Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Minchi
Jag jämför lite med att åka vagn, precis som föregående talare :). Min sexåring åkte regelbunget vagn till treårsåldern, men sedan fick hon gå mer och mer. Jag kan tänka mig att det blir något liknande med sjalen.

Men det är väl upp till var och en hur man vill göra, det beror ju lite på hur tungt man orkar bära också.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag har svårt att sätta någon stoppgräns för det där med bärandet. Det är min kropp som i så fall sätter stopp, inte någon ålder på barnet då bärandet "bör" upphöra.
Signe bärs ofta på helgerna, men inte så mycket i veckorna. Då är hon på dagis och till och från hennes förskola blir det mest sulky av praktiska skäl.
Gå kan hon sedan hon var 13 mån, så det ser jag inte att jag måste lära henne. :wink: I takt med att hon blir äldre så vill hon ju också gå mer och mer längre och längre sträckor. Jag upplever det som något inbyggt det där med att barnet vill gå längre sträckor själv. Inget som jag måste uppmuntra, alltså. :)
Av ninen
MammaTess skrev:Då är det fler än jag alltså som bär över 1 strecket.....skönt att höra...
Oh ja! Jag bär min 18månaders dagligen!
Användarens profilbild
Av emelie
Viktor är 4,5 o bärs inte så ofta.
men jag tror inte vi har burit för sista gången än.
Han älskar att få sitta i ergon på ryggen.
Användarens profilbild
Av Alven
David, 3½, är faktiskt för tung för oss (20 kg). Vi bär honom aldrig numer, och han åker inte vagn heller... Ida 1½ bärs rätt ofta å andra sidan.
Användarens profilbild
Av Helma
Moa är snart 3 och hon bärs då och då av pappan i Ergon på ryggen. Ibland sjalmyser vi, och det uppskattas från båda sidor! :)
Användarens profilbild
Av Kusmi
Isak är snart 3 och jag bär sällan, men ibland och visst är han ett sjalbarn. Han är ju uppväxt med detta.
Användarens profilbild
Av thanisa
Tova är 5,5 år och får ibland åka sjal. För det mesta vill hon inte men ibland finns tillfällen då även stora barn behöver få vara nära. Senast jag bar henne lite längre stund var för knappt 2 veckor sedan. Hon somnade nästan i bilen ner till stan och för att den dagen inte skulle bli katastrof fick hon mysa i sjal under tiden vi gjorde de ärenden vi skulle. Gångerna hon sjalas är dock få nuförtiden, efter hon var tre så är det inte ofta men det händer.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Beckah82 skrev:Jag tycker att man kan bära lika länge som man kan ha vagn :-)
... eller som barnet skulle åkt ståbräda för den delen! :D

K fyller snart fyra, och det händer fortfarande att hon blir buren ibland, oftast på ryggen utan sjal, men även med sjal ibland, då oftast kortsjal eller ringsjal i torsoknytning! :D
(ids inte dra fram långsjalen och börja knyta mitt ute på vägen... :wink: )
Användarens profilbild
Av Suskiv
Torkel och Tova bärs när de inte orkar gå och vagnen inte är med. De är 4 resp 3 år
Användarens profilbild
Av Helena
Jag bär helst inte Miles fyra år, men han har kommit in i en väldigt "jag orkar ingenting " period, efter att ha gått som en liten maskin i flera år, så han vill gärna bli buren. Jag bär honom på ryggen ibland, men orkar inte bära honom någon längre stund och det blir utan bärdon, för jag tycker det känns bäst så, håller i honom med armarna då också.
Av punk
A (2 1/2 men liten å nätt) bärs mer eller mindre varje dag i ergo på ryggen. Såklart går han själv kortare sträckor (längre också om det inte är bråttom :wink: ) och jag ser varje dag stooora barn i vagn, så jag tänker bära så länge jag orkar o vi båda vill!
Av tumbler
Saga älskar att bli buren (blir 3 i december) och jag älskar att bära henne, men hon är så tung nu och min kropp kan snart inte mer*.

Jag bär henne ibland, både hemma och senast när vi var och handla i Silvan, men det gör ont och jag måste sluta. :cry: (Sist vi vägde henne var hon uppe på 15 kilo och et är ett tag sen)

Så... det är ju inte alla som kan bära hur länge som helst. :wink:

*
pga ryggproblem + foglossningsproblem som tydligen aldrig går bort pga överrörlighet
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?