Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det sägs ju finnas studier som visar att barn som får tröst och sina behov tillgodosedda fort gråter mindre iaf...

Nej, stackars dem som går på det där med att man kan skämma bort sina barn. Så ledsamt om de en dag tänker om och ångrar sig. Går ju liksom inte att göra ogjort. Och att bära mycket, trösta och ge närhet när barnet signalerar det (eller man själv vill gosa och de kan tänka sig att ställa upp...) är ju inte detsamma som att inte sätta gränser. Och det blir ju ganska absurt när man vill sätta en gräns för hur mycket närhet och kärlek man bör ge sina barn. Var går den gränsen, liksom? Hur länge bör de skrika innan man tar upp dem? Hur många pussar per dag bör man inte överskrida osv?
hcvc skrev:Det sägs ju finnas studier som visar att barn som får tröst och sina behov tillgodosedda fort gråter mindre iaf...

Nej, stackars dem som går på det där med att man kan skämma bort sina barn. Så ledsamt om de en dag tänker om och ångrar sig. Går ju liksom inte att göra ogjort. Och att bära mycket, trösta och ge närhet när barnet signalerar det (eller man själv vill gosa och de kan tänka sig att ställa upp...) är ju inte detsamma som att inte sätta gränser. Och det blir ju ganska absurt när man vill sätta en gräns för hur mycket närhet och kärlek man bör ge sina barn. Var går den gränsen, liksom? Hur länge bör de skrika innan man tar upp dem? Hur många pussar per dag bör man inte överskrida osv?
:iagree: Klokt.
Cillan skrev:Jag känner en som har en 2,5-åring. De bar henne inte så mycket men grannen bar sitt barn väldigt mycket mer (enligt henne jag känner), jag tror det var utan bärhjälpmedel. Nu påstår hon att 2,5-åringen har bättre motorik än grannbarnet som blev buret mycket mer. Grannbarnet är mycket mera vingligt och det just för att det har blivit buret, enligt henne jag känner alltså.

Kanske inte har riktigt med detta att göra men ändå.....
Det är som att hävda att "min farfar har rökt i fyrtio år och han är frisk som en nötkärna, så det där med att rökning är farligt det tror jag inte på."

Två barn är liksom lite lite att bygga statistik och vetenskapliga sanningar på... ;)
Auroratiger skrev:
Cillan skrev:Jag känner en som har en 2,5-åring. De bar henne inte så mycket men grannen bar sitt barn väldigt mycket mer (enligt henne jag känner), jag tror det var utan bärhjälpmedel. Nu påstår hon att 2,5-åringen har bättre motorik än grannbarnet som blev buret mycket mer. Grannbarnet är mycket mera vingligt och det just för att det har blivit buret, enligt henne jag känner alltså.

Det är som att hävda att "min farfar har rökt i fyrtio år och han är frisk som en nötkärna, så det där med att rökning är farligt det tror jag inte på."

Två barn är liksom lite lite att bygga statistik och vetenskapliga sanningar på... ;)
Jo, det är sant. Jag tror inte på det ett dugg och får jag barn kommer jag bära precis så mycket som barnet och jag vill. Det sägs ju att ju mer närhet och omtanke ett barn får när det är litet desto bättre klarar h*n svåra situationer i livet som äldre.
Cillan skrev:
Auroratiger skrev:

Jo, det är sant. Jag tror inte på det ett dugg och får jag barn kommer jag bära precis så mycket som barnet och jag vill. Det sägs ju att ju mer närhet och omtanke ett barn får när det är litet desto bättre klarar h*n svåra situationer i livet som äldre.
håller med
fy vad jag tycker det är trist med dessa komentarer. min svärmor sa till mig att det skulle bli skillnad med andra barnet, de skulle jag inte ha lika mycket tid att skämma bort :roll: . Hon tycker nämligen att det är så att jag skämt bort sonen med att bära så det är därför han nu vid 17 mån hellre går än sitter i vagnen. Jag svarade henne att jag nog kommer bära lillbror ännu mer för det är det mest praktiska. Samtidigt är hon ju så stolt över hur frammåt å genm trygg hennes barnbarn är...ser hon inte kopplingen :wink:
lillvilda skrev:... hellre går än sitter i vagnen...
Jag förstår inte - skulle det vara något dåligt? :hmm: Knasig svärmor!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?