Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clee
Nadin skrev:En äldre dam på COOP tittade på lillan i Sinon idag och sa "Oj, vilken söt vove!", log varmt och gick vidare. Om ett tag träffades vi igen på ett annat ställe i butiken, hon log varmt igen tills lillan vände på huvudet och gäspade. Tanten tapade hakan, slutade le och gick fort därifrån :roll:
Påminner mig om när min sambo plötsligt började recitera ur en bok han läste om papperslösa flyktingar. En boliviansk kvinna (har jag för mig) sa att Sverige var ett så märkligt land, där man bär sina hundar i famnen men lägger barnen ifrån sig i vagnar.

Jag blir glatt överraskad att så många av er får positiva kommentarer! Senaste kommentaren för min och makens del, när jag bar på ryggen och han på magen i långsjalar: "Förlåt men jag måste bara fråga, är det där något asiatiskt sätt att bära på!?" (återigen kan ingen förklara mitt sjalande med något annat än att jag ser utländsk ut) varpå jag glatt svarade att nä, det här är europeiska långsjalar, på de flesta andra håll bär de med betydligt mindre avlastning. Sedan fick jag ett nummer av the Watchtower. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av SCSI
Clee skrev: "Förlåt men jag måste bara fråga, är det där något asiatiskt sätt att bära på!?"
Jag fick exakt samma fråga på ica igår när jag hade bäbis sovandei ringsjal ... jag bar förvisso japanskt, så jo, det kan man väl säga då... och jag ser i högsta grad svensk ut, så varför han just drog till med asiatiskt vete tusan.

Jag vet inte om det är för att det är varmt och jag inte längre har en massa kläder utanpå sjalen och bäbisen, men jag har börjat få mycket mer kommentarer om sjalande nu än när Joel var nyfödd (klart, 8kg bäbis syns ju mer än 3½kg nyföding oxå). Alla positiva och nyfikna, och jag har flera gånger pushat för ergonominska selar när mammor talat om att de har en BB hemma men inte använder den för att de får ont. Jag gissar att de flesta inte går hem och skaffar en långsjal och testar med sådär oförhappandes, det ligger nog närmare till hands att åka till babybutiken och fråga efter en ergonomisk sele...
Användarens profilbild
Av semla
Clee skrev:
Jag blir glatt överraskad att så många av er får positiva kommentarer! Senaste kommentaren för min och makens del, när jag bar på ryggen och han på magen i långsjalar: "Förlåt men jag måste bara fråga, är det där något asiatiskt sätt att bära på!?" (återigen kan ingen förklara mitt sjalande med något annat än att jag ser utländsk ut) varpå jag glatt svarade att nä, det här är europeiska långsjalar, på de flesta andra håll bär de med betydligt mindre avlastning. Sedan fick jag ett nummer av the Watchtower. :Hahaa:
Det verkar handla om tur det där, jag har bara fått positiva kommentarer än så länge! Senast av en man i 50-årsåldern med hund som frågade var jag köpt min "praktiska sele" (långsjal). :lol:

Häromdagen gick jag förbi ett par killar i 20-årsåldern som glatt överraskat utbrast "åh kolla ungen, haha!!" :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Andelle
"Sådär vill jag oxå hänga", sagt av liten trött tant med käpp på spårvagnshållplatsen idag. Hennes väninna kompletterade med den absolut vanligaste kommentaren "Där har du det bra", gulletanter. :loving:
Användarens profilbild
Av Aurian
"MAN FÅR INTE TA IN HUNDAR HÄR!!!" :whut:
Mycket upprört sagt av en sköterska på en allergiklinik jag gick in på för ett par år sedan, med Asta sittandes i sjal på magen, iförd en lurvig mössa med stora troll-öron.

Jag vill minnas att jag svarade något i stil med "Det förstår väl jag också, men den här är inte lika hårig när jag har fått av henne kläderna" :Hahaa: Sköterskan bad om ursäkt för att ha dragit förhastade slutsatser baserade på en alltför snabb blick.
Användarens profilbild
Av zink
Aurian skrev:"MAN FÅR INTE TA IN HUNDAR HÄR!!!" :whut:
Mycket upprört sagt av en sköterska på en allergiklinik jag gick in på för ett par år sedan, med Asta sittandes i sjal på magen, iförd en lurvig mössa med stora troll-öron.

