Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Jag har ju minst en av varje så...
Gemini är min absoluta favorit för små barn. Ingen insats utan man knäpper bara ihop sittdelen till lagom bredd! Huvudstödet är stadigt och funkar upp till ca 8 mån då jag upplevde att remmarna kom i fel höjd i ansiktet. Lätt att sätta i storebror (då 3år) och bära honom istället. Älskar att ryggen är vadderad, mycket enkelt att få på den både på mage och rygg.
Butterfly har jag aldrig lyckats bära på ryggen med och har jag trots allt knölat på barnet så är det jättejobbigt att ställa in selen så att den passar det barn som sitter i. Jag anser att butterfly är bra ifall man har tvillingar och vill bära en på magen eller inte vill ta av sig jackan på vintern (man sätter på sig selen innan man petar i barnet). Babyinsatsen fick jag aldrig att funka. Min man gillar den också eftersom han inte når att stänga nackbandet på en vanlig sele.
Då barnet blir äldre byter jag till en annan sele, min favorit är manduca.

Jag hade köpt en gemini alla gånger!
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag har precis skaffat en Butterfly, dock en etta. Om du tycker det är svårt/otäckt att få barnet till ryggen så skulle jag nog rekommendera den (har dock ingen erfarenhet av Gemini). Jag tycker nästan själv att det är svårare att sätta i barnet först, men det är väl för att jag har tränat mycket på att "skuffa" runt bebisen till ryggen och känner mig trygg med det. Vet inte hur huvudstödet är på tvåan, om det är som på ettan, men det går ju att göra bättre med olika slags "hemmalösningar."
Användarens profilbild
Av marmite
Anna skrev:GEMINI! jag kan lära dig svinga över axeln utan babyinsats när du vill ha henne på ryggen.
*tittar ner på 12-dagarsbebis som snarkar på bröstet* :whut:
Ja... Jag VET att det är säkert, det känns bara väldigt avlägset just nu :lol:

Tack för alla svar! Hm... Det låter ju kanske som att gemini ändå är bäst då kanske, om man bara ställer in sig på att den har begränsad användningstid. Det är ju bättre att ha en sele som funkar toppen i ett år än en som funkar okej i två och det verkar ju enklare utan extralagren av insats och panel. Får tänka lite till!
Av Gerbera
Jag tycker också du skall prova båda och känner vilken DU tycker är skönast! Jag hade en Butterfly som jag inte gillade alls, älskar Ergon och till nästa bebbe blir det en Beco Gemini som komplement, just för den inställningsbara stegbredden.
Av p_sarah
Jag tror att oavsett vilken du köper så kan du säkert byta här på SB sen om den inte passar sen :) Och då har du ju ändå "tjänat" på att köpa en billig från USA först :)
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Tycker åxå att beco butterfly 2 är suverän när bebben är pyttig. Typ till 6 mån, sedan blir den för smal så barnet inte sitter tillräckligt djupt. (väntar just nu på en patapum som jag köpt på blocket och hoppas att den både är bekvämare att bära i o att han ska sitta bättre,
Annars blir det en manduca med vad det lider :wink: ).
Är ju väldigt bekvämt att bära i sjal, men jag tycker det är svårt att få till på ryggen! Mei Tai är lättare! Och attans så bekvämt spec. Med utbredbara band! Men skönt att slippa de långa tåtarna ibland, spec om det är blött och kladdigt och man har bråttom! Men nu kom jag visst lite fr ämnet :oops:
Men som sagt, beco butterfly är toppen för mini bebben! För man bär bekvämt både fram och bak! Och kan hiva upp äv. Minisen ( gjorde det fr nyfödd) på ryggen när man tex ska laga mat. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?