Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
bani skrev: Alltså, jag knäpper höftbältet, lyfter barnet mot magen och makar in sittdelen mellan hans ben, kränger på axelbanden och hoppar till, sedan knäpper jag bröstspännet. Vilket är svårt.
Då tycker jag att du ska prova att göra axelbanden "för långa" innan du börjar. Det är mycket lättare att knäppa bröstspännet när axelbanden är för långa, och de är ju lätta att justera det sista man gör.

Sen är jag sån som vill ha bröstspännet nere mellan skulderbladen för att tycka att det är skönt, men det vet jag är väldigt olika - andra vill ha det högt upp. Men variera dig och prova om du hittar något du trivs med bättre.
Användarens profilbild
Av bani
Vilken bra beskrivning! Ska testa det imorgon! Ja, jag tycker ju inte att bältet är hårt eller så, men bröstspännet skaver och axelbanden kasar ner. Kan man fixa det så kanske vi blir polare Patapungen och jag. :lol:
Användarens profilbild
Av bani
Nu har jag lekt lite mer, och tror helt enkelt att axelbanden är för långa, så jag kan inte spänna dem så det blir tillräckligt nära mig. :cry:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
bani skrev:Nu har jag lekt lite mer, och tror helt enkelt att axelbanden är för långa, så jag kan inte spänna dem så det blir tillräckligt nära mig. :cry:
Har du kollat sen när selen är av igen att det inte går att dra åt mera? För jag vet att när jag haft den på ryggen så kunde jag inte först dra åt tillräckligt hårt för jag drog inte i rätt vinkel. Fast det är lättare att få till rätt vinkel på dragkraften när man bär på magen, det är det ju. (tycker jag alltså...)
Användarens profilbild
Av bani
När, jag har kollat, t.o.m. när jag dragit åt till max känns det för löst.
Användarens profilbild
Av April
Men där är ju ett helt GÄNG i Uppsala som kan hjälpa dig!!! 8) Nu får alla SB:are från Uppala besöka dig med god fika och kunskaper - så att du får rätt på eländet! :wink: :lol:

Tycker att det låter konstigt att axelbanden kasar ner. Då bode du spänna åt "bröstspånnet" eller i detta fallet "ryggspännet" mer.

Jag tror faktiskt att det absolut bästa är att få hjälp, så att den sitter som den ska...

Lycka till!
Kram
Användarens profilbild
Av bani
Ja, det är så synd så synd om mig. Bild :wink: Fika är precis vad jag behöver! 8)
Användarens profilbild
Av April
Så nu har jag upplyst även i ert Uppslasnack - så nu kommer de nog med gooooddd fika :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av bani
:lol:
Av Sia
Kaja skrev:Jag tycker också att det är svårt att få till patapumen ordentligt på magen. Mycket bättre på ryggen.

Såhär sitter Ellen på ryggen. Slipskinz har jag konstruerat själv för att piffa upp den.

Bild

//Kaja
MEAH!!! Det var ju skitsnyggt! :shock: Hur har du gjort??
Användarens profilbild
Av Kaja
Sia skrev:
Kaja skrev:Jag tycker också att det är svårt att få till patapumen ordentligt på magen. Mycket bättre på ryggen.

Såhär sitter Ellen på ryggen. Slipskinz har jag konstruerat själv för att piffa upp den.

Bild

//Kaja
MEAH!!! Det var ju skitsnyggt! :shock: Hur har du gjort??
Tack!

Hur man gör?? Tja. Man tittar lite på hur Becons slipskinz funkar och så fnular man lite på hur den ska kunna funka på en Patapum. Och så testar man att sy en prototyp. Jag har gjort en del justeringar i mönstret efter denna...

Jag har haft kontakt med ett företag om att sy sådanahär, så tyvärr vill jag inte ge ut "alla mina hemligheter"...

//Kaja
Användarens profilbild
Av bani
NEEEEEEEJJJ!

Igår städade vi ur pappas lägenhet. Jag satte upp Minimus i Patapumen enligt era instruktioner, herr Bani hjälpte till med spännena och satte bröstspännet rätt högt upp bak, och det kändes rätt bra. Sen ville han ut, och när jag tar av mig selen ser jag att ETT SPÄNNE ÄR TRASIGT! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Vad ska jag göra? Om herr Bani får se det här kommer han att tjata om det i evigheter, hur vi köpt en sele för 400 kr som genast i princip pajar. :purskis: Hur får jag tag på ett nytt spänne som jag kan smussla på?
Användarens profilbild
Av bani
Mest synd om mig i HELA världen.... :cry:
Användarens profilbild
Av ZaZi
bani skrev:Mest synd om mig i HELA världen.... :cry:
Japp, det är det. :(

Köpte ni den ny eller beg? (har inte riktigt hängt med i patapumproblematiken känner jag) Kan man maila tillverkaren och be om nytt spänne? :hmm:

Fy vad trist. :( *klappar om*
Användarens profilbild
Av bani
Beggad. :( Och kan inte vara säker på om spännet var trasigt innan, det är inte mycket och jag märkte det precis. Kan ha varit vi. :cry:

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?