Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag bär Tindra som fyllde 2 år 30 augusti. :D Till min lilla sorg så vill hon inte alls sitta i långsjal på ryggen. :shock: Jag förstår inte riktigt vad det är hon ogillar med det, Juni var det aldrig några problem med. :hmm: I somras bar jag en del i Ergo på ryggen, men just nu så blir det bara ringsjal. Oftast på höften, men ibland snurrar jag bak henne på ryggen.

Juni bar jag en del när hon var nästan 3 år i långsjaö på ryggen på sommarutflykter, Astrid Lindgrens värld, Kolmården etc.

Ja, nu minns jag! :idea: Min man bar ju Juni på Kolmården för bara nån månad sedan! Hon är 4 år och ganska lång. Såg rätt kul ut. :lol:

Jag borde ju visa på bild. 8) Och det händer att jag bär henne om hon är trött i ringsjaö också. Men det är sällan.

Mina tjejer är inte å tunga heller. Juni väger 17 och lilla Tindra vägr bara 12 kilo. Så när folk frågar om det inte är tungt så är ju svaret att hon faktiskt är så liten och nätt, hon är inte speciellt tung. Många mindre barn väger ju mera!
Användarens profilbild
Av thanisa
Nu är ju Finn så liten ännu så hur stor han kommer vara och fortfarande bli buren vet jag inte. Med Tova så skaffade vi sjalen först när hon blev ett år, innan bar vi i babybjörn och gjorde det faktiskt ibland också efter att vi hade fått sjalen. Sommaren som Tova var 2,5 år bar vi henne dagligen , vi tog kvällspromenad och det var ljuvligt att ha henne somnandes på sig. Sista gången som vi bar henne mer ordentligt då var hon 3,5 år. Då gick det att bära länge. Nu bär jag bara ibland och det är när hon behöver närheten dock tröttnar hon rätt fort så det blir inte mer än 20 minuter i taget och inte så speciellt ofta. Anledningen nu till att det inte blir så ofta är att hon känns för lång för mig att bära. Jag är kort 155 cm och när vi i somras försökte bära henne frampå magen så var problemet att det var svårt att se vad man skulle gå. Vikten är inga problem hon väger nu 15 kg. Hon vill egentligen helst bli buren på magen då hon tycker det är goisgare och det är närheten och goset hon vill åt, i somras hade vi tänkt gå ut på en promenad då jag hade Tova på magen och Ola Finn på magen. Den blev inte så lång bara en kilometer totalt då det blev alldelles för jobbigt att se var jag skulle gå.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag bar Simon, 3,5 år men inte mer än kanske 13-14 kilo, hem från dagis senast för tre veckor sedan. Han hade somnat vid mellis och var inte riktigt i form för att åka ståbräda, och David ville åka vagn.

Tack vare sjalarna kunde vi sälja syskonvagnen redan i våras trots att Simon har sovit middag till och från under sommaren, antingen i vagn eller i sjal.

