- fre apr 18, 2008 08:31
suramin skrev:Ja, nu när du säger det så har jag hört någon annan som ordnat det precis så. Det borde ju fungera. Hjälm behövs ju inte i bil, jag undrar hur trafikpolisen skulle ställa sig till ett spädbarn utan hjälm i ett babyskydd i cykelkärra.Myrten skrev:Babyskydd i cykelkärra kanske skulle fungera?soffan skrev:Det är ju liksom onödigt att cykla utan hjälm även om det inte är olagligt (förutsat att man är över 15år, konstig lag förövrigt varför skulle det vara mindre farligt uten hjälm när man är 40 än 15????)Jag håller helt med! Dessutom vill väl barnen allt som oftast göra som föräldrarna.
För mig känns det som att cykla med barn på ryggen utan hjälm är likvärdigt med att åka bil utan säkerhetsbälte. Fy om man skulle halka och ramla med cykeln i vårgruset som kommunen ännu inte hunnit sopa upp, jag ryser vid tanken. Men, ändå har jag funderat över om jag på något säkert sätt skulle kunna ta mig fram med cykel och ett spädbarn. Detta eftersom vårt första barn har sitt dagis en bit bort och det hade varit väldigt händigt att kunna cykla till och från med knytet som kommer i sommar. Jag har kommit fram till att det inte går, det blir till att ställa cykeln ytterligare en sommar tråkigt nog.