Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Barakäringen
"Vad stora bröst du har!" (sagt av några tonårskillar när jag hade bebisen inknäppt under koftan)
Användarens profilbild
Av a-k
Blixa skrev:Förutom de vanliga kommentarerna, Får han luft? Är det inte tungt? Snart kan du väl inte bära längre (när Hektor var ca 8 månader :wink: ) så fick jag den bästa kommentaren av två killar i 5-års åldern när jag gick förbi ett dagis.
Den ene killen tittar på mig och säger till sin kompis: Titta vilken fet!
Komipsen svarar besviket efter att ha tittat själv: Nej, det är bara en bebis.

:rofl: :rofl: :rofl:
Användarens profilbild
Av a-k
Hella skrev:"Jag svarade vänligt och med ett mycket avväpnande leende "nej, förmodligen inte"
Svärmor upprepade kommentaren igen, och jag bara spelade dum och höll med. Så var det bra med det.
.

Fan vad coolt att du lyckades svara på så bra sätt! Jag hade nog bara blivit arg och tappat huvet och sagt nåt dumt. Det är ju mkt mkt mkt mkt bättre att vinna situationen så som du gjorde! :app:
Användarens profilbild
Av Ester
personalen i kassan på hemtex:

"titta en bebis! vilken liten!"*ler*
*sen lite mer bekymrat* "Men, hon ramlar väl inte ur?"

vad tror folk egentligen?!?!?

kom på efterråt (försent som alltid) att jag skulle ha sagt nåt i stil med:
-"jo...hon brukar ramla ur lite då och då - det är lite jobbigt men hon börjar bli van" :roll:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Vilka jättestora tuttar den tanten har!

Det var Sanna i mobyn :floet2:

Är det liksom en vanlig bordsduk som du har tagit och svept in er sådär i? Va fiffigt!

Japp, bordsduk. Dyr.
Användarens profilbild
Av Scharlott
"Varför bär du henne i ryggsäcken?!?" om Jesper i Ergon på ryggen sagt av 3 årig pojke med lillasyster i samma ålder som Jesper.

"Men ojdå, jag trodde nästan du hade tre bröst!" om Jesper som liten bebis sovandes i BabyBundler.
Användarens profilbild
Av Calinas
Damen i vår lilla lanthandel idag
"Vilken läcker kängurutröja du har :D ..
Av Lotten
Jag handlade ett tyg av en äldre kvinna på torgen. Ivar satt glad och pratig på magen i sjalen. Så säger hon lite surt (tyckte jag) "Kan han inte ramla ut?" Typiskt tänkte jag men eftersom det var en fin solig dag och jag just hittat ett underbart, snyggt tyg så svarade jag ändå glatt "Nej, det är många som tror det, men det här är nog det säkraste och bästa sättet man kan bära på." "Jaha" sa tanten lika glatt "Ja, det har man ju hört att det är bra att svepa in bebisarna i tyg sådär..." Hmmm... hon var nog inte sur ändå. Det var bara mina förutfattade meningar som fått mig att tro det... :oops:

Faktum är ju att de flesta verkar positiva, i alla fall de som säger något. Och framför allt gamla tanter! Jag undrar varför just gamla tycker att det ser så fint och mysigt ut med sjal. Kan det vara så att barnvagn inte var så vanligt när de var små, att barn oftare bars då... Har någon någon teori? :?
Användarens profilbild
Av Shasista
Jag brukar också få bra kommentarer, men en gång var det en tant som jag blev irriterad på.
Jag hade T på ryggen i patapumen, och han var hur glad som helst. Han satt och skrattade lite och myste.

Då kom det fram en tant och sa:
-nej, men släpp ner honom, där kan han väl inte sitta!
- eh, jo... svarade jag lite förvånat...
- nej, det kan man faktiskt inte må bra av! Han kommer ju dessutom att bli alldeles hjulbent. och snart skriker han säkert också...
- Ja, eller hur? Sa jag lite syrligt och traskade vidare... med T skrattande och vinkande till folk... :roll:
Av smurfilainen
Två killar i 6-års åldern får syn på mig varpå den ena utbrister -"Har du en bäbis i magen!!!" och den andre säger -" ååå, vicken söt" :D
Användarens profilbild
Av Toyya
Elin G skrev:(ja, det hoppas jag. när han tar studenten ska jag hämta honom med sjalen :lol: ).
He, he. Det vore nåt, i stället för lövad vagn o allt vad de hittar på! :D
Av wokka
Några av de bästa:

- IIIHH! Vilken sööööt! (tre tonårstjejer på gågatan, när dottern smilade in sig)

- Kolla, känguru! (tonårsgrabb på cykel)

- Vad fint att se att det finns folk som bär barnet nära hjärtat. Jag kommer från Sverige, men jag har varit i andra länder också och sett hur man gör. Jag tycker att det är fint att se att det finns några här som tar upp såna seder. (Glad men möjligen något berusad man på gågatan i Falun)

Annar säger många sånt som att där har hon det bra och vad skönt och gott det ser ut.
Användarens profilbild
Av Deja
Från barn: "Åh vilken gullig bebis!"

Från äldre: "Åh vad mysigt det ser ut, där har han det bra!"

Från nyblivna föräldrar: "Det där verkar jättebra, det skulle jag vilja prova", "Var köper man sådana?", "Är det svårt att knyta?", "Hur känns det jämfört med en Babybjörn?"

Från föräldrar till lite äldre barn: "Jag hade jättegärna burit mina barn sådär, men det fanns inte sjalar när de var små :cry: "

Från alla möjliga: "Så där bär man i Afrika" eller "sådär bär väl indianerna" :D

Har vid ett par tillfällen fått negativa kommentarer om att lillen inte kan röra sig och inte ser något (jämfört med Babybjörn), men jag tror att dessa personer nu har förstått att lillen gillar sjalen...
Användarens profilbild
Av printzezzan
En dam som hade suttit och tittat på när jag knöt upp lillan på ryggen tyckte att det verkade vara en jättebra "ställning" att ha henne i. Undrar om sjalen såg stel ut eftersom hon trodde det var en ställning?

Mor som har sagt hela tiden att det nog är jätte bra med sjal och så när jag har berättat, var med ute i naturen i helgen och då sa hon: NU förstår jag varför du gillar att bära i sjal!

Måste ha en hygglig mor som stöttar så in i norden när hon inte förstår vad som är bra?!?!
Av wokka
Intressantaste negativa kommentaren var väl hon som undrade om jag hade prövat en "riktigt sele" också. Det hade jag inte, men jag sade att det var så bra med sjal att jag inte kände behov av det. Fast nu har jag provat Patapum och känner mig lite sugen (fast vi får se).

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?