- tis dec 12, 2006 22:22
M skrev:...men jag bara ältar det där! Känner mig som en värdelös människa som inte kan föda barn "på riktigt", att det blev en medicinsk grej av det hela och inte en vanlig förlossning. ... Då går ju tankarna runt att det faktiskt kunde blivit annorlunda... Hade laddat jättemycket; läst och gått på yoga för att vara förberedd. Känner mig snuvad på en fin upplevelse helt enkelt. Inget jättetsort trauma, men jag är så ledsen ändå...Sådär hade jag oxå, fast bara litegrann, jag akutsnittades pga dålig progress, jag fick feber och frossa, och bella mådde dåligt. Men för min del hjälpte det att få prata med en psykolog på bvc, bm där fångade upp att jag inte mådde så toppen efter någon månad. Och i det läget, där bäbis mådde dåligt, så var det inte mycket att fundera på när de ville snitta.![]()
M skrev: ... Undrar vad jag har för odds att föda vaginalt nästa gång?57%, enligt relativt nya svenska siffror. Jag med.![]()
Mamma till Bella bus feb-04 och lillasyster feb-07. http://www.familjeliv.se/krypin/mojsan/