Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Minea
När lillebror var ny så bar vi båda i Sino trikåsjal. Vi var hemma tillsammans de första åtta veckorna så det blev naturligt att båda bar, även om mannens startsträcka var lite längre!!! När mannen sedan började jobba så bar jag mer dagtid men han nattade ofta på kvällen och då i MT.

Nu är vi hemma tillsammans igen från juni-dec och det beror väl lite på vad vi/han gör vilket bärdon som väljs. Ergon är en favvo för honom om vi är ute i skogen eller går på stan, handlar etc. Är vi iväg och hälsar på någon så använder han gärna MT. Vid nattning och hemmamys så är det MT eller en Didy indio som gäller.
Användarens profilbild
Av bani
Min man provade aldrig Mobyn, han tyckte det var krångligt. Han bar en del i Babybjörnen, men den blev ju för liten typ på en gång, och det tog ett tag innan jag impulsköpte den här Patapungen (sic) på Blocket. Han har provat den en gång och tycker den är hemskt obekväm. Han bär alltså i famnen. Jag tycker han borde jobba hårdare på att bära, alltså testa och så med Patapumen när han är hemma. Tror det vore bra för relationen med Minimus.... men han lär bära mer när han är pappaledig iofs. Nu blir det väl jag som får lattja mig fram till det bästa sättet och lära honom... Hittills har jag burit till 99%... :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
min man bär i trikåsjal, vävd sjal eller ergo beroende på barnets ålder. han är medlem här men hänger inte här så mycket för han tycker att han bara upprepar samma åsikter som jag redan skrivit :wink:
Av Sofie
Min kille bär med armarna och i långsjal, än så länge inte på ryggen. Han vill gärna ha hjälp med att rätta till knytningen också när W har kommit i den. Det tror jag har att göra med att när W och hans pappa är tillsammans är jag i princip alltid i närheten, när de får mer tid tillsammans själva tex när pappan är föräldraledig tror jag han tvingas bli mer modig ;-)
Jag bär nog lite mer än pappan när vi är tillsammans allihopa. När jag är hemma själv med W är det ju jag som bär...
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Maken min bär mest i ergo. Sjal tycker han är bökigt, men hjälper jag till att knyta på så går det också bra.
Sen är han så stark så han bär mkt med armarna! :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
Hej, kul med ännu en pappa här.
Min sambo bär inte så mycket alls då vår yngsta är 1,5 år, och bär han så gör han det utan hjälpmedel :(
Jag har förökt att få honom testa ergon men han har inte velat, konstigt för de äldre barnen bar han ibland i BB sele, men jag ger mig inte än :wink:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Min make bär helst i Becon eller Pejganselen...
Han tycker att det är lite klurit med "alla de där banden på MTn"
Men häromdagen när jag kom hem berättade han att han burit i Colibrin!! :shock:
Han har också bespetsat sig på en Pink Floyd MT spm finns på www.taitasi.com (den med prisman..;))
Tyvärr går den ej att köpa så jag ska försöka få till något liknande..
Allt för bärandet! :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Min man är reggad här och har burit några fåtal gånger. I sele det korta tag vi hade en. Annars i en långsjal några få gånger. Men jag har sjalat mest faktiskt.
Han har föredragit att bära barnen i armarna de gånger de velat bli burna. Eller satt de på sina axlar.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har också en registrerad man, men han tycker att han alldeles för mycket annat han vill hinna med för att sitta här och skriva. Numera bär ingen av oss särskilt mycket, men tidigare använde han både sjalarna och Ergon. Det var mycket Ergo när han var pappaledig, men han föredrar att söva i sjal, det är lättare att lägga ner barnet då.
Av Tooka
Min sambo bar mycket i trikåsjalen, vävdsjal bär han i om jag hjälper till att knyta. Annars är det Ergo och famnen så klart! :D
Användarens profilbild
Av Veronikak
Min man är konservativ när det gäller sjalar, tar inte gärna till sig något nytt. Men bär gör han, mer än jag. Han började när dottern var ungefär 4 månader han insåg att han var tvungen att lära sig sjalen om han ville kunna transportera henne (vagn hade vi inte för hon vägrade ändå åka i den). Sedan använde han långsjalen länge och mycket och så småningom lärde han sig patapumen (bärsele) och använder nu nästan bara den. MT har han använt någon gång, men bara om patapumen inte finns tillgänglig.

Hos oss är det jag som propagerar för armbärande eller bära på axlarna, för att det ger större incitament att ställa ner henne - det är bara bra att hon måste gå ibland, fast hon vill helst inte. I alla fall inte långt.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Välkommen hit :hello:

Nu har jag inte lästa hela tråden, besvarar glatt frågan från första inlägget:

Maken bär i Ergon. Emil är nu dryga 2,5 år, och knallar för det mesta på egna ben, eller åker lite sulky. Men när han var mindre och maken var fördäldraledig så var det Ergon som gällde. På magen.

I somras var vi i Grövelsjön och gjorde dagsturer. Då var det jag som bar Emil, i Ergon på ryggen. Maken bar istället dagspackningen som vägde ungefär lika mycket. Men Emil behövde inte bäras hela dagen :lol:

Vi halkade tyvärr inte in i sjalandets undberbara värld förrän Emil var 6 månader. Då var han för tung för BB, men gillade att bli buren. Jag började leta efter någon sele som funkade för större barn, och hittade Ergon och sjalbarn i den vevan.

Jag har diverse sjalar, som jag burit Emil i, först på ryggen, sedan på magen.
Användarens profilbild
Av Magnus
diddeldi skrev:min man bär i trikåsjal, vävd sjal eller ergo beroende på barnets ålder. han är medlem här men hänger inte här så mycket för han tycker att han bara upprepar samma åsikter som jag redan skrivit :wink:
Som sagt...
Användarens profilbild
Av diddeldi
Magnus skrev:
diddeldi skrev:min man bär i trikåsjal, vävd sjal eller ergo beroende på barnets ålder. han är medlem här men hänger inte här så mycket för han tycker att han bara upprepar samma åsikter som jag redan skrivit :wink:
Som sagt...
:heart:
Användarens profilbild
Av Eaive1
Min sambo bär i det jag sätter på honom :D
Har försökt förklara att det är lättare om han knyter själv, men han gör det lätt för sig och mumlar bara "Jag kan inte"

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?