Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helma
Det var ju dumt att jag tittade här. En orange :drömmer:
Användarens profilbild
Av Lydia
mammahappy skrev:Men jag undrar om inte dessa är "vanliga" natur som de färgar bara?
För jag har haft en natur skrynklig och den var inte det minsta skrynklig. :roll:
tror jag också
Användarens profilbild
Av Maerion
sacha42 skrev:
annikar skrev:Men jag bara måste ha en rosa! Det är precis den färgen jag tänkt färga en i.
Men är det någon som lyckats beställa direkt från calinbleu??? Jag hittar inte Sverige när jag ska registrera mig :evil:
jag bad en återförsäljare att ta hem. Men man kan säkert köpa direkt :lol:
Det verkar som att man just från Sverige inte kan beställa direkt :? Det stod bara "Contact BabyHip". Och på babyhips hemsida tyckte jag mig få en snabb flash av en lila sjal innan sidan försvann, och sedan gick det inte att få upp några gäss alls :(
Användarens profilbild
Av Lumlum
zandrama skrev:De är ju för sjutton skrynkliga! :shock: :eld: :app:
Hur vet man att de är skrynkliga?

För i så fall vill jag också vara med! :)
Av alp
Hej! Det stämmer att Calin Bleu kommer med en "Limited Edition" av handfärgade Gauze sjalar under februari månad 2008.
Färgerna är lila, rosa, röd och bränd orange. Bilder finns på www.calinbleu.com under Limited Edition.

Längden är L dvs 5.2 meter och den är skrynklig/lätt skrynklig.

Eftersom många följt Gauzen sedan den kom till Sverige för några år sedan så kan jag säga att det inte är samma tyg som användes till de första skrynkliga Gauzesjalarna. Vi kan därför inte garantera att det är exakt samma skrynklighet som i de allra första oranga sjalarna. Tyget genomgår dock INTE någon behandling i fabriken (tvätt/tork/packning), dvs de processer som slätar ut tyget varför det klassas som skrynkligt. Skrynkligare än så kan vi tyvärr inte få fram...

Detta gäller enbart storlek L. Önskar någon en kortare handfärgad sjal kan det ordnas men denna är då slät.

För samtliga handfärgade sjalar gäller som vanligt att oregelbundenheter kan förekomma i färgningen, sjalen bör tvättas före användning, ska ej strykas och sömmen är beige dvs har ej samma färg som sjalen. Trådbyte kan även ha förekommit i sömnaden.

Calin bleus samtliga produkter går att beställa hos; Knyt-an, Mammabarn i Alingsås samt hos Små Knyten & Runda Magar. Beställning görs via E-mail om inte produkten är inlagd i web-butiken.

De första sjalarna från produktion Limited Edition beräknas vara i lager om ca 2-3 veckor.
Mvh
Annsofi
Användarens profilbild
Av mammahappy
Men en fråga då :!:
Är detta alltså natur gauze som färgas?
Alltså att de är lika skrynkliga som de i natur som säljs?
För isåfall skulle jag vilja påstå att de inte alls är skrynkliga.
Jag köpte en natur gås och den var inte på långa vägar lika skrynklig som de första skrynkliga som såldes.
Av alp
Hej! svaret på frågan är både ja och nej.

Det är alltid natur dvs ofärgad Gauze som sedan färgas antingen för hand eller maskinellt. Så först blir det ja. Däremot så färgas Limited Edition INTE från en natur fabriksbehandlad sjal.

Det som gör att skrynkligheten varierar/varierat genom olika produktioner beror på huruvida tyget i ofärgat tillstånd genomgått någon förtvätt/torkning/behandling i fabriken eller om det gått direkt för handfärgning och lufttorkning.

Limited Edition storlek L ska tillverkas utan att genomgå någon fabriksbehandling. Det ska därför ge oss en så skrynklig Gauze som tillverkaren kan få fram. Vi kan dock inte ge några garantier för att sjalen är si eller så skrynklig, vi kan dock garantera att tillverkaren gjort sitt yttersta för att besvara önskemålen om att bevara tygets naturliga skrynklighet. Vi har själva inte fått någon provsjal ännu då de som hittills producerats av Limited Edition har varit i storlek M och tillverkade av fabriksbehandlad natur Gauze. Den är därför mer slät.

Det går bra att maila mig på annsofi@smaknyten.se vid ev frågor kring Gauzen.

Tyvärr meddelades vi under gårdagen att en kraftig försening inträffat i produktionen av Limited Edition. Orsaken är omständigheter hos en underleverantör som står utanför tillverkarens kontroll. Förseningen beräknas till ca 8 veckor vilket betyder slutet av mars månad/börja av april.

Så fort vi vet mer om när vi kan förvänta oss sjalarna i lager så lägger vi ut information på återförsäljarnas hemsidor samt här under information från våra annonsörer.

Tillverkaren vill framföra att hon beklagar förseningen!!

Mvh
Annsofi
Användarens profilbild
Av Nova
Spännande! 8)
Användarens profilbild
Av emelianna
Jag har beställt en burnt orange storlek M direkt från calinbleu. Den skickades i måndags, så jag har den förhoppningsvis i nästa vecka :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag mejlat AnnSofi om förbeställning. 8)
Användarens profilbild
Av eM
Vad är det för speciellt med just skrynkligheten? :hmm:
Användarens profilbild
Av zandrama
Många tycker skrynkligheten gör att sjalen avlastar bättre än när den är slät. Jag har inte själv testat den släta, men när jag hade fått min gås, som jag älskar, och ville ha en till så hade de slutat tillverkas.
Användarens profilbild
Av eM
zandrama skrev:Många tycker skrynkligheten gör att sjalen avlastar bättre än när den är slät. Jag har inte själv testat den släta, men när jag hade fått min gås, som jag älskar, och ville ha en till så hade de slutat tillverkas.
Jaha ok... låter lite konstigt att skrynkligheten skulle göra att den avlastar bättre, men häftigt om det är så, man blir ju lite sugen på att testa... :roll:
Användarens profilbild
Av Nova
eM skrev:
zandrama skrev:Många tycker skrynkligheten gör att sjalen avlastar bättre än när den är slät. Jag har inte själv testat den släta, men när jag hade fått min gås, som jag älskar, och ville ha en till så hade de slutat tillverkas.
Jaha ok... låter lite konstigt att skrynkligheten skulle göra att den avlastar bättre, men häftigt om det är så, man blir ju lite sugen på att testa... :roll:
Möjligt att den ger lite mer stretch.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?