Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur ofta bär era män i sjal?

Jämnt
15
21%
Hyfsat ofta
14
19%
Det händer väl
14
19%
Nästan aldrig
13
18%
Vaddå bära i sjal??? Nä inte han inte..
17
23%
Användarens profilbild
Av karinmaria
När vi är tillsammans alla så bär jag - i mei tai, när min man är själv med Scilla så bär han i mei tai. Vi använder inte vagn. När Scilla var liten var det mest jag som bar henne.
Användarens profilbild
Av sus
Han har gått från "vadå sjal?" till "det händer väl" sen Pelle föddes. Fast han påstår själv atthan bar Majken i mobyn någon gång också med det har jag inget minne av...
Jag tror att det har hjälp att han insett att sjal inte är så konstigt och flummigt. (särskilt inte sen han fått reda på att HANS gamla kompisar hänger här på sjalbarn...) Sen har det väl hjälp att jag går och tränar en gång i veckan och ska man vara själv med 3 barn på kvällen och inte kan amma så MÅSTE man kuna sjala :lol:
Användarens profilbild
Av Linnea
kryssade i jämt, för Jonny bär ju mer än jag eftersom han varit f-ledig senaste året :D

fast nu börjar det bli lite tungt för oss båda, vissa MT´s funkar inte och sjalen knyter man precis klart så ska hon ner igen...och sen upp igen... :lol:
Användarens profilbild
Av Fenomena
Nästan varje dag. Ofta söver vi A i sjalen, så då turas vi om. Just nu är lilla Alma förkyld, så hennes pappa hänger på sig ringsjalen på kvällarna och bär snuvig bäbis. Han tycker att den är viktigare att det går snabbt att ta på den än att bära vikten på båda axlarna. Trikåsjalen är 6,6 meter tyg... och börjar bli svajig nu. Jag har ju köpt en easy som är för kort till maken. :roll: Lite ego. :lol: Så nu är frågan om vi ska köpa en sele eller en långsjal som han (och iofs jag) kan bära i....?
Användarens profilbild
Av zandrama
Pappan sjalar när han kommer ihåg typ. På sistone har det inte blivit så mycket eftersom jag inte bär, och då får han ingen påminnelse om det. :roll:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Nuförtiden bär vi ju inte så mycket överhuvudtaget, men mannen är annars en ivrig bärare, det är ju så mysigt säger han och spanar på bebisar. När vi var i fjällen tillsammans med Edpix och hennes bebis ville båda vi väldigt gärna bära bebis hem en gång då mamma inte var med.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Inte alls. Har hänt en el två gånger i långsjal. Kanske 3 ggr i sele.

Han skulle kanske ha velat om jag uppmuntrat honom mer, men vagnen har funkat bra när han var föräldraledig...

Fast han bär ofta i famnen, mer än jag tror jag :roll:
Användarens profilbild
Av mama sara
hittills har det inte varit så mycket, men det tar sig! o nu är vi i väntans tider s a s, from nästa vecka ska det blir bära av säger han. i nyköpt ergo! :D
Användarens profilbild
Av iac
Pappan här bär väl hyfsat ofta ändå... men jag vill inte förbruka min röst riktigt än. Han ska bara jobba en vecka till innan han går på föräldraledighet och då kan det ju bli andra tider. Jag avvaktar lite! :-)
Användarens profilbild
Av Isanna
Daniel väljer hellre Lisan är MT eller Ergo, men det är mest jag som bär, för att jag tycker det är så rackarns mysigt!
Användarens profilbild
Av Jason
Jag svarade det händer väl. Här hemma bär han ytterst sällan men om han och Hannes ska bort tillsammans så tar han nog med sjalen och använder den.
Användarens profilbild
Av MS Frog
Tyvärrbär han inte alls i sjal/MT :?
Av Aelia
Aldrig, ergo och mei tai som gäller för pappan här
Användarens profilbild
Av smurfis
annemi skrev:
marlene skrev:Jag läste lite snabbt rubriken och fick det till "Hur ofta bär ni era män" :shock:
:rofl: Det kan vi göra en annan omröstning om.... :rofl:

:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

Maken bär enbart i Ergon. Och det är inte så ofta.. Det blir om vi är iväg nånstans, och ska in på en affär eller liknande. Då är det smidigt att slippa två vagnar, och då bär maken alltid! :D
Användarens profilbild
Av Luna
Frida med Mea skrev:räknas ergo och MT?
hoppas det för jag röstade och tänkte ergo=sjal
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?