Men nu tror jag snarare att jag kommer att bära David, vi har återupptäckt Patapumen (på ryggen), och Simon åker vagn om han är för trött.
Av MammaTess
Jag bär Alfred som är 18 månader....
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag bär då inte Sanna några längre sträckor, hon väger nästan 14 kilo och är 88 centimeter lång. Jag är ofta avundsjuk på er andra, alla andra verkar ha så små ungar och Sanna är som en treåring :(
Av Frigg
Vi bär Ragnar som är 17 månader och 12 kg nästan dagligen. Numera blir det nästan alltid på ryggen men om han är riktigt trött så sitter han ibland på magen. Använder även ringsjalen ibland tex. i affären eller likanade. Efter att han blev 1 år används sjalen mest som transportmedel, fast ibland kommer han med den på kvällen när jag lagar mat och vill då sitta och mysa på ryggen och titta över axlen på mamma.
Jag provade att bära en kompis 3 åring som väger 16 kg och det var inga problem. Hade kanske inte velat gå med honom flera timmar men en stund gick jätte bra.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag bär atlas så fort vi ska iväg nånstans, jag gillar inte vagn så mycket. han är 18 månader, väger 12,5 kg och är 87 cm lång. han bärs både på rygg och mage. fast lite tungt blir det att bära flera timmar i sträck, men han brukar ändå vilja springa runt så det händer inte så ofta att det blir så länge.
Användarens profilbild
Av Picea
Vi bar också vår 17-kilos treåring i Ergon på promenader, men vi har inte burit annat än som transportmedel sedan de lärt sig gå ungefär. Jo nån gång i undantagsfall, för att jag MÅSTE diska eller liknande, och hon är jättekinkig, men jag vill inte ha som regel att bära ett stort barn bara för att bära. Då får de nöja sig med att sitta i knät när jag sitter.
Användarens profilbild
Av Elly
Cecilia skrev: Många mindre barn väger ju mera!
Ja, som min lilla kille. Han är bara sju månader och väger 12 kg. Jag har aldrig tänkt att det skulle vara för tungt. (Läser att många av er fått frågan om det inte är för tungt.) Eftersom han inte ens kan krypa än är det ju så naturligt att bära. Men jag hoppas att han inte fortsätter öka i vikt i den här takten. Jag vill bära läääänge! :)

Han är dock väldigt tung utan bärredskap. Eftersom han är tjockast på mitten, och inte så lång (mer formad som en badboll), känns han nog ännu tyngre än vad han är.
Användarens profilbild
Av Anso
Hanna 2 år och 3 månader bärs i ringsjal när hennes ben inte orkar på stan, fungerar bra även som gravid mamma i v. 27/28.
Av Sara B
Jag bär inte Arvid (2 år i december, ca 11 kg) så ofta till vardags längre, men när vi är ute och reser använder jag sjalen mycket. Med "ute och reser" menar jag allt ifrån att ta tåget till Stockholm en helg, till utlandsresor. I oktober var vi i Kina och det vet jag inte hur vi hade klarat utan sjalen. Så svaret blir alltså att jag inte bär så mycket längre.
Av Tyche
Isaac åker en del sjal/ergo men för det mesta blir det vagn (eller mest av allt går han själv). Det beror mest på hans vikt, 13 kg, som snabbt känns tungt även på ryggen. Men även på min artros samt graviditeten.
Användarens profilbild
Av Cayenne
I somras bar vi mellantjejen i långsjal på ryggen, både jag o maken. Hon fyller 5 på måndag, så i somras var hon 4½ - en liten sådan. Hon är nästan metern lång och väger nu knappt 13½ kg.... Hon blir buren om vi gått hela dagen på t ex skansen, djurpark eller liknande. Alltså på semestern, typ.

Elsie som är 21 månader bärs emellanåt. Om jag ska iväg på stan eller så har jag alltid sjal med (och använder den). Hemma bärs hon inte så ofta numera. Hon står på en stol i köket vid matlagning och sitter i knät och myser istället de korta stunder hon har tid att mysa.

Eftersom jag inte har kunnat bära på flera veckor pga operation, bad hon om det förra fredagen. Då hade jag inte kunnat bära på över tre veckor, så då saknade hon det.... Det blev pyttelite hemma.... Igentligen var det för tidigt för mig.... :?

Lilltjejen väger runt tio-tolv kilo och är kanske 85 cm lång.
Användarens profilbild
Av Siena
Jag bär min son på snart 16 månader dagligen. Han väger nog närmare 12 kg nu och är ca 85 lång skulle jag tro. Senast idag bar jag honom en kort stund på förmiddagen, en långpromenad på två timmar på eftermiddagen och sen en kort stund till på sen eftermiddag när jag lagade mat. Funkar hur bra som helst, både på rygg och mage, men det blir oftast rygg.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?