Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

AnKa skrev:
LillaGrodan skrev:Direkta skador på höft och rygg kräver att man bär fel rätt mycket. Man har ju sett på grupper bland naturfolken där man bär med benen hängande nedåt att det är vanligt med höftproblem, men de bär ju då väldigt mycket. Ingen jag känner med BB bär särskilt mycket eller länge - det är ju så förbaskat obekvämt för bäraren - så kanske därför? En nyfödd har ju så korta ben att de sitter rätt ok i BB första tiden också.
Finns det naturfolk som bär barnen med benen hängande nedåt? Hur bär de då? I vad?
I kulturer där man använder cradleboards har man sett en hög frekvens av hip dysplasia.
LillaGrodan skrev:
AnKa skrev:
LillaGrodan skrev:Direkta skador på höft och rygg kräver att man bär fel rätt mycket. Man har ju sett på grupper bland naturfolken där man bär med benen hängande nedåt att det är vanligt med höftproblem, men de bär ju då väldigt mycket. Ingen jag känner med BB bär särskilt mycket eller länge - det är ju så förbaskat obekvämt för bäraren - så kanske därför? En nyfödd har ju så korta ben att de sitter rätt ok i BB första tiden också.
Finns det naturfolk som bär barnen med benen hängande nedåt? Hur bär de då? I vad?
I kulturer där man använder cradleboards har man sett en hög frekvens av hip dysplasia.
Vad är en cradleboard?
AnKa skrev:
LillaGrodan skrev:
AnKa skrev:
Vad är en cradleboard?
http://navajo-arts.com/gallery2/main.php?g2_itemId=58
http://www.youtube.com/watch?v=08SKEDBC15A
Min kiropraktor höjde ett varningens ord för att "bära barn i sele" längre än korta stunder för att kotorna inte mår bra av att tvingas in i S-form alltför tidigt och att det ökade risken för kotglidningar på sikt. När jag sa att jag bar henne i sjal med grodställning och C-form tyckte han däremot att det var jättebra, det var BB han syftade på.
Clavinova skrev:Min kiropraktor höjde ett varningens ord för att "bära barn i sele" längre än korta stunder för att kotorna inte mår bra av att tvingas in i S-form alltför tidigt och att det ökade risken för kotglidningar på sikt. När jag sa att jag bar henne i sjal med grodställning och C-form tyckte han däremot att det var jättebra, det var BB han syftade på.
Många tror att det är så de ska sitta och tror att det är dåligt att sitta "ihopsjunkna" som i sjal el. ergonomisk sele.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?