Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jodå, han märker. På kontot, om inte annat. Just nu grunnar jag på hur jag ska övertala honom om att jag verkligen behöver en sjal till och att vi har råd. :?
Användarens profilbild
Av phelian
Jag märker definitivt :) Vi väljer nya sjalar tillsammans =)
Fast min fru är väl lite mer aktiv i letandet
Användarens profilbild
Av Helen
MIn erfarenhet är att min man är halvblind. Däremot så missar inte barnen något.

Jag skulle nästan kunna gissa att jag kan möblera om ganska mycket hemma, men så länge soffan och tv:n står på samma ställe tar det nog tid innan han märker något, så vida han inte måste ta en annan väg dit förstås ( för att det står något i vägen för honom)
Hårddraget, men ja. :lol:

Din gubbe är i gott sällskap tror jag
Användarens profilbild
Av zero.sara
Min man märker (och suckar lite :P ) när jag köper/byter till nya sjalar. Det är rätt svårt för honom att missa också eftersom jag frågar om han tycker den är snygg :roll:
Användarens profilbild
Av MilanE
Nja, jag köpte en Mei-Tai som jag bara bar i när han var på jobbet till att börja med så den fick ligga o "skräpa" framme nån vecka innan han såg mig bära den och då sa han inget. Kan tänka att han inte vill säga nåt för han är inte säker på att vi inte haft den tidigare o då är det ju dumt att fråga om den är ny :)

Innan jag tog på den knallila var jag tvungen att säga att jag köpt en ny - går ju dock inte missa med den färgen :D Han tycker nog det börjar räcka med bär-don nu, men nja...inte än :D:D
Av Aelia
Min slutade bry sig för ganska länge sen :lol:
Användarens profilbild
Av Helene
Min man har nog hyffsat bra koll iaf.

(det är mer än man kan säga om min bror som hemma hos mina föräldrar var tvungen att kliva över en stor tv innanför dörren när han kom in för att sedan utbrista "var är tv:n???" när han kom in i tv-rummet.)
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Helen skrev:MIn erfarenhet är att min man är halvblind. Däremot så missar inte barnen något.

Jag skulle nästan kunna gissa att jag kan möblera om ganska mycket hemma, men så länge soffan och tv:n står på samma ställe tar det nog tid innan han märker något, så vida han inte måste ta en annan väg dit förstås ( för att det står något i vägen för honom)
Hårddraget, men ja. :lol:

Din gubbe är i gott sällskap tror jag
Så är det här med, sambon märker inget men stora dottern missar inte. Fast vad gäller ommöblering så är det här nog snarast först om jag flyttade på hans dator som han skulle märka något på en gång, det andra skulle ta ett tag.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Vi har en öppen kommnikation, så jag skulle aldrig tänka mig att handla något utan att berätta det för min man/diskutera det med honom - före eller efter köpet. När det gäller sjalar pratar jag om det innan köpet, medan när jag handlar kläder till mig eller barnen brukar han få veta efteråt.
Användarens profilbild
Av teres
Sjalar hade maken märkt med en gång, iofs skulle jag inte köpa utan att fråga honom först eftersom han bär minst lika mycket som jag (numera mer, eftersom jag inte kan bära så mycket pga rygg och foglossning). Möblera skulle han också märka direkt men andra små detaljer som att jag har storstädat eller att jag klippt håret 1½dm, har han fullständigt missat :D
Användarens profilbild
Av Elinea
Jag var tvungen att fråga idag och han hade faktiskt inte märkt att jag hade en annan sjal när jag kom hem än när jag gick :lol: Fast han sa att han fattade när jag bad honom ta kort men inte orkade säga något.

Jag brukar också berätta för min man när jag köper saker, så det är inte så att jag brukar försöka undanhålla sånt eller att vi inte har en "öppen kommunikation". Däremot behöver jag inte fråga honom om lov för att köpa det jag vill ha och just i det här fallet lät jag bli att berätta mest som ett roligt experiment för att se om han skulle märka något.
Användarens profilbild
Av flindra
Vi har inte så jättemånga sjalar, så min man har nog hyffsad koll. Men om
jag skulle skaffa många sjalar skulle han nog inte märka om det kom nån
ny.

Men det är precis samma sak med mig, för jag kan inte hålla reda på alla
hans löparskor! Han tränar ultramarathon och allt vad det är, så han har
en hel armé av löparskor som ser nästan exakt likadana ut. Till saken hör
också att han storlek 48 i skor, så han sparar gamla dojjor för att ha på
innebandyn, fotbollen etc. Jag ser ingen skillnad på dem alls, men han har
järnkoll på vilka skor han har haft på vilka lopp och vilka skor som ska
användas på innebandy, skogslöpning, asfaltslöpning, promenadskor osv...

Slutsats: När man lever med någon som är fanatisk med något som man
själv inte känner likadant för, så är det svårt att ha koll på utrustningen.

^_^
Av anpa
sanna73 skrev:Min man märker, men jag är inte så säker på att han kommenterat det om han inte tyckt min "hobby" var så absurt komisk och gärna trackar mig för den så ofta han kan :lol:
:iagree:
Precis så här :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
anpa skrev:
sanna73 skrev:Min man märker, men jag är inte så säker på att han kommenterat det om han inte tyckt min "hobby" var så absurt komisk och gärna trackar mig för den så ofta han kan :lol:
:iagree:
Precis så här :mrgreen:
:iagree: Fast de två senaste inköpen har han inte kommenterat. Vet inte om han kanske inte orkar bry sig mer helt enkelt. Och jag håller ju inte reda på hur många effektpedaler han har till gitarren. Det är knappt att jag vet hur många gitarrer han har...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?