Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
Ja där ser man jag är ju inte ensam alls! Ettåringar räknas nog som stora i dessa sammanhang, ibland får jag intrycket att folk böjar ryggbära så snart som möjligt typ 3-6 mån eller så. Och visst hade D fortsatt att sova i sjalen så hade jag nog helst haft honom där men han blir störd och får sova säng/vagn och åka på magen när han är vaken. Ja och storebror också då alltså.
Användarens profilbild
Av Jolin
fas jag tycker att det är så svårt att få till nackstöd om hon somnar i sjalen när jag är själv
Användarens profilbild
Av smurfis
Jag bar Simon enbart på magen tills han var ca 1,5 år, kanske mer, men nu bär vi på ryggen! Ibland på magen, men nästan bara när vi myser.
Användarens profilbild
Av sanna73
Skall vi en längre sträcka får A åka på ryggen, men när vi myser föredrar vi båda magen.
Det är ju så mysigt att kunna se varandra i ansiktet och pussar när man bär :loving:
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Jag bär oftast på magen... Idun är tre år och väger över 16 kilo. Men hon älskar att amma i sjal och dt är svårt på ryggen 8)
Användarens profilbild
Av kogkarin
Simon åker mest på ryggen, men ibland bär jag honom på mage för att det känns mysigare så. Simon är 2,5 år.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jesper som fyller 3 år i augusti går mest själv sedan ett bra tag tillbaks :lol: Ett tag ville han inte bäras alls :purskis: , men sedan ca 2,5 års ålder vill han bäras ibland och det kan då bli såväl rygg- och höftbärning som bära mage mot mage. Det sistnämda alterativet är helt klart populärast då han är febrig - då vill han bli buren och kramas länge :loving:
Av Aelia
Bär bara Alyssa på magen, eller har väl hänt att Ben fick åka på magen oxå hemma när jag har nattat honom nån gång
Av liten06
:hello:

Bär min snart 2-åring uteslutande på magen när jag bär i sjal, med sele blir det på ryggen. Får absolut inte till det med sjal på ryggen och jag ids ärligt talat inte försöka heller :oops: .
Användarens profilbild
Av sabe
Min 1 åring sitter på magen för att hon vägrade något annat för några veckor sedan försökte vi med rygg, men det var inte populärt. Jag tycker också att det är mysigt att ha henne på magen. :)
Användarens profilbild
Av Helene
Just NU är min man ute på en promenad med barnen! Båda skulle ABSOLUT sitta i ergon men efter lite kompromiss fick Sigrid sitta i ringsjal på magen och Olivia i ergon på ryggen. Såg lite tokigt ut!
Användarens profilbild
Av Kallesmamma
Jag bär min drygt 16 månader gamla son ungefär 50/50 mage och rygg. Oftast föredrar han faktiskt att åka rygg, tror han ser mer då, men när han är trött eller så så bär jag på magen (eller om jag bär länge tycker jag att det är skönt att ändra till rygg/mage för att jämna ut belastningen på nåt vis). När jag bär på rygg bär jag alltid i Ergo, måste vara ovanligt ovig, för jag kan inte få runt axelbanden på mei taien om våra ryggar själv om jag bär på rygg... :roll: . På magen bär jag oftast i Ergo eller mei tai, men ibland får jag ett ryck och bär i min gås oxå!
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag! Jag har efter mycket övning lärt mig knyta på ryggen också MEN..... då når jag ju inte att pussa henne hela tiden :wink: . Blir oftast magen! Fast 18 månader är kanske inte ett stort barn? :roll:
Användarens profilbild
Av Alven
:lol:

Nä, jag slutade i princip att bära på magen innan hon var ett halvår (utom vid nattning och amning naturligtvis). Ni som bär andra barnet på magen, hur får nu armarna att räcka till allt de behövs till med stora barnet?
Användarens profilbild
Av fröken Ragnhild
Limpan är en 3årig ryggvägrare!
Han skall "gossa tyttar" som han kallar det.
Det är ju värre än att vara höggravid men vad gör man inte för sin älskling.
I helgen var vi på Liseberg med ringsjal, puh vad skev jag blev.
Inget att rekomendera!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?