Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Vill ni boosta ert självförtroende med uppskattande kommentarer skall ni åka till Gislaved. Bara positiva kommentarer, mest från äldre. Enda tveksamheten var en dam som hade läst i tidningen om en som skulle jaga med en ettåring på ryggen. Jag höll med om att det verkar vara lite besvärligt med tanke på smällarna om de kommer till skott.
Användarens profilbild
Av SCSI
glis skrev:Vill ni boosta ert självförtroende med uppskattande kommentarer skall ni åka till Gislaved. Bara positiva kommentarer, mest från äldre. Enda tveksamheten var en dam som hade läst i tidningen om en som skulle jaga med en ettåring på ryggen. Jag höll med om att det verkar vara lite besvärligt med tanke på smällarna om de kommer till skott.
Mäh. Jag var på loppis i Gislaved i lördags men fick inga kommentarer alls vad jag kan minnas.
Användarens profilbild
Av glis
SCSI skrev:
glis skrev:Vill ni boosta ert självförtroende med uppskattande kommentarer skall ni åka till Gislaved. Bara positiva kommentarer, mest från äldre. Enda tveksamheten var en dam som hade läst i tidningen om en som skulle jaga med en ettåring på ryggen. Jag höll med om att det verkar vara lite besvärligt med tanke på smällarna om de kommer till skott.
Mäh. Jag var på loppis i Gislaved i lördags men fick inga kommentarer alls vad jag kan minnas.
Man kanske måste vara morgontidig i pensionärsaffären konsum? Men jag har fått glada kommentarer utanför bolaget också.
I lördags på Skillingaryds marknad var det en tant som sa:
-Det var ett fint halsband du har!
Användarens profilbild
Av HPe
Dagispersonalen puffar menande på varandra och säger "Men SE vilken smidig sele! SÅ praktisk!" När jag varje dag kommer med Skrutt i ringsjalen mellan bilen & dagis.
Får ta Manducan nån dag för att visa upp lite, kanske.... Eller skaffa vävd långsjal. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mandisg
Äntligen har jag något att komma med i den här tråden! Imorse jag lämnade Lova på förskolan satte jag ner henne på en bänk fortfarande i selen (vi har en Beco butterfly så man tar av selen först och tar ur barnet sen) och då kom ett äldre barn och sa "Vilken fin ryggsäck hon har!" "Det är faktiskt ingen ryggsäck, det är en bärsele så att jag kan bära henne på ryggen" svarade jag och fick till svar att "En sån behöver jag också när jag blir vuxen". :loving: Hon ville bära sina barn sa hon. En sån klok sexåring!
Användarens profilbild
Av moggleif
Bärsele och ryggsäck är temat.
Gillar att gå på fotboll och i allsvenskan är det visitation innan man kommer in på arenan. De vill även titta i medhavda väskor. Denna gången tog jag A på ryggen i en sele. Mycket riktigt ville de också kolla i min väska. Blev tillsagd av tre personer att jag minsann var tvungen att låta dem kolla min väska och inte bara skratta och säga lycka till åt dem. Men de tyckte i alla fall att det var roligt att de inte funderade på fötterna som stack fram på mina sidor, som alla också hadd sett men inte kopplat riktigt.
moggleif skrev:Bärsele och ryggsäck är temat.
Gillar att gå på fotboll och i allsvenskan är det visitation innan man kommer in på arenan. De vill även titta i medhavda väskor. Denna gången tog jag A på ryggen i en sele. Mycket riktigt ville de också kolla i min väska. Blev tillsagd av tre personer att jag minsann var tvungen att låta dem kolla min väska och inte bara skratta och säga lycka till åt dem. Men de tyckte i alla fall att det var roligt att de inte funderade på fötterna som stack fram på mina sidor, som alla också hadd sett men inte kopplat riktigt.
Lite som när jag skulle gå genom säkerhetskontrollen på Bromma flygplats med en sovande K i sele på ryggen, då en kvinnlig väktare plötsligt dyker upp och ber mig ta av ryggsäcken. Så jag vrider lite på mig så hon bättre ska se min "ryggsäck" och svarar att man brukar inte få skicka barn genom bagageröntgen 8)
- Nej men, där var det visst nån som sov gott! var hennes reaktion :vågen: Nu ser jag ju att det är fötterna som sticker fram på sidan ...
Användarens profilbild
Av moggleif
Visst är det lika roligt varje gång!!! Det är enda anledningen till att jag tar selen istället för MTn.
Användarens profilbild
Av Helma
I dag när jag var på väg till tåget kom en dam. Hon log och sa: "Har du en bebis där inne?" Leo satt väl skyddad för blåsten i den vävda sjalen. "Det ser ju väldigt härligt ut, annat än den där Baby Björn jag hade, den var så krånglig att sätta på sig." :D
Användarens profilbild
Av Labyrint
Vår bvc-sköterska (som jag gillar massor) kommenterade igår när jag satte Clara i Pognaen på ryggen att "oj, den där selen har jag aldrig sett förut, den ser bra ut!". Pognae är väl inte så värst vanligt än, så det är väl inte så konstigt tyckte jag och förklarade kortfattat att det är en bra sele till vettigt pris typ. Följdkommentar: "ja, den ser verkligen skön ut... Vad smart att man kan bära på ryggen, det har jag aldrig sett. Då måste man ju kunna bära stora barn?"

Så rätt tänkt och trevliga kommentarer, men hade hon aldrig sett eller hört talas om att man kan bära på ryggen tycker jag det var lite småskrämmande. Såå ovanligt tycker jag inte det är, jag ser folk mest hela tiden. Men jag kanske spanar efter det...
Av Kimchi
På flygplatsen i NYC så sa en arg dam vid incheckningen att jag inte fick ha med mig så många handbagage. Jag, trött som jag var, blev skitförbannad och visade henne att min son minsann inte var en ryggsäck utan ett sovande barn i Pognae. (luvan uppdragen) och att hälften av handbagaget var hans! Jag, som annars är väldigt lugn av mig, frågade även ifall hon tyckte att han skulle bära sina egna väskor..
Användarens profilbild
Av moggleif
Inte ens personalen på de stora kedjorna känner ju till det. Och det tycker jag är ännu konstigare. Att inte kunna sin bransch. Går de inte ens på mässor?
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Isranunkel skrev:
Tråkigaste kommentaren, min mamma, sägs varje gång vi ses:
-Har du ingen vagn med dig!?
- jo då, jag har en här i fickan. :wink:
alt
- vaddå har inte du med dig den?

eller fråga henne samma sak. Sen när hon svarar att hon inte behöver någon vagn kan du svara "inte jag heller" :tumup:
Användarens profilbild
Av mandisg
Igår var det ett barn på förskolan som påpekade att han tagit på selen bak och fram. Han hade väl aldrig sett ett barn bli buret på ryggen förut :)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?