Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag brukar lixom lyfta upp axelbanden och flytta fram dem och sen spänna åt bröstspännet, då brukar hon hamna bra och nära :tumup:
Nu gillade jag boban, men den är ju inte så hög i panelen och sittytan är inte heller så bred när man har ett äldre barn. När min yngsta hade slutat sova på ryggen så skaffade jag en oh snap. Trivs fantastiskt bra med den. Jag är liten på alla håll så kan tyvärr inte ha Tulan, men oh snap fungerar fint även om den inte riktigt är så hög och bred som Tulan. Både min 3-åring (som fortfarande bärs mycket) och min snart 4,5-åring sitter fint i den. Ger väldigt fin avlastning och så gillar jag att den har en riktigt stadig ryggpanel längst upp som ger bra stöd till ett längre barn. Det enda negativa med den är att den inte har något huvudstöd. Jag hade skaffat den tidigare om den haft det, men sova på ryggen är ju ingen höjdare utan huvudstöd :-).
Oh snap låter riktigt intressant för framtiden. Än så länge sover hon gärna på min rygg :)

Alltså boban.. Den är ju rätt smidig att amma med och ibland är det skönt att slippa becons innerdel, men den är inte skön och inte mkt större än becon :roll:
Jag blir galen. Det är varmt nu, snart för varmt för sjal och jag vill kunna bära utanpå ytterkläderna i höst (o enkelt kunna sätta upp E direkt på ryggen ute). Dessutom är jag Inte bra på ryggknyt och E har inte alltid tålamod till det..ibland har inte jag heller tålamod :)
Jag har börjat fundera på sjal-mt (eller wompat ). Vad tror ni? Jag gillar egentligen sjal bäst överlag och är ganska bra kompis med min bb tai men den har lite korta band och jag är inte helt 100 nöjd med midjebältet alltid..
Jag har ju en boba 3g, och... Jag gillar den inte alls så mycket. :( Får ont i axlarna efter bara en kort stund, både när vi bär på magen och ryggen. Jag böt till mig en ergo performance och när jag fick på mig den första gången så var det helt sjukt bra! Bättre än sjal på rygg för mig och på magen funkar den också toppen. Den sitter liksom längre ner på kroppen så tyngden blir mer på höfterna än när jag har boban. Känner nada i axlarna när vi använder ergon. Jag är 167 lång och väger ca 70 kg, men det bästa är ju att prova.

Kan du inte gå på någon sjalträff eller besöka någon butik för att prova ut en sele som funkar bättre?
Tassar lite här alltså...

Jag är också ute efter sele till min snart 10 kg tjej. Läst att boban (funderar på 2g) ändå ska vara anpassad till större barn, men som det verkar på er så är ryggddelen inte så hög? Inte sittdelen heller?
Wompat har jag aldrig hört talas om, kanske man skulle kolla in. :)
Funderat på beco med, men den kanske är likadan som en ergo? (upplevde jag att jag fil ont av efter en stund... :/)
chrissiya skrev:Tassar lite här alltså...

Jag är också ute efter sele till min snart 10 kg tjej. Läst att boban (funderar på 2g) ändå ska vara anpassad till större barn, men som det verkar på er så är ryggddelen inte så hög? Inte sittdelen heller?
Wompat har jag aldrig hört talas om, kanske man skulle kolla in. :)
Funderat på beco med, men den kanske är likadan som en ergo? (upplevde jag att jag fil ont av efter en stund... :/)
Beco butterfly 2 är helt annorlunda än ergo!! På gott eller ont beror väl på vem man är.

Boban är inte jättestor nej (tulan är mycket större!!), men många tycker att den avlastar bra till större barn och den har bra huva och fotstöd för långa ben. Min man gillar den! Jag ska väl prova lite till men hittills har jag inte fått till det.
Madde - trist att den inte fungerar för dig. Tidigare har jag bara hört positivt om den. Jag har faktiskt också tänkt prova ergo. De är väl väldigt låga bara? Är den lätt att amma i?

Ja jag ska försöka prova lite selar. Tuviluvis har några jag ska prova :heart:
mammatillE skrev:Madde - trist att den inte fungerar för dig. Tidigare har jag bara hört positivt om den. Jag har faktiskt också tänkt prova ergo. De är väl väldigt låga bara? Är den lätt att amma i?

Nja, jag tycker att själva sittytan och höjden är lika om inte lite större är boban. Vet inte om ergo skiljer sig mellan original och performance som jag ju har. Det går bra att amma i ergon, väldigt diskret blir det eftersom axelbanden skymmer en del då de sitter lite tätare ihop än på boban. =)
Madde O skrev:
mammatillE skrev:Madde - trist att den inte fungerar för dig. Tidigare har jag bara hört positivt om den. Jag har faktiskt också tänkt prova ergo. De är väl väldigt låga bara? Är den lätt att amma i?

Nja, jag tycker att själva sittytan och höjden är lika om inte lite större är boban. Vet inte om ergo skiljer sig mellan original och performance som jag ju har. Det går bra att amma i ergon, väldigt diskret blir det eftersom axelbanden skymmer en del då de sitter lite tätare ihop än på boban. =)
:iagree:
Det går väldigt bra att amma i ergon :D gjorde det under ganska lång period under ett studentfirande nu i helgen :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?