Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av schmut
Hur länge har du burit i sjal?
sedan dottern föddes för drygt ett år sedan

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?
genom attachment parenting sidor på nätet hittade jag bärpåsar

Hur många sjalar har du nu och hur många har du haft som mest?
11 har jag nu och som mest har det kanske varit 14?

Vilken var din första sjal?
en zebramönstrad peekaboo bärpåse i fleece
Av surftrollet
Sedan oktober -06.

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet?
Läste om det på nätet. Först blev jag intresserad för att jag ville ha ett sätt att ta mig ut utanför lägenheten enkelt, eftersom jag skulle snittas och därför inte skulle kunna bära barnvagnen i trappuset.

8 stycken tror jag att de är (+ 2 selar och 1 MT)

Moby wrap mossgrön.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag bar för första gången när Samuel var nyfödd, och det är mer än åtta år sen nu :shock:

Jag är spontan-sjalare kan man säga. Samuel föddes för tidigt under minst sagt dramatiska omständigheter. När vi kom hem från sjukhuset ville han vara hos mig hela tiden, och jag med honom. Men det blev ju lite *harkel* krångligt att få nåt gjort. Jag tänkte att det här problemet måste ju mammor ha haft i alla tider, och nånstans hade jag en minnesbild (TV?) av indianskor som bar sina små i tygstycken. Så jag rotade fram en gammal gardin och knöt på mig :lol: På den vägen är det!

På a svarar jag b och på b vet inte :roll:

Sist jag räknade tror jag det var 21 st. Men nu har jag ingen aning.

En kortsjal efter eget huvud av ett stycke bomullsgardin! :lol: Jag visste inte alls att det fanns "bärsjalar" att köpa :D förrän jag väntade mitt andra barn. Gardinen hade gått hädan för länge sedan (det är 4,5 år mellan barnen), jag mindes inte måtten när jag förberedde för nya babyn och jag fick den briljanta idén att söka på internet! På minimundus stötte jag på uttrycket "bärsjal" och sen öppnade sig en värld av förförelse!

Min första köpta sjal var en Girasol Krokus. Har den fortfarande kvar, en all time high är den sjalen! Så tunn och mjuk och gosig! *mine, my own, my precious* :twisted: :D
Användarens profilbild
Av lanjeline
lillen är två månader nu och han har blivit buren sen han var en vecka gammal.

det var en kompis kompis. vi var på besök samtidigt och hon demonstrerade sin sjal och förklarade. vet inte om hon finns här.

har en sjal men är på väg att infötrskaffa nästa. har även en nyinköpt MT.

en svart tricot. slen
Användarens profilbild
Av zandrama

2 år, 1 månad och 2 dagar. Så länge sen var det Vidar föddes och det har inte vart nåt uppehåll alls sen dess, fast första sjalen inhandlades redan i augusti 2005.

Jag tror jag såg det i nån tidning under min första graviditet och tyckte det verkade smart, tänkte skaffa både sjal och sele (läs BB) för att kunna jämföra. Sen läste jag på mer och hamnade här under min andra graviditet och så blev det bara sjalar. April ska nog ha ett stort tack dock eftersom hon visade mig den här sidan.

Jag har 18 bärdon, varav två utlånade, och det är nog det största antal jag har haft eftersom jag är väldigt dålig på att sälja av. :oops:

En MobyWrap Sienna. :heart:
Användarens profilbild
Av emelie
sen februari 2006

Jag hade en tvååring som ville bli buren hela tiden o jag hade halkat in på sjalspåret via AFFs AP-snack.
Jag var inne på att köpa någon form av höftsele när jag blev gravid, så istället blev det en trikåsjal.

Just nu har jag 1 trikåsjal, 2 vävda långa, 4 ring och en sele (o en utlånad BabyBjörn).
Det är nog nu jag har som mest. Jag har ägt ytterligare en sjal men den sålde jag när O. började sjalvägra. När jag hade Didyn hade jag bara två ringsjalar.
Här är den btw: *reklam* 8) http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=76185

min skogsgröna Moby Wrap. :heart:
Av Karenina
Jag började prova när Saga var nyfödd, så drygt två år, men hon trivdes inte i långsjal, så det blev inte så mycket med det då. När hon blev lite större, 5-6 månader, skaffade jag en ringsjal som jag bar henne ganska mycket i, där trivdes hon bättre.

En kompis som kallar sig Cheyenne här. Tror dock hennes medlemskap är rätt så vilande för närvarande.

Jag har inte alls många. Jag har lånat en trikåsjal av nämnda Cheyenne, som jag använder en del nu. Har en bortasydd Mei-tai som jag använder litegrand. Ringsjalen är nog min favorit. Har också en stork som jag nog ska sälja. Har insett att det är en för varm sjal för mig. Så själv äger jag alltså blygsamma tre stycken.

