busflickan skrev:Jag förstår inte heller hur man kan bära en liten bebis framåtvänd i t.ex. Nordstan!
Jag var där i förra veckan med dottern och hon blev helt hysterisk. Slutade med att jag bar henne på magen i selen, vilket hon annars aldrig går med på. Hon borrade in huvudet i mitt bröst och sneglade bara upp korta stunder. 
Fast alla barn är olika. Min dotter avskyr verkligen tunnelbanan för att det är så mycket folk, hon är 22 månader nu. Jag håller henne nära inåt kroppen då självklart...
När hon var liten ville hon verkligen vara utåt ute på stan för att se alla.
Cillan skrev:Wickz skrev:Fast Ixa skulle aldrig nu (eller efter hon blev typ ett halvpr gamal) gå med på at bli buren innår kroppen. hon vill vara framåtvänd och då är det ju detvi går på
Fast då bär man väl på ryggen när barnet är så stort att h*n vill vara framåtvänd eller? Det är väl det som är grejen att man inte ska bara framåtvänt utan på ryggen? Då kan barnet ändå ta skydd bakom ryggen när det blir för mycket.
Nja ryggen har inte alls varit populär och dessutom har man inte koll på barnet på samma sätt då. Jag har aldrig känt att jag fått ut något vidare av att ha dottern på ryggen, då kan jag inte ha ryggsäck utan att få ont. Och inget som fungerat att knyta heller (inget hon velat).
Kan kan med rätt gottsamvete konstatera att jag haft dottern i sjal, vänd utåt när hon var mindre. Nu skulle min rygg nog dö och hon skulle nog inte må lika bra av det. Dessutom fungerar ju rygg bättre nu (fast med sele).