Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Annika80 skrev: Och brännskadan, jag vet tyvärr hur det är :(
För 2 år sen dagen efter fars dag låg jag och sov gott på min lediga dag, sonen då 2 år var vaken och pappan med som skulle till jobbet.
Sambon hade tagit en kopp kaffe från en perkulator som vi lånat då kaffekokaren gått sönder, och perkulator kaffe är varmt!
Han ställde kaffekoppen på databordet i hallen och skulle ta sin jacka, då fick sonen tag i kaffet och spillde ut det på magen.
Jag vaknade från min sömn av det mest hjärtskärande skriket jag någonsin har hört och ordet -Nej, kaffet.
Ur min dvala lyckades jag i 100km/h ta sonen springa till köket och hålla honom under kranen.
sen åkte sambon med honom till akuten.
Han fick två stora brännsår (fd. andra gradens) på bröstet, men redan efter 2 veckor hade det läkt och idag 2 år senare syns bara två ljusa ärr, läkaren trodde att det förmodligen inte kommer synas alls i framtiden.

Så en kram, jag vet att det är sååå otroligt lätt hänt.
Å stackars liten! Vi hade ju åtminstone turen i oturen att lillan mest brände sig på armen, som vi kunde hålla ganska länge i kallt vatten och därmed förhindra en djupare brännskada. Har just gått och tänkt på vad som hade hänt om hon fått teet på bröstet eller magen i stället! Tur att det läkte så snabbt ändå! Kram!!
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Pétronille skrev:Idag upptäckte vi att det aset haft sönder lillans barnvagn! Han hade bränt hål genom åkpåsen och stuckit hål på däcken! Helt sjukt! Jag hade inte sett det förut för vi har ju bara sjalat sen julafton. Jättehemskt känns det, som om han ger sig på lillan. Har polisanmält men det finns ju inga bevis, och det aset nekar förstås. Jag tror att han gått och stött lite på mig och det är därför han blir så arg nu. Och så är han rätt sjuk i huvudet förstås. :cry:
Men fy vad otäckt! Vilken läskig typ till granne.... :shock: Vet du om det är fler grannar som stör sig på honom, fler som han bråkar och härjar med? I så fall lär ju HAN få flytta om flera går ihop sig och klagar hos hyresvärden.

Hur mår lillan efter sin brännskada nu när det gått några dagar?
Av Pétronille
FyraBusar skrev:
Pétronille skrev:Idag upptäckte vi att det aset haft sönder lillans barnvagn! Han hade bränt hål genom åkpåsen och stuckit hål på däcken! Helt sjukt! Jag hade inte sett det förut för vi har ju bara sjalat sen julafton. Jättehemskt känns det, som om han ger sig på lillan. Har polisanmält men det finns ju inga bevis, och det aset nekar förstås. Jag tror att han gått och stött lite på mig och det är därför han blir så arg nu. Och så är han rätt sjuk i huvudet förstås. :cry:
Men fy vad otäckt! Vilken läskig typ till granne.... :shock: Vet du om det är fler grannar som stör sig på honom, fler som han bråkar och härjar med? I så fall lär ju HAN få flytta om flera går ihop sig och klagar hos hyresvärden.

Hur mår lillan efter sin brännskada nu när det gått några dagar?
Lillan mår bra! Vi hade hennes arm i kanske en halvtimme i kallt vatten, och det stoppade tydligen skadan! Så sen syntes det nästan ingenting. Ändå var det nästan kokhett vatten på hela armen. Så skönt!

Granneländet ja, tyvärr bor det på andra sidan om honom en gammal tant som man inte ser röken av, och intill henne ett äldre par som knappast vågar klaga på honom (de kanske inte hör heller eftersom det är flera lägenheter emellan). Huset är inte lyhört, så jag hör nästan ingenting från andra grannar, inte heller dem som bor ovanför. Bara svagt ibland av musik eller teve, men verkligen mycket svagt. Har tänkt ringa på hos grannen ovanför honom för att fråga dem. Under honom bor en annan karl som aldrig hälsar och som han är polare med. Så han lär ju inte klaga heller tyvärr. Enligt värden hade ingen annan klagat på honom tidigare heller, konstigt nog.
Av Pétronille
Tinker skrev:Hujedamig! :o

Ni ska inte tåla det där med grannen!
Där vi bodde förut, där hade vi så störande grannar som festade non stop och som var aggresiva, hotades och störde.
Jag tok-terroriserade värden, ringde polisen allt som oftast och gjorde en anmälan om olaga hot.
Polisen finns för att vi ska kunna använda oss av dom!
Någonstans ska vi väl få tillbaka skattepengarna. :wink: Så RING POLISEN nästa gång detta händer.
Förhoppningsvis så hajar gubben (iaf ett tag...) att han får skärpa sig.
Ring värden igen. Ligg på som attans.
Det ger utdelning till slut.
Våra grannar blev vräkta, men vi hann flytta först. Stod inte ut en sekund till i det gökboet.

Kram på er och hoppas ni fick lite julefrid när allt kom omkring. :heart:
Jo jag ska verkligen ringa polisen nästa gång, om han stör på natten och sedan om han fortsätter sina hot och trakasserier så gör jag en polisanmälan. Det är ju inte det första man tänker på när någon spelar musik på natten, men när jag har sett vad han är kapabel till... Obehagligt är det i alla fall att ha en sån läskig typ vägg i vägg...
Av Pétronille
Nu har mannen åkt, och jag är ensam med lillan, med den vidriga grannen på andra sidan väggen. Usch. :(
Han har hållit sig gömd ett tag, men jag vet ju inte hur han kommer att bete sig nu när han märker att det inte finns någon karl i huset. Och det är lätt att fantasin skenar iväg när man har stött på en sån där psykopattyp...
Behöver väl egentligen mest tröst! Och inser att det här ämnet kanske inte hör hemma på bära-barn egentligen, men hur som helst...
Av Pétronille
Boadicea skrev:Jag vill ge dig lite styrka! Jag råkade ut för en liknande granne (dock var jag singel och barnlös) och det hela gick så långt med hotbrev och sabotage av min bil, cykel etc att han blev vräkt och jag fick flytta, så jag vet hur jobbigt sånt där är. Min granne spelade oxå hög musik och var allmänt stökig. :( Så stå på dig!
Tack! Usch vad jobbigt. Hoppas det inte måste gå så långt här... Blä.
Av Pétronille
Boadicea skrev:Jag vill ge dig lite styrka! Jag råkade ut för en liknande granne (dock var jag singel och barnlös) och det hela gick så långt med hotbrev och sabotage av min bil, cykel etc att han blev vräkt och jag fick flytta, så jag vet hur jobbigt sånt där är. Min granne spelade oxå hög musik och var allmänt stökig. :( Så stå på dig!
Hur lång tid tog det förresten innan din granne blev vräkt? Polisanmälde du honom?
Av Pétronille
Boadicea skrev:
Pétronille skrev:
Hur lång tid tog det förresten innan din granne blev vräkt? Polisanmälde du honom?
Japp, jag polisanmälde, det blev tom rättegång och jag blev tilldömd skadestånd (som jag aldrig sett röken av iofs... :( ) Tror det tog tre-fyra månader för dem att få ut honom efter att hyresvärden fått klart för sig att det var allvar, han vägrade flytta. Det var skitjobbigt.
Hu det låter urjobbigt. Blä. Skulle gissa att min granne inte heller skulle dra sig för att hämnas på alla möjliga sätt om han blev vräkt. Om han nu inte skulle bli skraj av själva polisanmälan, det är ju det man kan hoppas på.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?