Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mama sara
å hoppas att jag inte svarar för sent nu!!

ta upp tystnaden som lägger sig i huset/lägenheten/rummet när barnet kommer upp i sjalen..! Nä men skämt åsido, berätta om att sjalbärande har positiv effekt på koliksymtom o kan även råda bot på annan bäbis-orolighet samt sov-vägran (att det ofta funkar att få lillan att somna i sjalen o sedan flytta över till vagga/säng/vagn när hon somnat).

sen är det rätt skönt att slippa kånka in hela bäbisskyddet o belamra varuvagnen med på ica när man ska handla, man får ju plats med mer än 2 liter mjölk då (ja, och att man kan för-knyta hemma o sitta färdigknuten i bilen o sen bara ploppa i bäbis när man ska gå in o handla, att man inte behöver vira o knyta på en parkering i snöslask o regn!!). o utan barnvagnen på stan så kan man gå in i affärer som har tex trappor eller trångt i entren.

MEN för att vinna över BVC sköterskor skulle jag trycka på kolik- och kvällsoro-argumenten. som nybliven mamma är det inte tillräckligt att höra att allt är normalt utan man vill kunna göra något åt problemen o få lite lugn själv.
Användarens profilbild
Av marlene
mama sara skrev: MEN för att vinna över BVC sköterskor skulle jag trycka på kolik- och kvällsoro-argumenten. som nybliven mamma är det inte tillräckligt att höra att allt är normalt utan man vill kunna göra något åt problemen o få lite lugn själv.
Det är ju mvc sköterskan som har bett Kristina (som tyvärr är i stockholm) komma och prata om sjalar så dom behöver nog inte övertygas på detta mvc :lol: Vet inte om det är som på min VC att mvc och bvc har samma personal då det som sagt inte är mitt bvc/mvc
Användarens profilbild
Av marlene
Och nu har jag skrivit ner lite punkter

* Ergonomi, knäna högre än rumpan
* Behöver inte knyta om, kan knyta klart hemma
* Flexibel, man kan göra många olika knytningar
* Osäker/rädd, håller tyget, knutar
* Går att amma
* Bra om barnet är lite gasigt, naturlig mag massage
* Träna på att knyta, gärna med ett gossedjur eller docka
* Jämför priser ex Babybjörn --> ERGO (kollade lite snabbt och såg att en vanlig BB kostar runt 750 kr och active 999kr. Stämmer det?)
* Viktigt att vara noga när man knyter ex hålla reda på kanter och inte snurra sjalen.
* Ett vanligt fel med elastisk är att man knyter för löst
* Elastisk kan man använda upp till runt 10 kilo beroende på hur rörligt barn man har. Men den håller för mer.
vävd kan man använda så länge man orkar
ERGO upp till 18 kilo (nån som vet patapum, jag har för mig att det är samma)
* Om man är intresserad av att sy så är det tex lätt att sy ringsjalar, bärpåsar och Mei Taier (tänkte ta med mei taien som jag har sytt)

Fler punkter? Jag far nog runt 9:30 på onsdag morgon så innan det helst :-)
Användarens profilbild
Av Helena
Om du har en docka och visar, så skulle jag visa, bebisen kan ha händerna ute om den vill. Om den är väldigt liten eller vill gosa mer kan man stoppa in händerna. När bebisen somnar kan man lägga ena sjaländan som stöd över huvudet.
Av mrsjling
Från en nyfrälst i sjalvärlden skulle jag berätta om fördelarna med att bära sitt barn, ATT BÄRA, varför det är så bra för barnet och mamman (anknytningen mm). Många verkar se bärandet som bara en praktisk lösning. För mig var det det största argumentet till att börja bära (dvs att det är sååååå mysigt och man kommer varandra så nära, både fysiskt och emotionellt), sen blir sjalarna och all teknisk info bara bonus och roliga tillbehör...som lätt blir beroendeframkallande, men det är en annan femma. :D
Användarens profilbild
Av caelajemma
Hoppas det gick bra, Marlene! (Det gjorde det säkert. :) ) Jag tyckte att du hade fått med i princip allt på din lista. Sen så blir det ju aldrig riktigt som man hade tänkt sig när man väl står där. Det beror ju så mycket på om de är intresserade och så, hur "stökigt" det är (kanske många små ledsna bebisar). Sen minns man ju som publik inte allt heller. Jag hoppas dock att du kom ihåg och tipsa om sjalbarn och att de kan få vidare hjälp här! Bra ATT du informerade om sjalar - det är det viktigaste! Jag blir helt matt när jag tänker på hur många som går miste om sjalande pga att de inte vet att det finns - så, starkt jobbat!! :D
Användarens profilbild
Av marlene
sjalpratet gick bra, jag pratade lite amning först (det var på mvc så bebisarna var i magen fortfarande) och där var jag inte så förberedd så det vart lite för mycket öh ja vad ska jag säga nu då... det är så svårt när dom bara sitter tysta :roll:
Av juniblommor
En Ergo kan nog många lätt ta till sig.. Jag menar den ser ju rätt "normal" ut för de som kanske inte kan tänka sig en sjal. Lite förutfattade meningar av typen"-hello Africa" finns det ju faktiskt.
Av juniblommor
.... Kanske ett bra insteg i sjalvärlden......?? Sen när de är frälsta så köper de ju ändå bara fler ock fler.. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?