Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av KattenFindus
jag71 skrev:Jag hade Skrutt på ryggen (då var han 13 månader och jag var gravid med tvillingar) med min vanliga jacka. Så någon särskilld bärjacka behövs inte men det kanske underlättar (jag har aldrig haft någon)
Jag är nog för tjock då :?
Testade att ta honom på ryggen och sedan på med jackan, men det fungerade inte.

Men skulle man kunna sy något i stil med en åkpåse att fästa utanpå selen och grabben?
Bild

sambon
Bild

Sen får det väl bli ett par större fodrade tossor med raggsockar innuti :lol:
Eller kanske sy ett par tossor av någon av renfällarna :twisted:

För övrigt var det några som kommenterade selen som "smidig och ser skön ut" igårkväll...
Användarens profilbild
Av miom
Helt Ot men vad härligt det ser ut med snö :D
Användarens profilbild
Av Sarai
KattenFindus skrev: Men skulle man kunna sy något i stil med en åkpåse att fästa utanpå selen och grabben?

För övrigt var det några som kommenterade selen som "smidig och ser skön ut" igårkväll...
Visst kan man det! Eller så köper man ett bärskydd, det är ungefär samma sak. Kolla under "Gör det själv", jag tror att jag har läst om någon som sydde själv där.

Jag får hålla med, smidig sele. Och snygg!
Användarens profilbild
Av elli
KattenFindus skrev:
jag71 skrev:Jag hade Skrutt på ryggen (då var han 13 månader och jag var gravid med tvillingar) med min vanliga jacka. Så någon särskilld bärjacka behövs inte men det kanske underlättar (jag har aldrig haft någon)
Jag är nog för tjock då :?
Testade att ta honom på ryggen och sedan på med jackan, men det fungerade inte.

Men skulle man kunna sy något i stil med en åkpåse att fästa utanpå selen och grabben?
Bild

sambon
Bild

Sen får det väl bli ett par större fodrade tossor med raggsockar innuti :lol:
Eller kanske sy ett par tossor av någon av renfällarna :twisted:

Vad mysigt de ser ut, tråkigt att liten blir kall bara.
När jag och N var hos mina föräldrar utanför Gällivare förra vintern var hon ca 8 månader då hade hon sina egna tossor och sen min fars skotervantar på föterna när vi var ute med skotern.
Användarens profilbild
Av Lydia
Det finns några som gjort egen bärjacka/bärtröjor även för ryggbärning, så sök under "Gör det själv" om du vill göra egen :)
Användarens profilbild
Av Bubblan
Oj vad massa snö :hellu:
Jag har ett par tossor från Reima-tec, de är jätte bra!!! Men vi har ju rätt dassigt väder här nere....

Jag skulle köra på Ren-tossor!!! :lol:
Av KattenFindus
Bubblan skrev:Oj vad massa snö :hellu:
Jag har ett par tossor från Reima-tec, de är jätte bra!!! Men vi har ju rätt dassigt väder här nere....

Jag skulle köra på Ren-tossor!!! :lol:
Hehe så när sambon kommer hem ikväll så har grabben varma tossor och renfällarna i släden har underliga hål :roll:
Jag näe? Det var nog katterna som var hungriga :shock:

Jag får nog ta mig en stadsvända och införskaffa lite nya tossor också.
Av KattenFindus
Lydia skrev:Det finns några som gjort egen bärjacka/bärtröjor även för ryggbärning, så sök under "Gör det själv" om du vill göra egen :)
Ja jag har suttit och tittat där lite och fått lite mer inspiration.
Tusan att inte dygnet har fler timmar eller kanske borde bosätta oss i en lägenhet i stan och sälja djuren :lol:
Eller kanske skippa tid vid datorn 8)
Men då hade man ju inte fått sån inspiration heller.
Av KattenFindus
elli skrev: Vad mysigt de ser ut, tråkigt att liten blir kall bara.
När jag och N var hos mina föräldrar utanför Gällivare förra vintern var hon ca 8 månader då hade hon sina egna tossor och sen min fars skotervantar på föterna när vi var ute med skotern.
Det var ju lite smart faktiskt, ta ett par stora varma handskar, tills man fixat något mer riktigt så kan ju det vara en lösning om temperaturen får för sig att sjunka rejält igen.
Av Ponyo
Vi fick pälsfodrade skinntossor från Norge av släktingar, och de är toppenbra. Nu har jag iofs honom innanför jackan, och även om den bara går att stänga nedtill så hålls benen varma.
Användarens profilbild
Av Molinia
Lindberg har varma tossor med pälsfoder, som finns att köpa bl a på Babyplanet. De håller fötterna varma och sköna. Jag har satt ett långt band i dem, så de inte kan tappas. Sedan har jag ullkläder på lillan om det är kallt, och ett bärskydd över.

http://www.lindberg.tm.se/skinn_tossor.htm
Användarens profilbild
Av jag71
För tjock är du inte, du har bara fel jacka! Jag har min från BIB (h&m är det väl?) för jag är tjock! :roll:
Användarens profilbild
Av Plinga
Vi har haft (uppe i Kiruna) ullstrumpor underst, tjockare yllestrumpor över, och så mikklines tossor över. Det har funkat bra. Fast är man ute väldigt länge i minusgrader, och bara är still, så blir nog de små fossingarna kalla oavsett. Så jag skulle nog satsat på nåt bärskydd av nåt slag, och så ha på varma tossor och ullstrumpor ändå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?