Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Eld77 skrev: Maken fick en Wellen Silver från Edén Baby i julklapp, den bor numera i Umeå (åtminstone halva hos Zmurfan),
Wellen Silver köptes av Eld77. Jag och cinnamon har haft delad vårdnad om den. Nu har Nira adopterat den och ska pyssla om den. :)

Min sjalhistoria:
Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Min första långsjal var hemmasydd och lila. Den är också slaktad till servetter.
Sydde även en blå långsjal som blev servetter.
Min första köpte långsjal var en Amazonas Brasil Tropical som jag köpte på ebay och som numera bor i USA tack vare ett "wrap-swap".
En 4.2 EllaRoo Maija kom som utbyte i det bytet och hon ska stanna kvar här för henne älskar jag. Maija har numera flyttat till förmån för en Inka som jag köpte av Mia.
En azurblå 3.6 meters sjal utan namn följde med i det bytet med. Trots den fina färgen så fick den flytta men jag minns inte vart den flyttade.
Min andra köpta långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Norrskenet som kom och vände (var hos mig mindre än en vecka) kom från marlene och for till Nova.
Lena 4.6 köpte jag på ebay. Hon ligger hemma på hatthyllan och väntar på att antingen jag börjar använda henne eller att bli såld. Blev såld, minns inte till vem.
ComfyJoey bärpåse köpte jag för som testperson för en ny modell. Den är numera såld på TBW.
Det är väl min sjalhistoria tror jag. Jag ska kolla när jag kommer hem om jag glömt någon.

De sjalar som bor hos mig nu är:
Bebina stjärntecken Fisk köpte jag av Marlene. Den får stanna här.
Girasol Regnbåge köptes på ebay. Mjuk och gosig. Den flyttar ingenstans.
Amazonas Antigua Jeans köptes/byttes på något vis som jag glömt hur, men från mimmi's i vilket fall.
Slät Stork Inka köpt av Mia vill hemskt gärna bytas mot en "luden" Inka.
Senast redigerad av zmurfan den mån okt 29, 2007 22:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Eld77 skrev: Maken fick en Wellen Silver från Edén Baby i julklapp, den bor numera i Umeå (åtminstone halva hos Zmurfan),
Den finns för tillfället i Nordmaling och väntar på att cinnamon ska få sin bebis (mars 2007) så den får bli använd igen. Jag har använt den hela 4 ggr sedan jag (vi) köpte den. Har övat omslutet på ryggen med den. Jag som annars bara kör ryggsäck med tibetanslut.

Min sjalhistoria:
Min första var en ringsjal som cinnamon hade sytt. Den är numera slaktad till servetter.
Min första långsjal var hemmasydd och lila. Den är också slaktad till servetter.
Sydde även en blå långsjal som blev servetter.
Min första köpte långsjal var en Amazonas Brasil Tropical som jag köpte på ebay och som numera bor i USA tack vare ett "wrap-swap".
En 4.2 EllaRoo Maija kom som utbyte i det bytet och hon ska stanna kvar här för henne älskar jag.
Min andra köpte långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Norrskenet som kom och vände (var hos mig mindre än en vecka) kom från marlene och for till Nova.
Lena 4.6 köpte jag på ebay. Hon ligger hemma på hatthyllan och väntar på att antingen jag börjar använda henne eller att bli såld.
ComfyJoey bärpåse köpte jag för att testa och den finns kvar. Den ska jag bära bebis i på BB om det blir fler barn.
En Ergo Classic köpte jag från Marielle med Runa också. Den flyttade här för någon vecka sedan. Minns inte vem.
Det är väl min sjalhistoria tror jag. Jag ska kolla när jag kommer hem om jag glömt någon.

Tillägg:
Didymos Lena har blivit såld.
En Bebina Stjärntecken Fisk har flyttat in hit. Marlene hade den före mig.
Jag har köpt en Girasol Regnbåge på ebay.
Senast redigerad av zmurfan den lör mar 10, 2007 09:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
zmurfan skrev:Min andra köpte långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Greta Garns sjalar gillar Umeå :lol:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Knyttet & K skrev:
zmurfan skrev:Min andra köpte långsjal var Inka 4.6 som kom från Greta Garn och numera bor hemma hos jemmah.
Och så kan jag komplettera inkans "historia" :notes:

Zmurfan, ni måste ha en väldans massa servetter :lol:
Användarens profilbild
Av aha
Min första var en svart Moby Wrap och den finns fortfarande kvar här.

Andra en Easycare Norrsken köpt ny - byttes mot en ny Ergo NG svart/cranberry med Anna som sålde Norrskenet vidare till Luxia där jag tror det är kvar.
Ergon är kvar här.

Köpte en halv Didymos Lisa av Anso och sydde en ringsjal som jag senare bytte mot en Norrskensringis med Mammahappy. Lisan har flyttat vidare till Annalys, norrskensringisen bor kvar här.

