Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillgumman
Mamasamueli skrev:
tinaw skrev:(eller BB-selar...?) :hide: :wink: :lol:
Det ska vara vårt mantra: BRÄNN BABYBJÖRNEN! :twisted:
Bränn, bränn, bränn... som de säger i trolltyg i tomteskogen :lol:
Användarens profilbild
Av anhasa
Helena skrev:
Mamasamueli skrev:Oj, jag läste ju fel! :oops: Argument mot att bära framåt, var det. Det handlar ju om att deras ben hänger och dinglar (om man itnte bär buddha), vilket kan göra att höften kommer ur led, höftledsluxation. Obs KAN. Inte dinglande ben = höftledsluxation. ;) Tydligen använder man sjal (ergonomiskt riktiga knytningar då) som behandlingsmetod mot höftledsluxation. Och sen gillar "man" (militanta sjalare ;)) inte att riktigt små barn inte får chansen att värja sig mot alltför mycket intryck genom att de är vända utåt. Men de flesta förstår nog att om barnet gnäller och är missnöjt så vill det bli buret på något annat sätt. + det som Foxy skrev :D
I Sverige används inte sjal som behandlingsmetod mot höftledsluxation. Min flickas höft var aningen instabil och hon fick bums en skena på BB. Jag kommer ju dock aldrig bära framåtvänt pga att jag vet att hon haft lite problem med höften, jag vill bära så korrekt som möjligt för att hjälpa henne.
Min man bär henne dock framåtvänt i famnen ibland, han säger att hon gillar det. Fast då får hon ju mer stöd förstås. Så jag är nog inte emot att barn tittar framåt i hemmets lugn, mer att det borde ju vara bekvämt för barnet isåfall.

Roligt uttryck militanta sjalare, är det ett nytt uttryck som jag missat. :D

Används sjalbärande som behandlingsmetod i andra länder?? Intressant, tycker jag. Någon som vet mer? :?:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?