- tis mar 11, 2008 23:11
Eller så kanske hennes barn började VÄGRA bli buren i trikåsjal?
Jag vet att det är svårt att tro för många av er, men jag fick bära min tjej i lånade moby wrap BARA OM HON SOV tills hon var max ett par månader, sedan var det framåtvänt i BB som var det enda hon accepterade. Så småningom accepterade hon även den gamla selen JAG blivit buren i från 70-talet (mkt oergonomisk för bäraren) men bara framåtvänd...
Först vid sju månaders ålder började hon acceptera bakåtvänt bärande igen och då skaffade vi en patapum för trikån började kännas lite svajig och jag ville kunna bära på ryggen. Jag skojar inte, och jag FÖRSÖKTE visst träna henne, började från en veckas ålder men det gick faktiskt inte. Alla barn är faktiskt inte sjalbarn hur mycket man än önskar det som förälder. (och fortsätter smygsurfa på sjalbarn hela tiden för att försöka komma på någon ny magisk info som skulle få dottern att förstå det mysiga....
) Kan tillägga att hon inte var något vagnbarn eller bilbarn heller före sju månaders ålder, då började det gå med FRAMÅTVÄND sulky, sedan vid sådär nio månader bröjade hon plötsligt upptäcka tjusningen med både bakåtvänd vagn och bilåkning. Och nu gillar hon tom bärpåse korta stunder om jag dansar mkt under tiden! Härligt! 

Först vid sju månaders ålder började hon acceptera bakåtvänt bärande igen och då skaffade vi en patapum för trikån började kännas lite svajig och jag ville kunna bära på ryggen. Jag skojar inte, och jag FÖRSÖKTE visst träna henne, började från en veckas ålder men det gick faktiskt inte. Alla barn är faktiskt inte sjalbarn hur mycket man än önskar det som förälder. (och fortsätter smygsurfa på sjalbarn hela tiden för att försöka komma på någon ny magisk info som skulle få dottern att förstå det mysiga....