Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Christer Romson Lande
Om de bor i närheten så är det ju ingen mening att ljuga att man använder den. Och skulle de se annonsen på tradera så blir det verligen inte bra. Bättre då att vara jätteglad för presenten och omtanken, men förklara att du redan vet att sjalen (eller vad det nu är) funkar mycket bättre i alla fall för er och höra om de har kvittot kvar. Sen berättar man vad man köpt för annan present och tackar igen och blir det pengar över så donerar man dem till välgörande ändamål i givarens och barnets namn. (Det sista gör det nästan helt omöjligt för givaren att ta illa upp).
Användarens profilbild
Av Foxan
Christer Romson skrev:Om de bor i närheten så är det ju ingen mening att ljuga att man använder den. Och skulle de se annonsen på tradera så blir det verligen inte bra. Bättre då att vara jätteglad för presenten och omtanken, men förklara att du redan vet att sjalen (eller vad det nu är) funkar mycket bättre i alla fall för er och höra om de har kvittot kvar. Sen berättar man vad man köpt för annan present och tackar igen och blir det pengar över så donerar man dem till välgörande ändamål i givarens och barnets namn. (Det sista gör det nästan helt omöjligt för givaren att ta illa upp).
Bra tips, Christer!
Jag också föreslog att donera pengar :)
Användarens profilbild
Av Foxan
snigelina skrev: Jodå. När jag sålde en av mian vagnar kom några och tittade på den och de bar sin 14-månaders pojk framåtvänd i BB :roll:
:shock: Wow! Stark kvinna! :urule:
Kul att hon bär en 14-månaders. Synd att hon bär inte på bekvämare sätt.
Användarens profilbild
Av Gullan
Oj, då!
Men... min kompis har blivit erbjuden att låna sjal eller MT nu när de ska utomlands med två barn. Minsten är 1 år och väger 10-11 kg :) Hon lånade en BB i stället... Så, vad säger man? Trist för henne som inte ens vågar prova!
Användarens profilbild
Av P
:rofl:
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag lånade ut vår ergo till vänner och de tyckte den var så bra att de gick och köpte en bärstol :shock: Nu var de lite ledsna att lämna igen ergon (för jag har ju sålt den till någon annan :oops:), för bärstolen är ju så otymplig och tung :roll:

Bärstol köpte de för de trodde att det var bättre (för alla, som inte har bb, har ju en sådan, och bb hade de ju prövat och det funkade ju inte :wink:). De tänkte aldrig på att fråga varför vi hade en ergo och inte en bärstol :hellu:

Det är väl bara att konstatera att folk många gånger tror man har sjal och ergonomiska selar för att man inte har råd med de "rätta" grejorna eller för att man av någon anledning vill vara alternativ :hmm:
Användarens profilbild
Av Foxan
sanna73 skrev: Det är väl bara att konstatera att folk många gånger tror man har sjal och ergonomiska selar för att man inte har råd med de "rätta" grejorna eller för att man av någon anledning vill vara alternativ :hmm:
Om de bara visste sanningen.... Typ vad kostar en "vanlig" sjalkollektion på 5-10 (15) sjalar? :twisted: 8)
Användarens profilbild
Av Fine
Oj, så det kan bli! Uppsåtet var ju iaf gott. :D
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag är impad över att en (äldre?) man köper en barnrelaterad present till en kollega! De pratar om barn och resande, han minns och köper en present för att underlätta. Supergulligt ju! :D Sen visste han ju inte att de redan hade koll på saken. Kalla mig gärna fördomsfull... men inte många gubbar jag känner skulle göra det.
Användarens profilbild
Av sanna73
abmis skrev:
sanna73 skrev:Jag lånade ut vår ergo till vänner och de tyckte den var så bra att de gick och köpte en bärstol :shock: Nu var de lite ledsna att lämna igen ergon (för jag har ju sålt den till någon annan :oops:), för bärstolen är ju så otymplig och tung :roll:

:roll: Undrar vem du kan ha sålt den till :lol:
Ja, vem kan vara glad ergoägare på måndag tro :wink:

Fru Fenomena skrev:Jag är impad över att en (äldre?) man köper en barnrelaterad present till en kollega! De pratar om barn och resande, han minns och köper en present för att underlätta. Supergulligt ju! :D Sen visste han ju inte att de redan hade koll på saken. Kalla mig gärna fördomsfull... men inte många gubbar jag känner skulle göra det.
:iagree:
Av FiaLisa
Det var ju jättegulligt ju men ändå så tokigt. :loving:
Användarens profilbild
Av Foxan
FiaLisa skrev:Det var ju jättegulligt ju men ändå så tokigt. :loving:
Visst är det! :oops:
Användarens profilbild
Av Eaive1
Det ligger ju en annons under köpes som söker babybjörn, trot eller ej :D (om den nu inte är borttagen)
Annars är blocket bättre än tradera, för på tradera är det så överflöd på babybjörn att man inte får något för de nästan
Av surftrollet
Beckah82 skrev:Antar att det bara är att låtsas som ingenting? Ljuga ihop att man använder :-)
Fast då fortsätter de ju tro att BB är överlägset bäst. ;) Jag tror på att tacka, men säga att ni har hittat ett sätt som fungerar bra för er, så ni är inte intresserade. :)
Användarens profilbild
Av lillvilda
Eaive1 skrev:Det ligger ju en annons under köpes som söker babybjörn, trot eller ej :D (om den nu inte är borttagen)
Annars är blocket bättre än tradera, för på tradera är det så överflöd på babybjörn att man inte får något för de nästan
om jag stjäl tråden lite så ska jag förklara mysteriet med bb i köpesforumet :wink:
Det var jag som söker en BB fast inte till mig då :lol: jag bär ju i mei tai eller sjal! :rock: Men min syster är inte övertygad av mei taien eller sjalens fullträfflighet :D så till henne söker jag en babybjörn. Däremot har jag lyckas övertyga 3 vänner (med barn eller barn på G) på mindre än 1 månad att köpa mei tai istället för BB så jag e stolt. Men som sagt vissa måste få göra sina misstag innan de är bereda att prova andra vägar. jag återkommer till min syster när ungen börjar bli ett halvår så får vi se om hon fortfarane tycker bb är så toppen :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?