ 7 års ålder...

Det var med detta sjalande i Laos nä'r jag var liten (även av barnflickan tror jag..) som gjorde att jag betsämde mig för att jag skulle ha sjal. Så när jag blev gravid surfade jag runt och hittade till slut elastisk trikåsjal. Men min mamma sydde faktiskt en ringsjal till mig också. :heart:
Men jag slås fortfarande över hur utbudet har ökat sen jag letade sjal första ggn 2006. Nu finns det såååå mkt mer.

Apropå att ha egna minnen av sjalande/selande så jobbar vi hårt på det med äldsta dottern som blir fyra i höst. Hon fullkomligt älskar att bli buren och går inte om hon inte måste. (kan kallas direkt lat..) :wink:
Född 82 och buren både på rygg och mage i en Kangaroo tror jag den hette.
Frälsningen till mina föräldrar eftersom jag hade kolik i nio månader och krävde att bli buren mycket! Pappa köpte nya gympadojor och gick fram och tillbaka i huset med mig i selen. :D
Av tjoffsann
Vi blev alla burna i nån form av sele :) ett var hemmasytt vet jag. När de yngre kom (födda 89 resp 95) fanns även långsjalen med! Hur det var för oss tre innan vet jag inte... Lillen fick även vara sköldpadda i en skogsnäs på allas ryggar :lol: Och så fanns det en bärstol ett tag med, mest till fjällvandringar när han var 1 resp 2 år
Barnvagn var bra till att sova i ute i trädgården där de stora huggormarna bodde, annars fick den inte vara med för nån av oss...
Användarens profilbild
Av namera
Jag (f. 1984) bars i bärstol på längre utflykter. Sambon (f. 1981) bars i en BB som ser helt förfärligt oergonomisk ut. :lol:

Mamma har agerat sjalmormor och faktiskt burit Jacob i vår mei tai. Hon tycker det är superpraktiskt. :tumup:
Av Clee
Jag åkte podaegi eftersom min mamma är från Sydkorea. Dock inte den som man oftast ser i västerländska sammanhang, utan som en tjock quiltad filt som går hela vägen runt (även på magen) och band som sedan knyts utanpå.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?