Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av puh
cinclus skrev:
Skogskajsa skrev:
Indiemorsan skrev:Vilka sköna tips! Men jag bekymrar mig lite: på alla bilder där folk gjort hängmattor av sina sjalar ser barnen ut att ligga och ha det så himla mysigt, men kan de inte trilla ur? Om de sover och vill vända på sig i sömnen? Inte så att jag skulle gå min väg och lämna skruttmuffinsen ensam i hängmatta, men man kanske inte sitter intill beredd att fånga precis hela tiden heller. Eller?
Nej i sömnen har mina inte riskerat ramla ut, skulle de däremot vilja resa sig när de vaknar kanske man ska ingripa :-)
Såg i en annan tråd en som undrar om det funkar för en 1-åring.

Hur gammalt är barnet på bilden?

Vår snart 15-månaders känns lite för rörlig av sig när han vaknar - tänkte jag för egen del då. Men de hänger kanske som i en kokong och kan inte göra så mkt mer än att säga till att de vill upp? De har inte samam förmåga som en vuxen att slänga benet över och snurra runt den lär inte gå?

Erfarenheter?
S är bara 3 månader, så jag är inte orolig att hon "kryper ut". Men eftersom sjalen hänger typ 5 cm ovanför madrassen i spjälisen så skulle det ju inte vara hela världen om det hände :wink: . Hmm... :roll: jag skulle nog inte våga hänga henne någon annan stans än i spjälisen just nu... Fast eftersom hon ligger så inlindad så har hon ju inte ens utrymme att röra sig, så det skulle säkert gå jättebra :)

Ang. 1-åringar?! :roll: Ingen aning, jag får återkomma om 9 månader ;)

Men.. det är ju inte så lätt ens för en själv att ta sig ur en bred hängmatta - jag undrar om de verkligen kan lyckas krångla sig ut?! :hmm:
Av Emmiez
vilka många användningsområden :vågen:
Användarens profilbild
Av zink
puh skrev:S är bara 3 månader,
Först tänkte jag "Oj, jag är verkligen dålig på att bedöma ålder" men så insåg jag att det ju var du som svarade :-) Och det ä rju en liten goding det :-)

Jag glömde säga att jag var nyfiken på den biden i kökssoffan, skogskajsas. Fast man kanske kan utläsa det av TS profil, tänkte inte på det :-)
puh skrev:så jag är inte orolig att hon "kryper ut". Men eftersom sjalen hänger typ 5 cm ovanför madrassen i spjälisen så skulle det ju inte vara hela världen om det hände :wink: . Hmm... :roll: jag skulle nog inte våga hänga henne någon annan stans än i spjälisen just nu... Fast eftersom hon ligger så inlindad så har hon ju inte ens utrymme att röra sig, så det skulle säkert gå jättebra :)

Ang. 1-åringar?! :roll: Ingen aning, jag får återkomma om 9 månader ;)

Men.. det är ju inte så lätt ens för en själv att ta sig ur en bred hängmatta - jag undrar om de verkligen kan lyckas krångla sig ut?! :hmm:
Precis! Tycker det jag med.

Sant, man kan ju hänga dem lågt. Kanske svrare att få till det med en på + 10 kg? Som kan slänga ut armar och ben normalt sett å fastna. Fast som du säger - en vuxen har ju problem så ;-)

Får se om ngn med större barn som de haft i sjalvagga svarar! Kan ju handla om de varit vana vid sjalvagga från början också!
Användarens profilbild
Av Monnis
Knöt en så fin sjalvagga och försökte lägga min övertrötta snart ett-åring i den, men han vägrade som vanligt spjälsäng, han tog sig ur på nån sekund och krånglade runt och fastnade, så det blev till att somna på mammas arm i stora sängen. Ska prova fler gånger, var nog mest att han var övertrött som han inte alls gillade att ligga inklämd i vagga.

Knutit fast i kundvagn har jag gjort, fast med MT, det där med sjal-stolen ska jag testa också när behov uppstår :D
Användarens profilbild
Av mymlan
tass
Användarens profilbild
Av Björklöv
Angående större barn i sjalmatta, jag har har K (idag 13 månader!) sovandes i sjalvagga två förmiddagar i rad nu och det har funkat bra. Men för min egen trygghet har jag lagt lite kuddar under och haft koll på henne hela tiden. Första dagen satt jag bredvid tills hon somnat för då var hon lite "orolig" och slängde med armar och ben, men när hon väl somnat kunde jag gå iväg för då låg hon ju jättebra.
Och så har jag varit snabb till henne när hon vaknat för att hon inte ska få för sig att resa sig upp.
Titta här för bildbevis!
Användarens profilbild
Av zink
Björklöv skrev:Angående större barn i sjalmatta, jag har har K (idag 13 månader!) sovandes i sjalvagga två förmiddagar i rad nu och det har funkat bra. Men för min egen trygghet har jag lagt lite kuddar under och haft koll på henne hela tiden. Första dagen satt jag bredvid tills hon somnat för då var hon lite "orolig" och slängde med armar och ben, men när hon väl somnat kunde jag gå iväg för då låg hon ju jättebra.
Och så har jag varit snabb till henne när hon vaknat för att hon inte ska få för sig att resa sig upp.
Titta här för bildbevis!
Så mysigt :-) En egen säng ute i vårvädret!

Länkar in den i listan ovan om det är OK....
Av Tigerlilja
*tassar*
Användarens profilbild
Av tinaw
Vi har en sjal som hänger från en takkrok i vardagsrummet, den agerar främst gunga, men även lian åt "Indiana Jones"
Användarens profilbild
Av Maddemoa
När lillasyster får åka sulky blir såklart storasyster genast helt slut och orkar inte gå en meter till. Då brukar jag knyta sjalen i ”handtaget” på vagnen och sedan kan storasyster också sitta. Det blir som en liten bänk.
Har kort i mobilen ska lägga in ett så fort jag hinner.
Användarens profilbild
Av lotti
Här är mitt bidrag till denna tråd!! :D

Bild

Vi har även använt patapumen som sack-in-seat med gott resultat! :wink:
Av Enid
Förutom sjalstol har jag använt ringsjalen att få fast stora men lätta paket under vagnen eller att bära hem stora, tunga ris/potatissäckar/paket med på ryggen.

Jag har inga bilder men sjal kan användas till mycket mer än bara bära barn i :). Ringsjalen ligger alltid i vagnen så det är oftast den som fått hoppa in i udda situationer.
Av puh
Maddemoa skrev:När lillasyster får åka sulky blir såklart storasyster genast helt slut och orkar inte gå en meter till. Då brukar jag knyta sjalen i ”handtaget” på vagnen och sedan kan storasyster också sitta. Det blir som en liten bänk.
Har kort i mobilen ska lägga in ett så fort jag hinner.
Bild, bild, bild! :eld:

OM det är som jag tror har en bild efterfrågats även i denna tråd: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... 88#1331388... :D
Av Emmiez
finns det fler blder? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?