- tor dec 28, 2006 11:23
Annika80 skrev: Och brännskadan, jag vet tyvärr hur det ärÅ stackars liten! Vi hade ju åtminstone turen i oturen att lillan mest brände sig på armen, som vi kunde hålla ganska länge i kallt vatten och därmed förhindra en djupare brännskada. Har just gått och tänkt på vad som hade hänt om hon fått teet på bröstet eller magen i stället! Tur att det läkte så snabbt ändå! Kram!!![]()
För 2 år sen dagen efter fars dag låg jag och sov gott på min lediga dag, sonen då 2 år var vaken och pappan med som skulle till jobbet.
Sambon hade tagit en kopp kaffe från en perkulator som vi lånat då kaffekokaren gått sönder, och perkulator kaffe är varmt!
Han ställde kaffekoppen på databordet i hallen och skulle ta sin jacka, då fick sonen tag i kaffet och spillde ut det på magen.
Jag vaknade från min sömn av det mest hjärtskärande skriket jag någonsin har hört och ordet -Nej, kaffet.
Ur min dvala lyckades jag i 100km/h ta sonen springa till köket och hålla honom under kranen.
sen åkte sambon med honom till akuten.
Han fick två stora brännsår (fd. andra gradens) på bröstet, men redan efter 2 veckor hade det läkt och idag 2 år senare syns bara två ljusa ärr, läkaren trodde att det förmodligen inte kommer synas alls i framtiden.
Så en kram, jag vet att det är sååå otroligt lätt hänt.