Jag vill svara mellan tvåan och trean,
Jag bar/bät hemma för att avlasta mig själv, för att få något gjort, för att hon skulle vara med, för att hon inte gillade att ligga själv. Min största sjalvinst har absolut varit hemma! Att kunna laga mat eller prata i telefon eller bara vara hemma.
Sjalen är också oumbärlig på kören där man står i flera timmar och sjunger, skorpan hänger på magen och tycker det låter kul, ibland tar hon en lur.
Ibland har vi gett oss ut utan vagn, men inte så ofta. Då har vi gått tilla ffären eller fik i närheten, eller till BVC där det är bökigt att parkera vagn. Jag tycker det är svårt att vara borta länge utan vagn när man har skötvästa att släpa på, hade det bara varit sjal och beis hade det varit en annan grej.
Sjalen ligger alltid i vagnen och när hon inte vill åka vagn får hon åka sjal. Eller när jag längtar efter henne.
Vagnen använder jag till promenader, långa transporter, att sova i ostört, att ha med som säng om man stannar borta länge på kvällen, handla samt att åka gratis på bussen
Jag skulle absolut inte vilja vara utan vagn, eller sjal. Ingen av dem. Det är olika saker. Ibland kan den ena ersätta den andra, men oftast fyller de olika funktioner.