Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sonja
Fryle skrev: Jag har aldrig sagt något till dem som haft framåtvända barn, utan det har varit när sjalen har snurrat sig på ryggen, eller varit ALLDELES för löst knuten, så barnet hängt som i en slänggunga. Själv hade jag uppskattat hjälp i de lägena, och det tycks de jag pratat med också ha gjort.
Sånt skulle jag med uppskatta.

Men det är klart.... jag skulle nog bli lite sur ifall jag hade en stressig dålig dag ändå :-) typ att sjalen är dåligt knyten för att ens barn skrek hysteriskt medan man knöt och ens andra barn är riktigt pain in the ass för tillfället :-)
Av Christer Romson Lande
sonja skrev:
Fryle skrev:… utan det har varit när sjalen har snurrat sig på ryggen, eller varit ALLDELES för löst knuten. Själv hade jag uppskattat hjälp i de lägena, och det tycks de jag pratat med också ha gjort.
Jag skulle nog bli lite sur ifall jag hade en stressig dålig dag ändå :-) typ att sjalen är dåligt knyten för att ens barn skrek hysteriskt medan man knöt och ens andra barn är riktigt pain in the ass för tillfället :-)
Fast då säger man ju bara jag vet, det var en sån dag och den andra kommer fatta med en gång vad man menar och saken är ur världen. Även om det är en "stressig dålig dag" så behöver det inte blir att man tar upp mer än någon sekund av den andra personens tid, så jag tror inte att de flesta skulle blir sura.

Jag menar, vem skulle bli sur över en sån här dialog på stan:
Ursäkta, vill du ha lite hjälp med sjalen? Den har hamnat lite dåligt som det är nu? frågar den första Sjalgurun som felaktigt tror sig spana en Sjalnovis.
Tack!, jag vet, men det är bara en sån dag svarar den andra, stressade, Sjalgurun.

Eller är det en sån där fråga som jag aldrig kommer förstå om vem som har rang som bäst mamma?
Användarens profilbild
Av jag71
Christer Romson skrev:
sonja skrev:
Fryle skrev:… utan det har varit när sjalen har snurrat sig på ryggen, eller varit ALLDELES för löst knuten. Själv hade jag uppskattat hjälp i de lägena, och det tycks de jag pratat med också ha gjort.
Jag skulle nog bli lite sur ifall jag hade en stressig dålig dag ändå :-) typ att sjalen är dåligt knyten för att ens barn skrek hysteriskt medan man knöt och ens andra barn är riktigt pain in the ass för tillfället :-)
Fast då säger man ju bara jag vet, det var en sån dag och den andra kommer fatta med en gång vad man menar och saken är ur världen. Även om det är en "stressig dålig dag" så behöver det inte blir att man tar upp mer än någon sekund av den andra personens tid, så jag tror inte att de flesta skulle blir sura.

Jag menar, vem skulle bli sur över en sån här dialog på stan:
Ursäkta, vill du ha lite hjälp med sjalen? Den har hamnat lite dåligt som det är nu? frågar den första Sjalgurun som felaktigt tror sig spana en Sjalnovis.
Tack!, jag vet, men det är bara en sån dag svarar den andra, stressade, Sjalgurun.

Eller är det en sån där fråga som jag aldrig kommer förstå om vem som har rang som bäst mamma?
Måste le lite grann och säga att du har nog rätt. I alla fall nästan rätt, just nu mår jag inte allt för bra (måste bara ringa en läkare för att få hjälp men jag tycker inte om piller så det är en liten bit kvar även om jag inser att jag måste få hjälp) jo så det var det! Om jag har en dag när inget fungerar och någon skulle påpeka att sjalen inte är rätt skulle jag mycket väl börja storgråta och bara hulka fram att "jag vet och inte f*n funkar något annat heller. Vill du ha mina barn?" så... ja ibland fungerar det inte riktigt. Jag har blivit tagen för sjalnovis en gång och då tyckte jag mest det var kul så det beror på dagsformen. Menar att man kanske inte ska ta illa upp om man blir avsnoppad.
Av Frallan
Jag skulle bli tacksam för lite råd, ibland fattar man bara inte varför det känns konstigt och man har inte tid att börja om från början med knytningen. Har ofta problem med knöligheter och snurrad sjal... det är så mkt tyg ju...

Jag har lite problem med min svägerska som är jättekonventionell. Om jag träffar henne och tar på sjalen så springer hon snart och hämtar sin BB och placerar sonen i den framåtvänd. Ungefär som om hon vill säga: Titta, han får åka framåtvänd, måste vara roligare.
Det ser så jobbigt ut, ryggen böjs bakåt och benen bara hänger... har förklarat fördelarna med sjal, men aldrig förklarat nackdelarna med BB. Ville vara positivt pedagogisk men det hjälper inte. Släkten kan man liksom inte gå på så hårt, så hon får väl hållas med sina konstiga saker.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Med en liten high-need kille har jag haft många sådana dagar då han åkt i och ur och tillslut blivit stittande nästan nere vid låren... Inte mina bästa stunder men funkar det så funkar det. Dessutom bar jag honom ofta framåtvänd *fy på mig* i ett dubbelt x men då drog jag tyget så att han satt lite som i en stol (med böjda ben vid rumpa och knän). Kontenten blir: Iaf bättre än bb eftersom hans ben inte hängde rakt nedåt. Jag retar däremot upp mig på folk som vänder alldeles för små barn framåt i en BB oftast för att det är så obekvamt att de vägrar sitta kvar annars.
Användarens profilbild
Av helena_o
Jag tycker att det är bra att ni pratar om problemen med att gå fram och rätta någon. Själv har jag inte sjal ännu (kanske snart - prövar mig fram) men hade vid första tanken känt att det var jätteläskigt om någon superduktig knytare kom fram på stan och skulle visa. Vilken mardröm att behöva ta upp barnet igen och stå på stan och krångla samtidigt som man säkert känner sig som världens sämsta och mest oansvariga mamma som låter barnet sitta i den där hemska ställningen. Då har man kanske kämpat länge med att ens få upp barnet.

Av att läsa här förstår man däremot att det inte är för att tillrättavisa utan för att hjälpa. Bra tycker jag. Fortsätt gå fram men ta det försiktigt så ni inte skrämmer nya sjalbärare som försöker och försöker...I det långa loppet uppskattar nog de flesta att bli hjälpta så att det blir så bra, lätt och bekvämt som möjligt för en själv och den lilla.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Frallan skrev:Jag har lite problem med min svägerska som är jättekonventionell. Om jag träffar henne och tar på sjalen så springer hon snart och hämtar sin BB och placerar sonen i den framåtvänd. Ungefär som om hon vill säga: Titta, han får åka framåtvänd, måste vara roligare.
Eller så tänker hon kanske "Ja, jag vill också bära nu!" när hon ser dig bära. Att hon inte gör det på samma sätt som du kanske hon inte ens tänker på.
Användarens profilbild
Av Monique29
Jag fick också höra att "men då ser hon/han ju".
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
har nog inte sett någon bära så live. Men i flera knytinstruktioner som hör till trikåsjalar finns det med en beskrivning på frmåtvänd. Kanske att folk slaviskt följer dem?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?