Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Myrten skrev:En blivande mormor funderade på att köpa en sjal till sin dotter och frågade oss om råd.
Jag var med om att en mormor kom fram till mig för en tid sen och var nyfiken på sjalen. Höll på att knyta upp min son och hon frågade om hon fick titta på. Jag blir också så där ivrig och jätteglad när någon är intresserad och visade glatt hur vi knöt. Hon tyckte först det såg rätt krångligt ut, började med dubbelt på ryggen, så jag kunde ju inte låta bli att visa ryggsäcken som är snabbare, och inte heller magbärande som ger mer kontroll. :wink: Tror hon gick därifrån lite nyfiken i alla fall. Hennes barnbarn hade något handikapp berättade hon och hade svårt för att gå. Hon hade funderat mycket på att de skulle må bra alla av en sjal eller något sånt. :heart: Gullig mormor!
Användarens profilbild
Av Vida
Vildie skrev:Vad har ni för bra svar till folk som säger dumma saker?
Oh, inga bra svar tyvärr, brukar mest bara bli "mhmm, precis, mhmm, ja, mhmm, nej inte så varmt, mhmm, nej inte så tungt faktiskt"

Det värsta/mesta jag har varit med om var på Jysk när N var liten, där jag gick in och fick höra... nu ska vi se...
- vad krångligt det ser ut
- blir det inte väldigt varmt
- det måste vara svårt för henne att andas
- men det måste vara tungt
- men du får ta på henne ordentligt nu när det är så kallt ute
- det ser ju väldigt smidigt ut

Normala kommentarer, bara det att de kom från samma person. Det var både varmt och kallt, krångligt och smidigt...

*suck*

men sen gick jag ut och då gick en äldre herre förbi och sa att det såg så mysigt ut, så då var dagen räddad igen :)
Av Christer Romson Lande
Vildie skrev:Vad har ni för bra svar till folk som säger dumma saker?
Det beror ju på vilket sätt de är dumma. Ibland funkar "att bära i sjal är som att kramas hela tiden" bra.

När grannen frågar om Isidor (tre år) inte kan gå själv så har jag svarat "Jo, men inte dit jag vill".

Om folk undrar om barnen blir bortskämda, så är ett glatt "Ja, det hoppas jag verkligen!" inte ett dumt svar.

Fast viktigare än bra svar är ett bra självförtroende. Du har valt att bära för att du tycker att det är bra. För er. Sen spelar det ju egentligen ingen roll om andra inte skulle kunna tänka sig att välja att göra så för egen del eller alls förstår varför du bär ditt barn. Du kan välja att lyssna, prata om det, förstå hur de tänker, förklara hur du tänker, berätta hur det är om de tror fel om bärandet osv. Men oavsett vad någon annan säger så är det ett helt okej inslag i föräldraskapet.
Användarens profilbild
Av Catti36
När folk bara glor så försöker jag se ut som om jag inte har En Aning om vad de kan glo på. Jag menar att bära i sjal är ju det vanligaste I Världen.
Typ.

Fast jagborde bära runt på visitkort med sjalbarn.se på. Jag ser nog väldigt snäll ut så väldigt många kommer fram och frågar, även turister. (Det har alltid varit så, jag är en sån person som alla frågar om vägen.)
Av Vildie
Christer Romson Lande skrev: Fast viktigare än bra svar är ett bra självförtroende. Du har valt att bära för att du tycker att det är bra. För er. Sen spelar det ju egentligen ingen roll om andra inte skulle kunna tänka sig att välja att göra så för egen del eller alls förstår varför du bär ditt barn. Du kan välja att lyssna, prata om det, förstå hur de tänker, förklara hur du tänker, berätta hur det är om de tror fel om bärandet osv. Men oavsett vad någon annan säger så är det ett helt okej inslag i föräldraskapet.
Det är helt sant och det är just där skon klämmer tror jag. Jag tar i allmänhet illa upp av dumma kommentarer och bryr mig lite väl mycket kanske. '
Jag ska ta åt mig av dina ord, för det är ju precis så jag känner; vad andra tycker om att jag bär i sjal är inte intressant, det är det absolut bästa för oss!
Användarens profilbild
Av Dafe
Jag har reducerats från stolt sjalbärande mamma till gloende "tjej på stan" - oftast utan barn till och med. Mina börjar tyvärr bli stora och vill definitivt inte bli burna i sjal längre.

Jag glor. Och saknar!! :(
Användarens profilbild
Av zero.sara
Dafe skrev:Jag har reducerats från stolt sjalbärande mamma till gloende "tjej på stan" - oftast utan barn till och med. Mina börjar tyvärr bli stora och vill definitivt inte bli burna i sjal längre.

Men nog ler du glatt också :wink:
Användarens profilbild
Av Dafe
zero.sara skrev:
Dafe skrev:Jag har reducerats från stolt sjalbärande mamma till gloende "tjej på stan" - oftast utan barn till och med. Mina börjar tyvärr bli stora och vill definitivt inte bli burna i sjal längre.

Men nog ler du glatt också :wink:
Ja, snudd på töntigt glatt ibland. :lol:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?