Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna m
Torsten bar jag i armarna mycket fram till han var fyra ungefär. Gravid med tvillingar bar jag fram till v 30.
Av Jinxan
Wow. Jag blir mer och mer imponerad av sjalar :D
:tumsup:

Jag hoppas att lillebror kommer trivas i sjal, det verkar så praktiskt. och att kroppen håller ordentligt för att bära, men sjal verkar ju vara bäst för kroppen på det viset..
Av lottali
Och jag blir återigen förstummad och impad över alla "bionic-women" som finns här på forumet...! :o Jag bär min flicka på 12 kilo någon gång per/dag i snitt, det är alltså inte varje dag jag bär, men på senare tid föröker jag verkligen att göra det så ofta som möjligt då jag enligt min senaste teori tror att det är bra för ryggen att belastas och låta musklerna få "jobba" (Har ryggproblem) Bär i Ergo, fast jag har köpt en sjal men har inte fått till knytningen riktigt ännu..
Det brukar bli ca 20-30 minuter åt gången. Men visst är det kanske så att ju oftare man bär desto lättare blir det. Sedan är det av någon anledning ibland lättare att promenera än att stå stilla när man bär !? Fast går jag i hyfsad promenadtakt så är jag ändå bra slut efter 30 minuter kan jag säga !!!
Av herilane
[kapning]
Jag har alltid tyckt att ni måste vara jättestarka som bär 3-åringar... men nu hör jag att era 3-åringar bara väger 12kg. Då förstår jag att man klarar att bära så "stora" barn!
[/kapning]
Min 1 1/2-åring väger 11,5, och hon går inte så långa sträckor än så jag bär fortfarande rätt ofta. Inte varje dag numera, men säkert varannan, och ofta rätt långa sträckor (en timme är inte ovanligt, och det blir lätt längre när hon somnar).
Senast redigerad av herilane den mån apr 14, 2008 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bär Linus som blev 3 i dec nästan dagligen, han väger kanske 16-17 kg. Vi var i Portugal i okt-nov och jag bar honom hela dagarna.
Användarens profilbild
Av zandrama
Min äldsta är 2,5 år och han åker sjal åtminstone nån gång i veckan, kanske uppåt 30 minuter.

Edit: 2,5-åringen väger ca 12,5 kg, men dagligen bär jag min ettåring som väger knappt 9 kg. Och han bärs timvis i taget.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bär min 1 åring på ca 9 kg dagligen i upp till 2-3 timmar och ibland min sexåring på 22 kg i 10 min Han brukar dock bara sitta på ryggen utan sjal :wink:
Användarens profilbild
Av amöba
herilane skrev:[kapning]
Jag har alltid tyckt att ni måste vara jättestarka som bär 3-åringar... men nu hör jag att era 3-åringar bara väger 12kg. Då förstår jag att man klarar att bära så "stora" barn!
[/kapning]
Min 1 1/2-åring väger 11,5, och hon går inte så långa sträckor än så jag bär fortfarande rätt ofta. Inte varje dag numera, men säkert varannan, och ofta rätt långa sträckor (en timme är inte ovanligt).
Min 3-åring väger lite drygt 15 kg. Hon har börjat få ont i benen när hon sitter i Ergon. Jag misstänker att de domnar domnar eftersom hon även är lång ( 106 cm) och att kanten på selen därmed trycker på låren. Någon annan vars barn klagar på ont i benen? Kanske dags att återgå till sjal igen ;)
Användarens profilbild
Av Key
Jag bar J, lite drygt 4 år och knapp 18 kg på Hörby Marknad förra året. Han tyckte det var läskigt med alla ljuden. Det blev kanske en halvtimme. Men han är "lättburen", håller sig fast och balanserar väl. Bär jag lillebror är han mer som en "död vikt" inte alls lika lätt, fast han väger mindre!

Men nu bär jag inte alls så mycket längre - de går oftast båda två. Vi går inte så jättelånga sträckor, men några kilometer klarar de. Senast släpade jag på T i armarna på IKEA, en kvart kanske, och det kändes dagen efter :lol: Hade jag haft ERGOn hade han ju fått åka i den.
Användarens profilbild
Av emelie
Just nu bär jag inget barn, vid enstaka tillfällen bär jag Oliver, dryga 2 år, i sele, MT el ringsjal.

När Viktor var 4,5 år bar jag hem honom i nu sålda Didyn från Gröna Lund till Södra Station. Det var en lång bärtur, ca 30min, men aldrig riktigt tungt (bar i omslutetX).
sen bar jag hem honom från bussen i ryggsäcksknytning (max 10min) o det var sjukt tungt.
Han vägde väl 18-19kg då skulle jag gissa.
Användarens profilbild
Av schmut
dottra min väger runt 14 kilo, 1,5 år och igår bar jag 3 timmar på bröstet/magen utan uppehåll. det var på gränsen...

annars är det 1,5-2 timmar dagligen på lunchpromenaden med hunden.
Av Sofie
Min W är bara 14 mån men väger 14,5 kg och är 82 cm.
Men jag bär honom utan problem 2 h i sträck både hemma och på promenad.
Vissa dagar som tex nu senast under "Baby barn mässan" bär jag ca 6-7 h med bara korta uppehåll (och sen lite till på kvällen) och det går fint men det känns i benen efteråt. Jag har nog aldrig fått ont men ibland vill han amma mest hela tiden, som på mässan för att det är så mycket folk och ljud, och då sitter han lite för långt ner för att det ska avlasta optimalt. Men ibland har jag knutit dåigt så att sjalen är lite snodd eller knölig då kan det vara lite obekvämt, men det går ju att rätta till...

Sjal rockar!!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Tova är 4 år och 8 månader, ibland åker hon ergo. Det blir korta stunder. Torkel 3 år och 5 månader åker ergo oftare och längre. Vidar snart 15 månader bärs dagligen.
Användarens profilbild
Av korell
Vår 2,5 åring är ganska liten, 12kg, och hon bärs ngra ggr i veckan. ofta 30min -1h utan problem av både mig och maken.
Användarens profilbild
Av lotte
3 1/2 år och en timme i sträck om hon är trött i benen, för det är vad som brukar räcka för henne att återhämta sig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?