Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Säger som Christer Romson, har inget att tillägga,
men jag vill säga grattis till sonen :vågen:

Är det inte ganska ovanligt att få en son från Kina (förlåt en nyfiken och okunnig :? )
Av JoJsMamma
Grattis!!

Läste i din andra tråd att ni bodde i GBG. På Fredagar brukar många härifrån vara på Öppnis i Mölndal, kom dit och prova, jag har både långsjal och Ergo som du kan testa. (Har en treåring att testa med också! :D )
Av eamane
Har inget heller att tillägga mer än stort GRATTIS
Användarens profilbild
Av lillvilda
Grattis till pojken. Vilken underbar tid ni har framför er! jag tycker nog som alla redan har sagt en mei tai (vilket jag älskar och bär lillsonen i men har oxå burit sambons fyraåring när hon vill ha gos ) eller en ergonomisk sele!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Bärsele säger jag bara. Sen får man se vilken man gillar. Ergon är skålad, det gillar jag.
Användarens profilbild
Av 4ungar
grattis till gossen :heart:

håller med om MT eller sele 8)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
stort grattis!!
du har ju redan fåt så många bra tips, men jag säger Mei tai om du vill bära både på mage och rygg (tycker dock att MT är absolut bäst på mage, men funkar även bra på rygg) ergon är sen enda ergonomiska sele jag har och den är jättejättebra på ryggen, men inte så bra på magen. men det går ju helt klart!
kanske en av varje? en MT kan ju sys själv billigt, eller köpa en begagnad oxå billigt..
lycka till!
Användarens profilbild
Av emelie
Hej, välkommen till Sjalbarn och GRATTIS till sonen!

Jag skulle som övriga vilja tipsa om sele - vi har en Ergo och kan bära båda våra söner i den.
Vill också instämma i ringsjalstipsen, en stadig rignsjal sydd av en vävd långsjal tror jag också blir jättemysigt att bära i. Barnet hamnar väldigt nära.
MT har jag personligen aldrig provat, men jag tror det är ett jättebra sätt att bära också.

Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av thanisa
Först och främst, ett stort grattis till er och lycka till med er resa tiller son. Blir glad av att ni ska ta emot ett lite större barn, min man är adopterad från korea och han var 2,5 år när han kom till Sverige.

Jag tror att jag hade valt en ringsjal eller en sele till ett såpass stort barn. Fast å andra sidan så hade jag själv velat bära på magen den första tiden och då tycker jag att långsjal är trevligast och mysigast. Vad är det ni själva har funderat på vad ni skulle vilja bära i?
Av MammaTess
Vill ju bara säga grattis till er son och hoppas att ni får en lyckad resa!!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag har inget att tillägga, du har redan fått så många bra svar!
Men jag vill säga grattis till sonen och välkommen hit! :D
Av Cedrica
Tack alla, för gratulationer och tips, jag blir ju helt överväldigad av hur snälla (och snabba) ni är! :lol: :lol: :lol:

Kaja - ja, det är en praktiskt "graviditet", man slipper illamåendet och kan dricka vin men å andra sidan är den här sorter 9 månader x 2 eller till och med gånger 3. Vi har väntat läääänge och nu får det sista förbaskade pappret komma så vi får åka snart :wink:

Mimpen - jag såg din dotter på den lilla bilden, supersöt. Vill så klart veta allt om både henne och syskonansöken i fall du vill berätta. :D

Jojs mamma - åh, tack för erbjudandet! Ska se om jag kan göra mig fri från jobbet någon fredag.

Vi skulle vilja bära på magen först känner jag spontant eftersom det handlar om närhet, anknytning och att lära känna varann. Vi vill att vår lille pojke ska känna att vi verkligen hör ihop och att han inte ska bli lämnad igen.
Både jag och min man är ganska så medelbyggda, jag ca 165 cm, min man ca 180, något kilo för mycket men inget mer än så.
Eftersom vi ska ut med ganska mycket pengar nu, både för adoptionen och resan så känner jag att vi inte har så mycket att lägga på detta innan vi vet om han (och vi) gillar detta. Vi har alltså, efter alla era bra råd, bestämt att mamma syr en Mei Tai till oss inför resan, den tar ju dessutom liten plats, och så får vi se när vi kommer hem om vi ska komplettera med något annat.

Funkar verkligen selarna om man vill ha ett så pass stort barn på magen?

Än en gång, tack alla!

C
Av FiaLisa
Cedrica skrev:Vi skulle vilja bära på magen först känner jag spontant eftersom det handlar om närhet, anknytning och att lära känna varann. Vi vill att vår lille pojke ska känna att vi verkligen hör ihop och att han inte ska bli lämnad igen.
Det är rätt tänkt men det kan vara så att han tycker att det är jobbigt att vara så nära era ansikten från början. Då kan det vara lämpligt att bära på ryggen. Ni får ändå närheten men han kan undersöka er lite "i fred". Man får känna efter vad som fungerar. Vi hade med en sjal på vår hämtresa och den var guld värd. Lycka till på resan! Ni har något fantastiskt framför er.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag måste också gratulera! Jag blir lite full i skratt bara av frågan "Vad ska vi välja för nyadopterad treåring", alltså vilken ska ni välja :wink:

Grattis och lycka till!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Alla selar och sjalar har bra andrahandsvärde om det inte skulle funka att bära.

Grattis till dig och din familj också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?