Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sagogrynet
Ja, jag blir mer och mer sugen ju mer jag tänker på det! Jag är absolut med på idén! :D :tumsup:
Användarens profilbild
Av Siania
schmut skrev:.....eller göra ett 'fanzine' som mestadels är "street-bilder' på folk bärandes och sedan lite 'min första sjal', 'min favoritsjal', 'intervju med en sjalmakare' etc som man kan dela ut på BVC?

ibland känns det som om folk köper baby björn inte för hur den fungerar utan för att den utstrålar en viss stil, en viss ekonomi och 'förälder i farten'.
många jag stött på verkar tro att sjalande är en fattigmansgrej, att det är för att man inte har råd med vagn eller babybjörn. :roll:

kanske ska man därför inte bara sälja sjalandet baserat på att det är ergonomiskt (för hur många ser man egentligen med fotriktiga skor?!) utan även att det gör livet enklare, gosigare och färggladare.
Tycker att båda idéerna är toppen men en glammig blaska når nog ut till fler. Sjal är ju redan på väg att bli lite trendigt så varför inte bygga vidare på det, visa att sjal är både snyggt och bekvämt och mysigt och praktiskt och går att variera i det oändliga och...

Kan absolut tänka mig att delta i arbetet med detta. :D
Användarens profilbild
Av aneeha
Bra idé!! jo det behövs verkligen! Jag som gillar faktaböcker hade själv blivit eld och lågor över en sån när jag funderade på att börja bära. Jag är däremot inte den typiska läsaren av "glammiga magasin", men jag vet att jag inte är särskilt normalfördelad med detta synsätt :wink: .
Användarens profilbild
Av Mirme
Låter spännande! :app:
Användarens profilbild
Av BijouMaBell
Oj vilken respons! Vad ivrig jag blir! :eld:
Jag gillar idén med ett glammigt magasin också! Men måste det ena utesluta det andra? Kan man inte göra både och? Man kan ju börja med ett fanzine och se vart det leder. Men. Praktisk som jag är. Kan vi nu ta och organisera oss :this:

Är det inte så att det finns en massa sjalar i Lund? Är inte det en bra utgångspunkt för oss söderöver att träffas? Eller finns det någon annan plats? Förslag? Samtidigt hade det varit häftigt om några ville försöka träffas på andra platser. Jag tycker inte att vi behöver göra precis samma, men vi behöver ha kontakt. Jag tror också att vi behöver träffas så man lär känna varandra lite mer, eller?

Nu vill min son amma, ursäkta bladdret men jag blev ivrig av responsen!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Har själv haft samma tanke i några år, men inte haft tid pga både småbarn, graviditet, vanligt jobb och företag :) Men jag är helt klart med om någon annan drar i det! (Nu har jag också äntligen sagt upp mig från mitt gamla jobb, så nu har jag "bara" småbarn och företag att sköta.)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tycker det låter som en intressant idé. Tycker dock också att det kan behövas två helt olika saker. En mer med fakta och där många olika knytningar finns beskriva, där kan även olika bärare få berätta vad de använder och vad som får dem att välja just det här sättet. Den här boken hade nog kunnat bli ganska nördig, så därför tror jag ett lätt häfte/tidning där man på ett enkelt sätt visar olika bilder på sjalar så som schmut så fint sagt. Det hade varit bra att kunna ha liggandes på olika mvc för att kunna sprida vetskapen om och att det inte är förknippat med att man antingen måste vara hipp eller att man kör hela ap-stuket med ec:ade barn osv.
Användarens profilbild
Av thanisa
Hur går det? Är det något vi ska försöka oss på eller blir det till att rinna ut i sanden som många andra saker.
Av Aelia
Låter som en jätte bra ide
Användarens profilbild
Av norkmedoo
bra idé!

bokmärker :wink:
Användarens profilbild
Av boosten
Jag peppar nog mer för fanzine-idén, men det är nog för att jag är lat kanske.. Det känns iaf mer genomförbart, en hel bok känns närmast övermäktigt om man ska vara många som hjälps åt. Men jag är kanske lite bitter efter våra försök att starta föräldrakooperativ som gick i stöpet. :?
Senast redigerad av boosten den tis jul 24, 2007 10:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Aurian
*bokmärker*
Användarens profilbild
Av Selman_73
Kanonbra idé...för det är ju ändå så att vi som hittat till sjalbarn visste ju vad vi "letade" efter. Äger en Babybjörn (köpt beg) för att jag helt enkelt inte kände till något annat!!! Man glömmer lätt bort att den vanliga, stora massan INTE känner till sjalar och att det inte är särskilt vanligt i Sverige än.
Användarens profilbild
Av Vida
Men är det dags att eska pengar från annonsörer då?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?