- mån feb 04, 2008 20:19
Välkommen in i gänget
Anledningen till att det blir tjockare knut på easy är för att ändarna inte är avsmalnande plus att den är lite bredare än en didy. En didy är också diagonalvävd och har också giv i tyget, men kanske inte riktigt lika mycket. Som allting här i världen handlar det så mycket om smak och tycke, så det är helt omöjligt att säga vilken som är "bäst". Men min första vävda var en didy och den gillade jag supermycket
(Sen när barnet blir större kan jag dock tycka att det finns fördelar med en bredare sjal, men du hinner ju köpa flera
)
Bling skrev:Oj, gick precis upp för mig att det kan bli dyrt att hänga här på Sjalbarn, man blir ju såååå inspirerad och vill gärna ha en av varje sort, en i varje färg av varje sort...ja ni förstår nog hur jag menar. Shoppin-![]()
Men vad säger ni om mitt förra inlägg?:

Välkommen in i gänget

Anledningen till att det blir tjockare knut på easy är för att ändarna inte är avsmalnande plus att den är lite bredare än en didy. En didy är också diagonalvävd och har också giv i tyget, men kanske inte riktigt lika mycket. Som allting här i världen handlar det så mycket om smak och tycke, så det är helt omöjligt att säga vilken som är "bäst". Men min första vävda var en didy och den gillade jag supermycket

kajsa kavat, mamma till gobitarna L 0102, T 0602 och A 0708