Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
*höhöhö* Bild
du är en kul kille :lol:
Användarens profilbild
Av Catti36
Jajamensan. När skruttis var riktigt liten så bar han i trikåsjalen. Däremot har han aldrig blivit kompis med den vävda sjalen så då få ja hjälpa honom att knyta. Trikån var ju fiffigt för man kunde knyta själv först, och sen stoppa i det viftande barnet, med den vävda måste man ju hantera det viftande barnet och tygändar...)

Han använder Becon väldigt mycket, där är det snarare så att det är jag som behöver hjälp med att få upp på ryggen.

TIllägg: jag måste ju bara säga att det var på min inrådan som han bar i början. Men efter att haft en gnällig bebis som somnat i trikåsjalen och sedan snusade mysigt hos sin pappa så var det ju sambon som kom och bad mig hjälpa att lägga grabben i sjalen...
Användarens profilbild
Av millla
Nja, det gör han väl inte särskilt ofta, tyvärr. Vi köpte en Manduca, svart förståss för det kändes väl lite manligare, höhö, för att han skulle ha något att bära i då han inte vill bära i sjal. Men det är inte särskilt ofta den kommer fram. Enstaka gånger har han själv velat bära i den, annars är det jag som föreslagit det. Två gånger har han burit i MT:n, men bara om jag knyter den åt honom. Att få sno in honom i en lång, härlig sjal någon gång är mitt hemliga mål... :lol:

Jag kan inte förstå varför han gör det så svårt för sig när han t.ex. lagar mat eller hänger tvätt med en unge på armen, det finns ju massor av bärdon att välja på i vårt hus!
Användarens profilbild
Av jennychangala
Japp det gör han. Såhär sitter de nu (men bilden är en månad gammal):

Bild

Ergon är favoriten och kallas flitigt för bh:n utav min käre man. Kan väl ha sina likheter, man knäpper ju här och där och bär dyrbara saker i dem :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av Cayenne
japp, min man bär - hemma bär han i Beco. Han bär på ryggen och vill ha hjälp att få i Tyra i selen, men han kan själv om jag inte är hemma.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
Såhär har Kevin alltid burit lillen. Han gör det själv o blir så irriterad när jag kommer o ska hjälpa till :lol: ibland bara måste jag dit o pilla..
Han har provat långsjalen nån gång men han gillar det inte alls.
Bild
Nu när lillen är så stor vill han dock gärna stå i den istället för o sitta snällt :wink: ...
Användarens profilbild
Av Beckah82
Christer Romson Lande skrev::shock: Bära sitt barns pappa? På eget initiativ? :hmm: Näääe, det går inte, BeckaH. Nu har jag försökt (även om det kanske mera är på ditt initiativ) men jag trillar i golvet hela tiden! Kan du inte lägga upp en video på youtube och visa hur man gör?
Mja... nästan, inte riktigt ;-) frågetecknet förstör. Hade det inte varit något frågetecken efter så hade det funnits ett roligt syftningsfel, ja :-)

Men du bär väl ditt barns pappa dagligen? Fötterna gör väl det iaf..
Av Christer Romson Lande
norkmedoo skrev:du är en kul kille
Fast ganska fjantig…
Beckah82 skrev:Mja... nästan, inte riktigt ;-) frågetecknet förstör
Ja. Dumma frågetecken! (Fast min allra första spontana tolkningen var faktiskt att det handlade om att du provat att bära Alvins pappa i sjal. Även om jag ju såg vad det stog efter bråkdelen av en sekund.)
Av Christer Romson Lande
Christer Romson Lande skrev:
norkmedoo skrev:du är en kul kille
Fast ganska fjantig…
Beckah82 skrev:Mja... nästan, inte riktigt ;-) frågetecknet förstör
Ja. Dumma frågetecken! (Fast min allra första spontana tolkningen var faktiskt att det handlade om att du provat att bära Alvins pappa i sjal. Även om jag ju såg vad det stog efter bråkdelen av en sekund.)
Och för att svara på frågan, så var det Margot som började bära Isidor i en ringsjal. Jag köpte en trikåsjal men tyckte inte att jag fick till det. Efter typ fyra månader så vågade jag försöka med ringsjalen. I höstas skaffade jag en långsjal och bar Isidor med på ryggen, och senare Caspian, fast än så länge bara på magen. Så det var Margot som såg till att det fanns sjalar i huset, men i övrigt så har initiativen varit mina.
Användarens profilbild
Av emellen
Japp, han söver i Manducan. Och jag har precis köpt en hoppe till honom (enligt hans önskan) för att han ska kunna ryggbära i vävd sjal och han är jättesugen på att lära sig att kasta upp på ryggen! :vågen: :vågen: :vågen: Tänk att första vävda sjalen här hemma är hans! (Kommentar: Och du får inte skriva på sjalbarn att du har en Hoppe Panama, i så fall måste det stå att din man har det)

Han var jätteskeptisk i början så det är jätteroligt att han ändrat sig så mycket.

För övrigt är han värsta sjal/ergonomisk sele-terroristen av oss nu. "Kööööp inte en Babybjörn, det finns bättre selar än så!" har han sagt till minst 2 blivande föräldrar senaste veckan! :lol:
Beckah82 skrev: * Bär ditt/dina barns pappa på eget initiativ?
* Vad använder han - sjal/sele?
* Tar han på sig själv?
* Bär han när han är ensam?

*nyfiken* :-)
*jupp
*sjal till minsta och MT till stora
*jupp, har egna favoritknytningar
*jupp
Användarens profilbild
Av hörnsten
Ja han bär, nu när han är föräldraledig så är det flera gånger om dagen. Bär helst i sele, gillade inte trikåsjalen och jag har inte lyckats lura på honom panaman än.
Vems initiativ? Franks! :D
Av eamane
Jao då, sambon bär Frida på eget initiativ... Hemma i ergon och ute på stan i butterfly. Han kan sätta upp henne själv på ryggen hemma med hjälp av skötbordet men han vågar inte svinga bara henne utan det förbehåller han till butterfly-selen...
Vävd sjal får jag "tvinga" på honom om vi inte har annat med oss och jag inte orkar bära men trikåsjal bar han i, och knöt själv, i början.
Användarens profilbild
Av MilanE
I famnen bär han både gärna o länge, men han är lite svår på bärhjälpmedel. Har burit i Ergon några gånger, men inte på eget initiativ :)
Användarens profilbild
Av Helma
Japp mannen bär alldeles själv utan min inverkan eller påverkan. :lol: Han tycker det är mysigt att bära barnen, och vi brukar slåss om Ergon och barn när vi är ute :roll: :wink:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?