En ny Patapum, gamla modellen utan huvudstöd färg khaki - bor kvar

Köpt en ny Didymos ellips svart - bor kvar

Köpt en Storchenwiege Leo Rouge begagnad av nilla - bor kvar.

Köpt en svartfärgad Hoppediz (alltså inte en Kapstadt) av Emma2 - bor kvar.
Användarens profilbild
Av medusan75
Moby wrap mossgrön var den första sjalen köpt från mimmis. Den ligger och väntar på grannens bebis som snart ska titta ut.
Stork Anna köpt av Belinda och såld till Goskina.
Hoppediz Lille var här och vände från Hyrsjal.se, gjorde mig såld på Hoppisarna, så sålde Anna av den anledningen. Men velade angående vit färg och jag var rädd för att den skulle vara smutsig jämt, så jag köpte istället en...
Hoppediz Timbuktu splitterny från Edenbaby. Fast det lär nog inte bli sista...

Peekaboo mint julep har jag för snabb-bäring hemma och om man är ute och reser.
Senast redigerad av medusan75 den tis nov 14, 2006 08:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kotten
Kaffemoster skrev: Sen köpte jag en tre-blå-randig Bärabarnsjal (ocean?) som någon gjort om till ringsjal. Jag köpte den av Alexandra här på sjalbarn, men jag vet inte om hon sytt om den eller om det hänt hos ytterligare en tidigare ägare. Den sjalen har vandrat vidare (och häromveckan fick jag höra hos vem den var - men det har jag lika raskt glömt igen :oops: )
Den bor hos mig. 8)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jemmah skrev:
Knyttet & K skrev:
Och så kan jag komplettera inkans "historia" :notes:

Zmurfan, ni måste ha en väldans massa servetter :lol:
70 stycken blev det... i blått, lila och vitt. De var till vårat bröllop! :)
Användarens profilbild
Av Vida
1. Började med en ny svart Moby som jag köpte ute i Nacka :hello:

2. Blev kär i Normedoos azurgås så jag lyckats komma över en begagnad från SQ - vem hade haft den innan?

3. Köpte en ny Easy Hav (5.2 - till salu) i väntan på att de skulle få in Elden, men köpte tillslut

4. Cecilias Eld (5.2) (var den ny hos dig?)

5. Kompletterade garderoben med en ny chokladgås
6. sydde en svart och en brun pärla

7. sålde en rosa pärla till Marybell

8. bytte pearltyg med Exiteme - det blev en orange pärla
9. Köpte en Ergo NG, ny...
[/b]
Användarens profilbild
Av Akleja
Vilken kul läsning!!!

Min sjalhistoria är sådan:

Nr 1: Var en hemma sydd ringsjal ( vint 2004), som nu är utlånad.

Nr 2: Blev en Moby wrap från Stellaris, sommaren 2004. Numera utlånad.

Nr 3: Nappade på en ergo hos Jenny på Stjärnbarn, aug- 2005.

Nr 4: Blev den vackra Storch Inka, köpt av FiaLisa här på sjalbarn (vint 2006)

Nr5: Köpte en gammal handvävd bärabarnsjal svartpepper, av en jobbarkompis (som köpte den 2003) . Den är numera en ringsjal. En favorit.

Nr 6: Fick en Rebozo i gåva av Jenny på Stjärnbarn när Alexander föddes. Lång, tunn och vacker.

Nr 7:Ville tillslut ha en enfärgad sjal, så då fann jag Didymos Nino mörkblå som Marlen sålde här på sjalbarn. Så mjuk!

Nr 8: Sist i raden är en hemmasydd Mei tai.

Har inte sålt någon ännu.Det är skönt att ta av vid olika tillfällen. Eller hur!!??
Av Elisa
Boadicea skrev: Ergon byttes sen mot en Didy Björn. Björn flyttade oxå, minns inte till vem. En ny Bebina Oxe flyttade in.

Åh, herre du min... Vilken massa sjalar! :oops: :D
Får ta och hjälpa till här ser jag :wink:
Björn flyttade till mig sen sålde jag den till Kristina.
Användarens profilbild
Av Crappy
Min första sjal var en tricot-slen turkos från Stellaris. Sedan blev det 3 olika hemma sydda MT. Efter detta blev det 2 hem sydda ringsjalar. Köpte en EasyTaiga av Sannasmamma här på sjalbarn. Sedan köpte jag en patapum svart osäker men tror det var från Mammabarn.
Användarens profilbild
Av mia75
Jag är en sån "tråkig" sjalare som sällan köper sjalar och väljer länge och noga innan jag trycker på köp knappen.

1. jeansblå bära barn
2. easy eld 4,7
3. minimundus duvblå trikåsjal
4. easy lava 3,7

Alla köpta nya av mig och alla kommer för alltid att stanna hos mig, jag älskar dem alla! :lol:
Användarens profilbild
Av Veronica
Vilken rolig tråd, det var jätte intressant att läsa om alla byten hit och dit. :D

Min sjalhistoria är inte så komplicerad, mest för att jag har sån ångest varje gång jag ska sälja en sjal.

