- tor maj 01, 2008 22:02
. Hmm...
jag skulle nog inte våga hänga henne någon annan stans än i spjälisen just nu... Fast eftersom hon ligger så inlindad så har hon ju inte ens utrymme att röra sig, så det skulle säkert gå jättebra 
Ang. 1-åringar?!
Ingen aning, jag får återkomma om 9 månader 
Men.. det är ju inte så lätt ens för en själv att ta sig ur en bred hängmatta - jag undrar om de verkligen kan lyckas krångla sig ut?!
cinclus skrev:S är bara 3 månader, så jag är inte orolig att hon "kryper ut". Men eftersom sjalen hänger typ 5 cm ovanför madrassen i spjälisen så skulle det ju inte vara hela världen om det händeSkogskajsa skrev:Såg i en annan tråd en som undrar om det funkar för en 1-åring.Indiemorsan skrev:Vilka sköna tips! Men jag bekymrar mig lite: på alla bilder där folk gjort hängmattor av sina sjalar ser barnen ut att ligga och ha det så himla mysigt, men kan de inte trilla ur? Om de sover och vill vända på sig i sömnen? Inte så att jag skulle gå min väg och lämna skruttmuffinsen ensam i hängmatta, men man kanske inte sitter intill beredd att fånga precis hela tiden heller. Eller?Nej i sömnen har mina inte riskerat ramla ut, skulle de däremot vilja resa sig när de vaknar kanske man ska ingripa
Hur gammalt är barnet på bilden?
Vår snart 15-månaders känns lite för rörlig av sig när han vaknar - tänkte jag för egen del då. Men de hänger kanske som i en kokong och kan inte göra så mkt mer än att säga till att de vill upp? De har inte samam förmåga som en vuxen att slänga benet över och snurra runt den lär inte gå?
Erfarenheter?

Ang. 1-åringar?!

Men.. det är ju inte så lätt ens för en själv att ta sig ur en bred hängmatta - jag undrar om de verkligen kan lyckas krångla sig ut?!

Mamma till två sjalbarn