Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
Ni verkar ha vanan inne att tvätta sjalarna... Visst ska de hängtorka? Är det ok att hänga sjalen på tork i ett torkskåp?
Användarens profilbild
Av jullan
Vi var på semester med O när han var liten. Var på ett stort akvarium och kollade på fiskar när jag känner hur allt blir varmt på höften. (bar i ringsjalen). Blöjan hade åkt på sne och han hade kissat ner allt utom blöjan då. Så vad göra?? Bara in på toa och skölja lite och sen hålla under handtorken tills hans byxor o sjalen torkat hjälpligt. :?

Det är det enda jag råkat ut för förutom småspyor, men det var mest när de var pyttesmå.
Användarens profilbild
Av annalys
svas skrev:Ni verkar ha vanan inne att tvätta sjalarna... Visst ska de hängtorka? Är det ok att hänga sjalen på tork i ett torkskåp?
Det beror på märke. T ex Hoppediz kan torktumlas. Jag har för mig att min Didymos också kunde torktumlas. De flesta sjalar kommer nog med tvättråd?

Sedan är jag en notorisk torktumlare, jag tumlar även mycket som man enligt tvättråden inte "ska". Personligen tror jag inte att det är det som sliter mest på kläder/sjalar. Enligt mig kan man torktumla all bomull :D
Användarens profilbild
Av sus
annalys skrev:Sedan är jag en notorisk torktumlare, jag tumlar även mycket som man enligt tvättråden inte "ska". Personligen tror jag inte att det är det som sliter mest på kläder/sjalar. Enligt mig kan man torktumla all bomull :D
Jag håller med, bomull ska kunna torktummlas, jag unviker bara att tumla kläder med tryck eller broderier på. Sen tycker jag ibland att billiga tshirtar tappar formen lite i torktummlaren. Men en sjal som "bara" är ett rakt tygstycke i bre kvalité ska inte kunna må dåligt i torktummlaren (fast jag hängtorkar nästan alltid mina sjalar ändå... :oops: )

Dessutom kan jag säga att jag diskuterade torktummlare med en man som är någon typ av försäljningschef på Elextrolux, och han hävdade bestämt att textilier mår bra av att torktummlas för vädrar man samtidigt bort lösa partiklar och damm som inte försvunnit i tvättmaskinen.
Av juniblommor
svas skrev:Finns det sjalar i galontyg??? Bara att spola av vid eventuella "olyckor"... :hmm:
Kanske en bra affärs idé! :tumsup:
Det som är retro ligger ju i tiden... :vågen:
Hihi.......................
Användarens profilbild
Av Dafe
juniblommor skrev:
svas skrev:Finns det sjalar i galontyg??? Bara att spola av vid eventuella "olyckor"... :hmm:
Kanske en bra affärs idé! :tumsup:
Det som är retro ligger ju i tiden... :vågen:
Hihi.......................
Huu, så hemskt det skulle vara. *rys* Vi som svettas i vanlig sjal! Men kanske Goretex-sjalar?
Av Pétronille
Vi har varit med om det mesta här oxå. Massa kräk i sjalen, särskilt en gång minns jag då jag bar lillan på ryggen i Paris, och alla som gick förbi stirrade så konstigt. Jag såg sen att hon hade en jättespya som hängde och kladdade på hela ena sidan över sjalen. Det var mjölkspya dock så inte så farligt, det syntes bara väldigt mycket!
Hon har bajsat oxå, och kissat -- vi som försökt EC:a lite har oxå testat det goda rådet att barn inte kissar i sjalen. Hmm. Det funkar ibland, men det blir oxå kiss som rinner längs ryggen.

Apropå torkning av sjalar, så är det mest miljövänliga näst hängtorkning att torktumla. Tyvärr har vi bara en löjligt liten torktumlare i vår tvättstuga så det blir ofta torkrummet för sjalen...
Användarens profilbild
Av lillgumman
Jenny m. liten skrev:
sus skrev:... helt plötsligt kommer en kräk som rinner ner rakt ner i min urrigning...
Hehe, den varianten har vi gjort här också. Det samlas så fint i botten av behån och ligger där och skvalpar så mysigt när man går... :? :lol:
En riktig kräksklassiker! Bild

I ordlistan kan man läsa...
Urringningskräks - typ av kräk som oftast uppkommer när man har bråttom och/eller befinner sig på olämplig plats för borttagande av behå.
Större mängder bildar ofta syrligt doftande sjö mellan de båda behagen som om det ej avlägsnas snarast bildar flodstråk mot sydligare breddgrader. :lol:

Nej, inga bajsolyckor med sjalen men kräks, sen naturligtvis sugande på sjalen fattar inte hur det kan bli så blött stora ytor av den där lilla sugande munnen bara.
Användarens profilbild
Av svas
Tack för alla härliga historier! Nu vet jag vad jag har att vänta. Jag överväger därför att bränna sjalen och börja tokanvända vagnen istället... :wink:
Användarens profilbild
Av ernamalin
svas skrev:Tack för alla härliga historier! Nu vet jag vad jag har att vänta. Jag överväger därför att bränna sjalen och börja tokanvända vagnen istället... :wink:
Ha ha ha! :lol:
NEJ!!! Det får du absolut inte göra :this: , tänk vilka erfarenheter du missar för att inte tala om historierna att berätta för barn och barnbarn senare (och för oss).

Lycka till!
Användarens profilbild
Av zandrama
Vi har inte vart med om så "farliga" kräkhistorier med sjalen. Men lite annat "kul" får man ju vara med om med en kräkbebis...

Visste ni till exempel att en bebis på bara nån månad kan kräkas en meter?! Det fick jag veta när V låg i mitten av vår 180-säng och kräktes ända bort till golvet... :roll: :lol:

Sen har jag också lärt mig att man INTE ska hålla en kräkbebis över huvudet på sig själv och titta uppåt och skratta. Det slutar med kräk i munnen, på den under... 8)
Av Pétronille
zandrama skrev:Vi har inte vart med om så "farliga" kräkhistorier med sjalen. Men lite annat "kul" får man ju vara med om med en kräkbebis...

Visste ni till exempel att en bebis på bara nån månad kan kräkas en meter?! Det fick jag veta när V låg i mitten av vår 180-säng och kräktes ända bort till golvet... :roll: :lol:

Sen har jag också lärt mig att man INTE ska hålla en kräkbebis över huvudet på sig själv och titta uppåt och skratta. Det slutar med kräk i munnen, på den under... 8)
:rofl: Hahaaaa!

Men alltså du som ville bränna sjalen, tänk på alla grisiga barnvagnar man ser folk dra runt med i vinterslasket! :? :wink:
Användarens profilbild
Av Filantra
I ordlistan kan man läsa...
Urringningskräks - typ av kräk som oftast uppkommer när man har bråttom och/eller befinner sig på olämplig plats för borttagande av behå.
Större mängder bildar ofta syrligt doftande sjö mellan de båda behagen som om det ej avlägsnas snarast bildar flodstråk mot sydligare breddgrader. :lol:
Ha ha ha!!!!! :lol: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?