1. Hemsydd ringsjal av en halv massajfilt. Jag gillar den, den bor kvar och används ofta. Den sydde jag sommaren 2004 när jag väntade Isak.

2. Storchenwiege Inka 5,2 m köpt ny från Minimundus i september 2004. Första sjalen, flitigt använd, högt älskad och kommer aldrig att flytta! Den får bli sjalgunga och sen ska Isak få den när han blir pappa.

3. Sino fjällnejlika fått i födelsedagspresent av min man nån vecka innan Nora föddes. Han köpte den ny från Famna. Såld vidare till Torpsara, och där bor den kvar så vitt jag vet.

4. Bebina Oxe 5,1 m köpt begagnad av Loluna (vet inte vem hon köpte den av). Stannade ganska länge, makens favoritsjal, men nyligen utkonkurrerad och skickad till Sciarlotta igår!

5. Didymos Jacob 4,2 m. Jag blev förtjust i honom och köpte honom via Trollmamma. Tyvärr tyckte jag att han var för kort och för orange, så han fick flytta till Aelia.

6. Ergo Organic Denim köpt begagnad av... oj, oj vem kan det ha varit? Pjoger? Jag minns inte riktigt, men den hade haft ett par ägare innan henne också. Används ofta, inte minst av maken.

7. Sino Skogssäv köpt ny från Lekpaus när de hade rea. Både jag och maken saknade Sinon nånting fruktansvärt, och nu hade det ju kommit en sån läcker ny färg dessutom! Bor kvar. :heart:

8. Bärpåse av kitenge-tyg, prototyp från Mimmis. Tyvärr för liten så den ligger bara.

9. Didymos Wellen Sequoia 4,6 m köpt ny från Eden Baby i januari. Urläcker, men behöver jobbas med så den blir gosig.

10. Didymos Indio Terra 5,2 m. Köpt från Knollogtott på Tett Inntil i Norge, nu i februari. Den mjukaste, finaste sjal jag nånsin sett! Storfavorit alla kategorier. :loving:

Ja sedär, det blev ju ett jämnt och bra nummer. :lol:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Nu skall vi tänka efter....och jag tror att jag kan behöva lite hjälp på några ställen :wink:

Vinröd BaBu - första sjalen, köpt från Babyboden. Fick nog aldrig riktigt till det med denna....men har testat ryggknyt :) För tillfället utlånad till en kompis som dök upp på ettårskalaset med en liten 3-månaders.....som nu är betydligt äldre....jag hoppas att den kommer tillbaka en vacker dag innan bebis är här (lånedamen vet iaf att bebis är på väg)

Svart Ergo classic - slog jag till och köpte från Elin på min första sjalträff. Det var en fullträff och även om inte jag har använt den så mycket så har sambon gjort det.

Hoppe J/H- E-bay-sjal där min far fick sköta kontakt o betalning till säljaren eftersom jag var på semester på Åland när auktionen gick ut. Men jag ville ju så gärna ha den.

En mörkblå hemsydd ringsjal tror jag att jag köpte från Nova....tror inte att det var hon som sytt....och den har bara provats här men jag fick aldrig till det med den. Ligger i nån gömma nånstans och jag har funderat på att använda ringarna till ny sjal och tyget till nåt annat.

En ganska hård Hoppe Havanna sålde dåvarande Isa = nuvarande BigFoot till mig. Jag tror den skall få bli en MT.....

Ringo skogssäv köpte jag från Minimundus. Tvättade för att sälja och hittade då hål, reklamerade, fick ny....som ligger inplastad och oanvänd och jag har svårt att bestämma vad jag skall göra med den.....

Orange Gås köpt hos Knyt-An

Easy eld-ringis tror jag nästan att jag köpte från :?: :?: Mammahappy :?: :?: Och den kan vara sydd av Fru Längtan..... :?: :?: Hjälp mig gärna reda ut det här!!

----hittade en liten ledtråd.....tror att det var nån slags triangelköp och det här köpet som aha skriver om var inblandat
aha skrev: Köpte en halv Didymos Lisa av Anso och sydde en ringsjal som jag senare bytte mot en Norrskensringis med Mammahappy. Lisan har flyttat vidare till Annalys, norrskensringisen bor kvar här.
----

Sino förgätmigej köptes från Babydesign - och höll nästan på att bli en blåsippa av misstag....

En svart H-a-B trillade billigt över mig....Minns inte vem som sålde!!

Röd hoppe trikå och en Hoppe Panama anlände samtidigt från Babydesign

Norrskenet är köpt av Ina - tror jag

----Lägger till:
köpte ju alldeles nyligen en BäraBarn Pistage 4moms rea. Fortfarande oanvänd men jättehärlig färg. Kanske får den de silverfärgade alu-ringarna från första ringsjalen i listan ovan.
-----

Ordningen på det hela är något osäker men jag tror iaf att jag fått med alla.....Och som ni ser är ingen ännu såld. Jag är en samlare.
Senast redigerad av Sockertopp den sön mar 11, 2007 16:55, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?