Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vida
Kanonbra bilder!

Apropå grodposition - är det ngn som har en bild när h*n bär sitt barn au naturelle (alltså utan bärdon), men där man ser grodpositionen... vet inte riktigt om det behövs en sådan bild, men det vore ändå bra kanske...
Användarens profilbild
Av Anso
Bra idé med lite bilder, moderatorerna funderar på det, textförslag och upplägg osv. Hjälp mottages tacksamt!
Bra bilder!
För att inte BB-selens tillverkar inte ska gå i taket och känna sig ensamt utpekade på ett eller annat sätt så bör det nog finnas bilder på flera liknande selar kan jag tro. :) Och då helst inte deras egna reklambilder utan jag kan nog tro att det bli vi Sjalbarnsmammor/pappor som får ta och kränga på oss diverse selar och ta egna kort. :D
Användarens profilbild
Av miriel
Anso skrev:Bra idé med lite bilder, moderatorerna funderar på det, textförslag och upplägg osv. Hjälp mottages tacksamt!
Bra bilder!
För att inte BB-selens tillverkar inte ska gå i taket och känna sig ensamt utpekade på ett eller annat sätt så bör det nog finnas bilder på flera liknande selar kan jag tro. :) Och då helst inte deras egna reklambilder utan jag kan nog tro att det bli vi Sjalbarnsmammor/pappor som får ta och kränga på oss diverse selar och ta egna kort. :D
Jag kan nog hitta några skräckexempel på selbärare från Japan. :D De seltillverkarna kommer knappast att bry sig om vi pratar lite skit. :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
Anso skrev:Bra idé med lite bilder, moderatorerna funderar på det, textförslag och upplägg osv. Hjälp mottages tacksamt!
Bra bilder!
eller från våran egen - misslyckade-knyt-sida

för man kan ju få galen position även med sjal. :wink:
Användarens profilbild
Av miriel
Vad sägs om den här, fotad i Tokyos tunnelbana:

Bild
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Anso skrev: Och då helst inte deras egna reklambilder utan jag kan nog tro att det bli vi Sjalbarnsmammor/pappor som får ta och kränga på oss diverse selar och ta egna kort. :D
Jag kan ju alltid bidra med en bild från när BB-selen var utformad så att barnen kunde sättas rätt bra i dem... :lol:
BildBekvämt? Nej, inte särskilt. :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
miriel skrev:Vad sägs om den här, fotad i Tokyos tunnelbana:

Bild
En helt fantastisk bild, borde få något pris/omnämnade. :app:
Användarens profilbild
Av Cecilia
Jenny m. liten skrev:Ingen dum idé, tycker jag

Jag tänker bilder på hur grodpositionen ser ut naturligt, alltså även utan sjal; hur barnets naturliga position ser ut och att man stödjer den med sjalen... Var det begripligt?

Typ så här: bild på grodpositionen + bilder på barn i olika bärredskap så det syns vilka som stöder den naturliga positionen. Jag har en på B när han var 3 veckor: Bild
och något åt det här hållet där man ser benens position i t.ex. BB-sele:
BildBild jämfört med i sjal: Bild

Babybjörn har ju med följande på sin hemsida:
Bild
men jag kan inte känna igen att jag skulle burit Benjamin så, snarare så här:
Bild

Bilderna (utom den på Benjamin) är stulna från nätet, så de kan ju inte användas, de är bara med för att illustrera mina tankar...
Och sedan är ju inte alltid sjal ergonomiskt; det kan man ju få fram ganska tydligt med bilder på "babybjörnknytningar" (hittar inga just nu)
Superbra idé med illustrationer utan sjal! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Vida
Kolla här! Detta är en spontan bild! även om jag fick putta dit maken med Ergon för att tydligare visa likheten!
Bild
Användarens profilbild
Av Vida
Sjalbarn eller ej, bra fråga... Det i mitten har burits lite i sjal (när mamman (ej på bild) lånat en av mig... annars vagnad och buren i BB. Barnet till höger är buret i ringsjal en del tror jag, och en del i ergon när de lånade den av mig en stund, men de är inga sjalsjalSJALbarn, som tjejen till vänster som har åkt vagn sisådär trettiogånger totalt. Så det är lite av en definitionsfråga... hm

Visst är det intressant!

Ska tillägga till vårt försvar att maken tycker att det är bekvämare att ha ergons höftbälte så högt upp i midjan....
Användarens profilbild
Av annalys
Kristina skrev:Nån kanske redan har sagt det, men man kan ju skriva om den praktiska aspekten med grodposition också, alltså att det är enklare att bära en unge som har benen "runt" din midja än en vars ben hänger och slänger mot dina lår.
:iagree:
Det tycker jag är en bra poäng, att ju mer barnet "kramas" med hela kroppen, desto lättare blir det att bära. Jämför med stora barn som t ex rider på ryggen (utan sjal), då kramar man ju också om med benen.
Användarens profilbild
Av LillaG
Här är en bild på en BB in action & framåtvänt.
Ska sälja min BB, så är ni sugna går den ut imorn på Tradera ;-)

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?