Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Vad menar man bli buren i de här fallen? Tova som är 5,5 år kan vilja få åka sjal ibland men det är inte ofta och för hennes del är det en mysig sak att göra. Så då kan jag laga mat eller så med henne på ryggen, har också hänt att vi varit ute och gått och hon fått sitta i sjal på magen. Detta händer inte ofta men det finns tillfällen.

Finn måste vara mycket trött eller sjuk för att jag ska kunna bära honom hemma. Han bär jag dock dagligen då vi är ute, om vi går på stan så åker han ju sjal. Att be om att få bli sjalad tror jag inte har hänt, men tar jag fram sjalen så sträcker han upp armarna för att jag ska ta honom. Ser inte att han kommer sluta sjalas inom snar framtid, de flesta använder ju vagn tills barnen är bra gamla och jag använder ju sjal istället då. Tror att i vinter kommer det varvas att gå och bli buren så den här vintern tycker jag kläder är jobbigare än förra.
Användarens profilbild
Av frida
Martin ville inte sjala från han var ett ungefär, däremot gärna bli buren. Nu när lillasyster sjal-bärs vill Martin (drygt 2) igen så nu har han åkt ergo, ringo och tom stork på magen :heart:
Användarens profilbild
Av annalys
Simon, 4,5 år, är nog lite som Thanisas Tova, vill gärna bli buren. Men jag tycker det är lite väl. För snart ett år sedan bar vi honom en del när vi var på Tenerifa, men jag minns nästan inget från i somras. Någon gång utan sjal/sele blir det ju.

David hade vi med sjal istället för vagn större delen av sommaren (han var drygt två), han går gärna mycket själv (mer än Simon), men det gick bra att bära också. Nu har vi kört lite med vagn istället mest för att det är praktiskt för en vilding. Men varierar med sjal/sele.

Visst är det mysigt att bära, men jag har kanske relativt tidigt satsat på att ge närheten genom att kramas och sitta i knät om det går istället. Det blir tyngre att bära helt enkelt - å andra sidan blir man ju mer tränad.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Linus blir 3 i december och jag bär honom dagligen, när vi är ute. Inne bär jag inte så ofta men ibland kommer han med en sjal. Eller jag bär ofta i famnen iof.
Användarens profilbild
Av AnKa
Det går i vågor tycker jag.
Vid 1½ år ville Liv nästan bara gå och hon gick och gick tills hon stupade av trötthet och jag fick brottas med henne för att få upp henne i selen.

Men nu när hon är 3 år tycker hon att det är jättemysigt att åka sjal, helst på magen, men hon brukar vilja komma ner ganska snabbt :D
I famnen bär jag mycket särskilt på kvällen eller tidigt på morgonen när hon är trött och gosig.
Användarens profilbild
Av lotte
Dottern är snart tre och vi bär dagligen, antingen i sjal, ergo eller amautiken.
Av dora
leo, 2,5, åker i ergon. vi har ingen vagn, och om han inte orkar gå så åker han i selen istället.

inomhus är det dock numer nästan bara när han är sjuk och krasslig som han vill bli buren, och då sitter han i sjalen.
Av Tiaramoll
Christian, 15 mån, sträcker sig glatt upp när jag tar på Ergo´n. Fast vi åker mycket buss och vagn är då praktiskt/billigt. Misstänker att det är jag som har förvandlat honom till en riktigt "vagn-åkar-kille" :cry:
Och på våra promenader så åker han vagn, enklast så, känns så osäkert att ha honom springandes fritt. Han går gärna, men då en bit ifrån mig för att kunna leka "upptäckare" och byta håll mm.
Försöker ha honom i Ergo´n ibland när vi hämtar posten, en promenad på ca 300 m.
Är vi inomhus och han är trött/hungrig så vill han bara bli buren, fast då blir det i famnen.
Imorgon em blir det Ergo i alla fal, ska på Rimbo marknad och trängas. :)
Användarens profilbild
Av bright
...min äldsta är 7 o skulle älska att bli mysburen ibland...(lite avis på lillskrutt)...jag orkar inte riktigt...men om jag skulle orka så vill hon nog åka en stund varje dag! :lol: (hon e en riktig gostjej)

...när vi var i sthlm o gick o gick o gick o gick fick hon hoppa upp i ringon en liten stund o vila benen...(30 kg e liiiiiite jobbigt med ringis)
Av Pétronille
Ja med buren menade jag ju buren i sjal eller sele, för i famnen får jag bära lillan, men det blir rätt snabbt väldigt tungt, och så är det opraktiskt eftersom det är många lägen då hon är ledsen och gnällig och hungrig och jag måste laga mat exempelvis. Då var det ju så praktiskt när man kunde slänga upp henne på ryggen!

Skönt att höra att andra små haft svackor vid den åldern, för det skulle kännas tråkigt om hon aldrig ville sitta i sjalarna mer!
Av MammaTess
Alfred är 2,5 och blir gärna buren korta stunder fortfarande...
Av Aelia
Benjamin 2 år vill bli buren varje dag
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Idun 2.5 år bärs nästan dagligen. Vi har ingen vagn. Nu äntligen början hon acceptera att bli buren på ryggen... gissa om det är skönt att kunna variera sig!
Hon vill också gärna sjala om hon är sjuk eller ledsen.
Det har gått upp och ned, ibland vill hon bara gå, själv, det är ju också härligt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?