Jag vill minnas att jag svarade något i stil med "Det förstår väl jag också, men den här är inte lika hårig när jag har fått av henne kläderna" :Hahaa: Sköterskan bad om ursäkt för att ha dragit förhastade slutsatser baserade på en alltför snabb blick.
:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

Hon är nog ryggmärgstränad på att gå lös på allt med lurviga öron helt enkelt!
Användarens profilbild
Av mörten
När dottern var ganska nyfödd var jag ute och gick med henne och hunden. Dottern satt i trikåsjal och eftersom det var sommar så hade jag ingen jacka, så det syntes väldigt bra att jag hade en sjal virad om mig. Vi gick längs en landsväg - alltså en sådan som har 70 som hastighet, men ingen håller det eftersom det bara är folk som bor längs vägen som kör den och eftersom de har kört där tusenmiljoner gånger ligger de i minst 90.
I alla fall så gick vi där i godan ro när det kommer en bil och susar förbi - tvärnitar - och backar för att komma tillbaka till oss. I bilen sitter en kvinna som är helt till sig över sjalen och undrar vart jag har köpt den och berättar att hon snart ska bli mormor och hon tycker att hennes dotter ska skaffa sig en sådan. Dottern ville dock ha vagn, vilket den blivande mormodern tyckte var störtlöjligt - "hon bor ju mitt i skogen, vart ska hon köra med den vagnen har hon tänkt?"

Jag blev ganska paff, men kan fortfarande fnissa åt det,såhär tre år senare
Användarens profilbild
Av Fluffboll
De finaste kommentarerna jag har fått har kommit från buffliga tonårspojkar.

På bussen, ett helt gäng skitcoola killar. En av dem utbrister med värsta gullegullpluttrösten. "Åååh, vad gosigt, sådär ska jag också bära min barn." och "tänk om min mamma burit mig sådär" :loving:

Eller på Gröna Lund förra sommaren när trötta Axel då 3 år ville åka Boba en stund. Cool kille med grabbgänget "Det DÄR var den snyggaste och mysigaste ryggsäck jag sett!" :loving:

Sen har jag väl träffat en del tanter som nästan svimmat av skräck när jag svingat upp barnen på ryggen och knytit upp dem.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Att folk uttrycker att de själva skulle vilja bli burna i sjal får jag flera i månaden. Allt från "kan inte du bära mig också" till "så där skulle man ha det" osv :tumup:

Jag fick min första "såna fanns inte på min tid" häromdagen men höll god min :) 8)
Användarens profilbild
Av Shpongle
Men förutom "där har du det bra"/"ååh vad mysigt" så är nog ändå vår vanligaste kommentar: "Vart har ni sonen då?" när vi möter diverse grannar, och så blir de jättepaffa att han var med hela tiden när jag vänder ryggen till och pekar på august i sjalen.
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Shpongle skrev:Men förutom "där har du det bra"/"ååh vad mysigt" så är nog ändå vår vanligaste kommentar: "Vart har ni sonen då?" när vi möter diverse grannar, och så blir de jättepaffa att han var med hela tiden när jag vänder ryggen till och pekar på august i sjalen.
Jag har haft en incheckningstant på flyget som forskande letat efter småbarnet som också skulle med... :lol:
Användarens profilbild
Av Cisco
Sagt av en liten tant, med uppriktigt förvåning i rösten, i mataffären när jag hade Smulan på magen i en mei tai:

"Nämen! En känguru-unge!" Paus. "Så härligt att vara så nära!"

Sötnötstant :)
Mest korkade kommentaren:

-"Jo, du måste ta ut (=väcka) det sovande spädbarnet ur sjalen och spänna fast det (med ett smalt bälte kring midjan!) under starten, det är för er säkerhet!"

-"Och till mina medresenärers stora förtjusning?" hade jag lust att svara när jag tio minuter senare satt med hysteriskt ledsen pyttis i knät som inte kunde komma till ro och amma sig igenom vare sig start eller landning...

//A
Användarens profilbild
Av Helene
Lillblomma skrev:Mest korkade kommentaren:

-"Jo, du måste ta ut (=väcka) det sovande spädbarnet ur sjalen och spänna fast det (med ett smalt bälte kring midjan!) under starten, det är för er säkerhet!"

-"Och till mina medresenärers stora förtjusning?" hade jag lust att svara när jag tio minuter senare satt med hysteriskt ledsen pyttis i knät som inte kunde komma till ro och amma sig igenom vare sig start eller landning...

//A
Ja, visst är det helt otroligt korkat!
:evil:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?