Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
svas skrev:
miom skrev:vid lyftning och landning kan jag förstå att man inte får använda sjalen eller sele men vet ni hur det är i luften på långresor? vi ska ju vara i luften nästan 24 timmar från lördag morgon :? (ska till asien)
Det var förresten Balisen jag använde vid flygresan till Italien i somras :P ! Ha en underbar resa!!! Kommer man kunna följa ert äventyr på webben någonstans?
Jag antar att det var mig du menade och om vår resa dokumenteras? Jag har startat en sida på resedagboken med alias Janusson. Vi får se om vi kommer loss och skriva i den också :roll: men mer ambitiöst än så blir det inte. Uppkopplingarna är tydligen urdåliga och långsamma.

Balisen används för övrigt flitigt av min man. Han gillar att slippa hippiesvansen som han får på den långa. Jag har lite svårt att släppa den tjocka fina didysen hemma så jag har inte provat balisen så mycket ännu. men det kommer att bli toppen!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
smedsboemma skrev:Jag tänkte att det kanske är någon säkerhetsgrej; kanske strypa piloten eller nåt?!
O, yes, sjal är vad terroristerna använder nuförtiden har jag hört. ;)

Fast då borde man inte få ha en helt vanlig halsduk heller... :hmm:

Det troligaste är väl att man inte får ha barnet i sjalen när man flyger, det låter ju rätt rimligt ändå.
Användarens profilbild
Av Innana
Det är bara under start och landning och när bältet måste vara på som du måste kunna sätta fast barnet i ditt bälte. Annars får man ha sjal/sele som man vill. När jag flög med E satt hon i Ergo och när hon sov vid landning lyckades jag krångla in bältet mellan våra magar och runt henne med Ergon fortfarande på, det funkade också.
Användarens profilbild
Av Alven
Varför i allsin dar skulle man inte få ha sjalen på flygplanet? Jag har flygit massor med barn och sjal (och sele också för den delen, dock ej samtidigt) och det har aldrig avrit några problem. Men som sagt, man får inte ha barnet i den vid start och landning.

(Min man lackade ur rejält när Ida var tre veckor och sov i sjalen, och flygvärdinnan kom och sa att hon måste ur. Han tyckter att hon var bra mycket bättre skyddad i sjalen än i det där midjebältet. Det var hon ju iofs, men jag har fått förklarat för mig i efterhand att det är för att de snabbt ska få loss barnet om det händer nåt och mamman är medvetsdlös eller ännu värre... svårt att argumentera mot !)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Skriv gärna och berätta hur det gick när du har gjort långresan. Vi hoppas ju få göra en långresa snart :D och funderar på vilken sjal vi ska ha med upp på planet på hemresan.
Av sjaltokan
Auroratiger skrev:
smedsboemma skrev:Jag tänkte att det kanske är någon säkerhetsgrej; kanske strypa piloten eller nåt?!
O, yes, sjal är vad terroristerna använder nuförtiden har jag hört. ;)
Just därför måste du ha en Becko inför resan... :wink:
Av herilane
Jag har också flugit en massa gånger med både sjal och sele, och ingen har klagat eller ens sagt något. Förutom vid start och landning då, men det har ju redan sagts ovan. Det var till och med OK att gå fram och tillbaka i gången och längst fram där vid "köket" med barnet i sjalen (när hon hade svårt att varva ner och somna).
Av Enid
Vi har flugit både inrikes och utrikes med sjal utan anmärkningar från flygpersonalen.

Däremot försökte de konfiskera lillens hörselkåpor (peltor kids) för de trodde de var hörlurar med inbyggd musik, det var inte helt lätt att förklara för den polska flygvärdinnan att de bara var ljuddämpande och att han behövde dom för han var övertrött och överstimulerad av allt motorbuller och de spruckna högtalarna uppskruvade på alldeles för hög volym som de försökte rabbla säkerhetsgeneomgången i. Hennes tvåspråkige kollega klarade upp saken i alla fall och A somnade innan vi lyft och sov genom hela flygningen, han va rätt trött :wink: .
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?