Första jag använde var en lånad Hug-a-bub. Första ägda en ringsjal från Karins sjalverkstad.
Användarens profilbild
Av Safireee
Sen i oktober då dottern föddes. Men planen på att börja med sjal kom redan för över 1,5 år sedan då jag började planera att skaffa barn.

Det var nog på Familjeliv tror jag.

Jag har tre sjalar nu och det är vad jag haft totalt. Det hade nog blivit fler om jag hade haft mer stålar. :wink: Jag har en hemsydd Mei Tai, en hemsydd långsjal och en Bära Barn ringsjal. En för varje tillfälle! :wink:

Jag önskade mig en långsjal i present några månader in i graviditeten, men fick en ringsjal, så det var min första sjal. Men jag insåg snabbt att jag även skulle behöva en långsjal, så jag sydde en efter ett par månader. Samtidigt ville jag ha en lite stabilare "snabbsjal" med belastning på båda axlar så jag sydde en Mei Tai.
Användarens profilbild
Av eM
Köpte första sjalen innan William föddes och började bära honom när han föddes nov -05.

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg... tror jag kom in här på Sjalbarn på nåt sätt och tyckte det såg så himla mysigt ut... och på den vägen är det.

Just nu har vi 2 vävda långsjalar och en Ergo. Kommit fram till att det är exakt det vi behöver och känner mig jättenöjd. Skönt och bara ha det som används dagligen så jag har sålt allt annat. Som mest på samma gång har det nog varit 5-6 st sjalar tror jag.

En grå UBW trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Alven
*** Sedan augusti -04 när min första son var 4 månader gammal. Han var vagnvägrare och jag hade dittills burit honom i Babybjörn, vilket funkade bra iofs men började bli tungt för han var en stor kille.

*** Det pratades sjalar en massa i den ankomstgrupp på aff jag var i då. Sedan bestämdes det att vi skulle ha en "riksträff" i gruppen, och jag åkte till Stockholm för att vara med. Någon hade bjudit in Anna på Famna och Louise på Stellaris. Louise visade mig en Moby Wrap och sen var jag fast :D

***Nu? Hm, knappt 10 tror jag. Mycket med tanke på hur lite jag bär, och då nästan bara i Ergo eller ringsjal någon gång... Jag har nog inte haft fler på en gång än jag har nu, men jag har haft många olika 8)

*** Marinblå Moby Wrap :loving:
Användarens profilbild
Av Alven
ia-fia skrev:[Alven sjöng sjalens lov på ett annat forum och jag var skeptiskt. :lol: men slutligen så testade jag och på den vägen är det. :D
:vågen:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sen midsommar 2005 ungefär

Vem eller vad fick dig att få upp ögonen för sjalar? Om en person, finns hon här på forumet? Vilken var din första sjal?
Med en kille som vägrade ligga i vagnen och bara ville bli buren så såg min kära vän cinnamon här på forumet :loving: en anledning att ge mig min första ringsjal.

Hur många? Som mest hamnade jag nånstans bortåt 30 tror jag. Både hemmasydda och "äkta köpes".

Just nu finns det "bara" 6 stycken här tror jag.
Av Aelia

Det har jag gjort den sommaren 2005

När jag var gravid, var jag helt säker på att en kompis till mig MammaTess här, som skulle ha barn ca 3 månader innan mig skulle köpa en bärsjal. Jag hade fel, och vet inte varifrån jag fick såna tankar. Så jag började leta efter sjalar när jag trodde att hon skulle ha en, hehe.

:oops: Jag vet inte :roll:

Det var en didy björn
Av SuperNovas pappa
Jag har använt bärredskap enda sedan Nova var ett knytt (Januari -07) och skiftat mellan olika efter behag och årstid.

Den som var ögon vidgaren var min syster. Hon var den som kom att ge mig test sjalar och med egen hand visa hur man gör. Hon gjorde ett grymt jobb.
Och ja hon fins här på forumet.

Jag har lånat sjalar av min syster men planerar och sy egna när tid och plats fins. Nu har jag två vävda sjalar, en trikåsjal och om man räknar med ring sjalar har jag fyra sådana med. Men det som jag använder mest nu är Ergon som är en fin ryggsäck (jag gillar att bära med ryggsäck) med barn i. :)

Min första var en granitgrå trikåsjal.

Men du varför alla dessa frågor. Ska du utvärdera något med sjalar eller?
/Kv Sjalskolan
Användarens profilbild
Av Kusmi

I 3 år.

Jag själv surfade runt, men Vitsippa fick mig att hämna här inne och bli kvar!

Jag har 3 sjalar, 3 selar och en MT

Vit sjal från Jysk. Sen var det en Storchenwiege Inka.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?