Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vem bär Sjalbarnet mest?

Sjalpappan
18
12%
Sjalmamman
132
88%
Annan - sykon, farfar, granne eller vem det må vara
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av johanna
Här är det la mama som bär, nästan uteslutande. Nu när Nora är Ergo-storlek så bär pappan henne nån gång ibland, dvs kanske nån gång i månaden på sin höjd.

Malte bärs sällan, men där är det nog mer 50/50.
Av punk
Jag bär mest, för jag är hemma mest. "Sjalpappan" i vår familj heter nog snarare "ergopappan" ,men han bär väldans mycket han med! (fast om Aske får välja vill han helst gå själv tills benen viker sej av trötthet :hellu: )
Användarens profilbild
Av Key
Jag bär uteslutande. I alla fall i sjal e dyl. Pappan bär nästan inte ens på "frihand" eftersom han har en dålig rygg. Jag har förgäves berättat att OM han nu måste bära med sin dåliga rygg så måste väl sjal/sele var bättre, men han avstår hellre. Dessutom har han en poäng i att det krävs lite "ryggövningar" för att få upp barnet ordentligt...

Ursäkta svamlet :oops: :blahblah:
Användarens profilbild
Av Suskiv
just nu är det sjalpappan som bär mest. Mamman har foglossning och bebismage i vägen. Annars är det sjalmamman som bär mest. Och så kommer det blir när bebis kommer.
Användarens profilbild
Av SoFaD
här har pappan aldrig provat ens! :-(
Användarens profilbild
Av Annika80
Här hemma är det bara jag, sjalmamman som bär, pappan har inte vågat? testa än. Men funderar på att införskaffa en sele och då kanske han bär?
Användarens profilbild
Av Beatrice
Jag tror att sjalmamman och sjalpappan bär lika mycket i vår familj. Saknade det alternativet, så jag valde sjalmamman eftersom jag är den mesta sjalentusiasten av oss två. Han är mer praktisk och tycker att det funkar bra. Jag tycker att det är mysigt, underbart, fantastiskt och gosigt och praktiskt.
Användarens profilbild
Av Luna
Beatrice skrev:Jag tror att sjalmamman och sjalpappan bär lika mycket i vår familj. Saknade det alternativet, så jag valde sjalmamman eftersom jag är den mesta sjalentusiasten av oss två.
Jag tänkte inte på det alternativet LIKA MYCKET när jag gjorde omröstningen. Nu försökte jag lägga till det men det gick inte att ändra i efterhand.

Vad bra att sjalpappan hemma hos er fattat att det är praktiskt, det verkar ju vara flera pappor som inte provat alls.
Användarens profilbild
Av thanisa
Om vi ska ut hela familjen så bär jag oftast. Om T vill bli buren tar jag henne och O Finn. O bär dagligen men i vanliga fall är det jag som bär.
Av ninen
50/50 eftersom vi jobbar så nu. om vi är ute alla tre är det mest jag som bär eftersom jag är starkare, jag bar mer tidigare.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Sjalmamman bär så fort hon får en chans, men nu har ergopappan tagit över föräldraledigheten och då blir det mest han som bär :loving:
Användarens profilbild
Av smurfis
Sjalmamman definitivt. Det är jag som är hemma nu med sjalbarnet! :D
Användarens profilbild
Av annemi
Det e jag.... :roll:
Användarens profilbild
Av April
Jag saknade "Vi bär ungeför lika mycket, när tillfälle ges" ;-)! Men då jag är hemma med Ines så bär jag ju mer - vi träffas mer :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Elwi
Ja det är ju jag som bär då ra.... det är jag som står för hela sjalhysterin i vår familj.... Peter har jag lyckts trycka på Ergon någon gång... men det gör inget.
Jag älskar att bära.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?