Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 4ungar
sacha42 skrev:
ernamalin skrev:
smurfis skrev:
FiaLisa skrev:
mica skrev:hehehe, spara detta och se hur du har det om ett halvår. :D 8)
:rofl:
:iagree: :Hahaa: :hellu: :twisted:

Jag tänkte precis likadant, och likförbaskat har jag samlat på mig en hel del nu.. :roll: 8)
:iagree: innan man vet ordet av så finns det hur många som helst i huset :roll:
dagens sanning :roll:
:iagree: samma historia här vad är detta för tokar :wink: en eller två sjalar räcker...väll 8)
Av Aelia
Ärligt tjejer, finns det nån son inte tänkte så i början?
Av anna m
demalebe skrev:
sacha42 skrev:
ernamalin skrev:
smurfis skrev:
FiaLisa skrev:
mica skrev:hehehe, spara detta och se hur du har det om ett halvår. :D 8)
:rofl:
:iagree: :Hahaa: :hellu: :twisted:

Jag tänkte precis likadant, och likförbaskat har jag samlat på mig en hel del nu.. :roll: 8)
:iagree: innan man vet ordet av så finns det hur många som helst i huset :roll:
dagens sanning :roll:
:iagree: samma historia här vad är detta för tokar :wink: en eller två sjalar räcker...väll 8)
Jag föll direkt för sjal- :twisted: Värre hobby kan man ha. Håller med Isanna: Sjalar gör mig glad!! :lol:
Användarens profilbild
Av solanna
Jag tänkte precis likadant innan jag började hänga här på sjalbarn, men nu har jag också en hyfsad sjalgarderob...

Det var väl framförallt insikten om att man så lätt kan sälja vidare sjalarna när man inte vill ha dem längre och då få igen en stor del av pengarna som gör att många vågar köpa på sig lite av varje. Sjalarna är ju inga förbrukningsvaror utan kan gå i många led utan att tappa nämnvärt i kvalitet.

Mina anledningar till att ha mer än en sjal är so mde flesta andras, att olika sjaltyper fyller olika behov, att det är roligt att kunna variera färg och stil lite samt att det är kul att prova olika sjalmärken.
Användarens profilbild
Av Freyja
He,he alltså till en början tänkte man att det räcker med en sjal! Och min första var en trikåsjal!
Men den kan man ju ej bära tyngre barn i så då var det på sin plats med en vävd! Det blev en gauze då det var sommar. Och den är tunn och skön. Sen "råkade" det bli en ringsjal och en ergo och nu senast en hoppediz som jag äääääälskar!!! :D
Nu känns det som det räcker, men *harkel* det vet man ju hur det brukar bli med!
Det blir som ett intresse även! :wink:
Användarens profilbild
Av Lumlum
Varför har jag så många sjalar?? :hmm: För att jag inte kan låta bli, antar jag... :oops: :wink:
Användarens profilbild
Av mama sara
först provar man själva fenomenet att bära i sjal i en billig begagnad som inte är så snygg. sen vill man prova en vävd. sen vill man ha andra färger. sen upptäcker man att det är skillnad i märken o längder. sen vill man ha en ergo. sen vill man ha olika färger som passar till olika sinnesstämningar, väder, övriga kläder. sen har mammapengarna kommit. sen har man lånat ut en favvis till en nyfrälst. sen vill man unna sig nåt nytt. sen...

ja. :twisted:
Användarens profilbild
Av dunderdonnan
Tänkte likadant för mindre än ett år sedan och köpte en sjal som jag skulle kunna ha "till allt". Men 5 meter vävd sjal är opraktiskt hemma när sonen vill hoppa in i och ut ur sjalen hela tiden. Är nu inne på min tredje sjal och har planer på att sy nr 4 inom kort. :twisted: :rock:
Användarens profilbild
Av thanisa
Det finns fördelar med att inte ha så många sjalar faktiskt. Idag kom jag på mig själv att välja kläder som passade bra till en speciell sjal. När vi bara hade en bra sjal så spelade mina kläder ingen roll, det blev ju samma sjal för det. Nu så planerar jag mina kläder så att de ska passa den sjal jag känner för idag. Och du har jag ändå bara 3 sjalar som jag väljer mellan.
Användarens profilbild
Av amöba
Jag hör till dem som inte har en massa sjalar (av samma typ). Har en långsjal, en ringsjal, en kortsjal, en bärpåse och en sele. Hade även bara en trikåsjal och den har fått vandra vidare nu när bebisen är för stor för den. Väntar iofs en långsjal till eftersom vi fick en kräkbebis...

Jag vill inte ha en massa olika sjalar att välja på. Skulle förmodligen ändå få en favorit och bara använda den ;) Har dock börjat inse charmen med att prova mig fram och kan nog tänka mig att köpa - och sälja - några sjalar för att leta mig fram till min favorit.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Tväråna skrev:fast då måste man ju tvätta den nattetid förstås, särskilt om man som vi inte använder vagn alls.

O ibland måste sjalen användas även nattetid, ssk vid sjukdom så då är det kört med tvätt då också!

Sen var det nån som skrev att hon förklarade att det var som att ha flera olika skor...

Ingen bra förklaring/anledning för min man, han tycker jag har för många skor också! (Fast senaste paret skor jag köpte var faktiskt till honom! ;))
Användarens profilbild
Av Asereht
För egen del finns det två anledningar (eller 1000):

1 - Det finns olika bärmojar med olika bra användningsområden (enligt mig).
2 - Det är kul!

Nummer två kanske skulle stå som nummer ett men som sagt, olika mojänger för olika tillfällen och kul.

Jag har just nu ca 5 st varav två är långsjalar i olika färgutförande bara för valfrihetens skull. Jag skulle helt klart kunna tänka mig några till i olika färger så man kan variera lite me men jag behöver dem inte...måste man det?

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?